Skarga na brak dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada koordynator ds. dostępności.
- E-mail: psse.lidzbarkwarminski@sanepid.gov.pl
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno-komunikacyjnym.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
Zapewnienie dostępności powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skarga na brak dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej
Kiedy masz prawo złożyć skargę?
Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego, a podmiot ten dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił Ci dostępu alternatywnego to masz prawo złożyć skargę na brak dostępności. Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na złożenie skargi masz 30 dni od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez organ na złożony uprzednio przez Ciebie wniosek o zapewnienie dostępności.
Do kogo składasz skargę na brak dostępności?
Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami - rozpatrywanie skarg na brak dostępności podmiotów publicznych należy do zadań Prezesa Zarządu PFRON. Skargi powinny być składane do Oddziałów PFRON, właściwych terytorialnie dla podmiotów publicznych.
Co musisz napisać w skardze?
Musisz podać dane, takie jak:
- dane kontaktowe wnioskodawcy: czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno-komunikacyjnym, czyli co przeszkadza Ci w korzystaniu w pełni z usług danego podmiotu publicznego,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, czyli jak można się z Toba skontaktować,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę.