W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Podstawa prawna

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.) 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)

Przedmiot skargi  - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z  wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

  • Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
  • Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
  • O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
  • Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot

Skargi i wnioski:

  • Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  • Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
  • Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
  • Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.

Terminy załatwiania skarg i wniosków oraz tryb odwoławczy

  • Skargi (wnioski) urząd załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiana jest w terminie do 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
  • Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  • Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.

W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lidzbarku Warmińskim  może podtrzymać swoje stanowisko.

Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

Przyjęcie obywateli w sprawach skarg i wniosków osobiście

Skargi i wnioski dotyczące działalności PSSE mieszkańcy mogą składać w godzinach urzędowania 7.25-15.00 w sekretariacie PSSE.

Interesantów w sprawie skarg, wniosków i interwencji przyjmują w godzinach urzędowania:

  •  Dyrektor PSSE – Beata Funik-Góralewska
  •  Kierownik Nadzoru – Magdalena Romanik
  • Pracownicy oddziału nadzoru
  1. Ponadto Dyrektor PSSE w Lidzbarku Warmińskim przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godzinach 14.00-15.30 
  2. Skargi i wnioski, zgłoszenia osobiście do protokołu przyjmowane są przez pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych w godzinach urzędowania.
  • Skargi i wnioski zgłaszane pisemnie przyjmowane są codziennie przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Lidzbarku Warmińskim

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.06.2021 08:37 Grzegorz Knorowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jadwiga Czerniawska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 4.0 01.02.2024 09:55 Edward Czasnowski
Skargi i wnioski 3.0 01.02.2024 09:49 Edward Czasnowski
Skargi i wnioski 2.0 27.03.2023 09:48 Edward Czasnowski
Skargi i wnioski 1.0 23.06.2021 08:37 Grzegorz Knorowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}