W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawowe informacje

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lidzbarku Warmińskim jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu Państwa. Zarządzana jest przez jej kierownika - Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lidzbarku Warmińskim, który jest jednocześnie Dyrektorem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lidzbarku Warmińskim.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lidzbarku Warmińskim wykonuje swoje zadania na obszarze: gminy miejskiej Lidzbark Warmiński, gminy wiejskiej Lidzbark Warmiński, gminy miejsko-wiejskiej Orneta, gminy Lubomino oraz gminy Kiwity.

Nasza misja

Nadzorujemy i kreujemy działania mające na celu dobro i zdrowie publiczne obywateli. Naszym zadaniem jest minimalizowanie skutków zdarzeń niekorzystnie wpływających na życie Polaków – informujemy, aktywizujemy i edukujemy.

Do zadań Powiatowej Stacji należy:

  1. działalność przeciwepidemiczna;
  2. działalność na rzecz promocji zdrowia;
  3. planowanie i wykonywanie czynności kontrolnych zgodnie z obowiązującymi procedurami;
  4. rozpatrywanie skarg, wniosków i interwencji;
  5. rozpatrywanie petycji;
  6. współdziałanie z właściwymi samorządami i instytucjami;
  7. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Wojewódzkiej i Powiatowych Stacji
    Sanitarno-Epidemiologicznych;
  8. przygotowywanie, w zakresie swojego działania, projektów: zarządzeń, umów, postanowień i decyzji wydawanych przez PPIS;
  9. przygotowywanie wystąpień do innych organów i instytucji;
  10. udzielanie porad i odpowiedzi na napływające pytania;
  11. opracowywanie  planów działania na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego;
  12. organizowanie szkoleń i narad;
  13. prowadzenie postępowania administracyjno-egzekucyjnego;
  14. zbieranie danych i przygotowywanie zbiorczych informacji, sprawozdań oraz oceny stanu sanitarnego w powiecie;
  15. opracowywanie materiałów statystycznych i sprawozdawczych;
  16. współdziałanie między sobą w sposób, który zapewnia sprawność funkcjonowania Powiatowej Stacji oraz kompleksowość, dostępność i należytą jakość udzielanych przez Powiatową Stację świadczeń zdrowotnych.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.07.2025 10:31 Krzysztof Żbikowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Krzysztof Żbikowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Podstawowe informacje 1.0 01.07.2025 10:31 Krzysztof Żbikowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}