W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia

ul. Jana Kasprowicza 17
58-500 Jelenia Góra

kontakt
e-mail: zywienie.psse.jeleniagora@sanepid.gov.pl


Zakres obowiązków
  1. Prowadzenie bieżącego nadzoru sanitarnego obiektów w zakresie kontroli warunków i wymagań sanitarno-higienicznych produkcji, transportu, przechowywania i sprzedaży żywności oraz warunków żywienia zbiorowego.
  2. Prowadzenie bieżącego nadzoru sanitarnego obiektów w zakresie warunków produkcji i obrotu materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków.
  3. Opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz bezpieczeństwa sanitarnego.
  4. Nadzór nad wdrożeniem w zakładach żywnościowych systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (HACCP).
  5. Nadzór nad jakością zdrowotną żywr~ości, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków.
  6. Prowadzenie granicznej kontroli sanitarnej żywr~ości oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością i kosmetyków.
  7. Dokumentowanie nadzoru sanitarnego higieny żywności, żywienia i przedmiotów użytku w systemie informatycznym „system bezpieczeństwa żywności” (SI SBŻ).
  8. Prowadzenie działań w oparciu o procedury funkcjonowania systemu wczesnego ostrzegania o niebezpiecznych produktach żywnościowych i środkach żywienia zwierząt (RASFF).
  9. Nadzór nad stosowaniem środków myjących i dezynfekcyjnych w zakładach żywnościowych.
  10. Współudział w opracowywaniu ognisk zatruć pokarmowych.
  11. Podejmowanie działań na rzecz promocji zdrowia, zapobiegania chorobom zakaźnym oraz chorobom powstającym na tle nieprawidłowego żywienia.
  12. Rozpatrywanie skarg i wniosków zgłaszanych przez konsumentów.
  13. Analiza i opracowywanie danych w zakresie poprawy stanu sanitarnego nadzorowanych zakładów.
  14. Przygotowywanie pod względem merytorycznym i prawnym decyzji, postanowień i innych pism.
  15. Terminowe prowadzenie wszystkich czynności związanych z postępowaniem administracyjnym i egzekucyjnym w administracji.
  16. Przygotowywanie rocznych i miesięcznych planów z zakresu działalności Sekcji.
  17. Sporządzanie sprawozdań rocznych, okresowych i bieżących dla potrzeb nadrzędnych organów.
  18. Prowadzenie na bieżąco obowiązujących w Powiatowej Stacji rejestrów związanych z prowadzoną działalnością.
  19. Prowadzenie ewidencji własnych protokołów kontroli i kontroli sprawdzającej oraz wykonywanych czynności.
  20. Terminowe rozliczanie się z mandatów karnych, delegacji i biletów.
  21. Kompletowanie dokumentów i przygotowywanie danych niezbędnych do sporządzania wniosków o ukaranie w postępowaniu sądowym.
  22. Organizowanie szkoleń wewnętrznych w Sekcji.
  23. Współpraca z innymi oddziałami i sekcjami Powiatowej Stacji.
  24. Współpraca z innymi organami kontrolnymi i środkami masowego przekazu oraz z organami administracji samorządowej.
{"register":{"columns":[]}}