W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór na stanowisko: Stażysta / Młodszy asystent w Sekcji Nadzoru Higieny Komunalnej

12.08.2025

APK.210.2.2025

Laptop oraz zeszyt z długopisem na biurku

DYREKTOR POWIATOWEJ STACJI SANITARNO- EPIDEMIOLOGICZNEJ W NOWYM TARGU

poszukuje kandydata na stanowisko: 

Stażysta / Młodszy asystent

w Sekcji Nadzoru Higieny Komunalnej

 

Miejsce pracy: NOWY TARG

Numer referencyjny: APK.210.2.2025

12-08-2025 r.

 

  1. Miejsce wykonywania pracy: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Nowym Targu

  2. Wymiar czasu pracy: pełny etat

  3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

· prowadzenie stałego monitoringu w zakresie skażeń, zakażeń i innych nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska na terenie powiatu nowotarskiego oraz opracowywanie propozycji zalecanych procedur postępowania i sposobów zachowania się ludności w zaistniałej sytuacji ,

· prowadzenie monitoringu kontrolnego i przeglądowego jakości wody do spożycia przez ludzi,

· prowadzenie nadzoru nad jakością wody ciepłej, użytkowej i współpraca przy opracowywaniu strategii nadzoru nad zagrożeniami powodowanymi przez bakterie z rodzaju legionella,

· nadzór nad jakością wody w kąpieliskach i miejscach zwyczajowo uznanych za kąpieliska, pobieranie próbek wody do badań w ramach zintegrowanego systemu badania wody, prowadzenie nadzoru nad stanem sanitarnym basenów kąpielowy i urządzeń atrakcji wodnych,

· sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarno-technicznego nad podmiotami leczniczymi specjalistycznymi oraz indywidualnymi praktykami lekarskimi w zakresie odpadów medycznych tak zwanych niebezpiecznych,

· ocena stanu sanitarnego przygotowania obiektów wczasowo-turystycznych w miejscowości turystycznych,

· prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie działania sekcji

· prowadzenia obowiązujących w sekcji rejestrów wykazów oraz ewidencji

· sprawowania nadzoru sanitarnego na chowaniem zwłok i szczątków ludzkich, nad ich przewozem a także ekshumacją i miejscami chowania zmarłych

· prowadzenie nadzoru sanitarnego przy masowych przemieszczania się ludności w zjazdach, zgromadzeniach

· przyjmowanie komunikatów o zagrożeniu i warunkach hydro-meteorologicznych

· monitorowanie zagrożenia powodziowego

  1. Wymagania niezbędne:

W związku ze specyfiką stanowiska pracy w Państwowej Inspekcji Sanitarnej wymagane jest od kandydata wykształcenie:

  • Na stanowisko:

- Stażysta: wykształcenie wyższe mające zastosowanie w realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14.03.1985r.  w sprawie kwalifikacji wymaganych na poszczególne stanowiska pracy w stacji sanitarno-epidemiologicznej (Dz.U. Nr 48 poz. 283) na jednym z wyszczególnionych kierunków: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, gospodarka wodna/inżynieria wodna, mikrobiologia, biotechnologia lub inne mające zastosowanie w Inspekcji Sanitarnej.

- Młodszy asystent: wykształcenie wyższe mające zastosowanie w realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14.03.1985r.  w sprawie kwalifikacji wymaganych na poszczególne stanowiska pracy w stacji sanitarno-epidemiologiczne j(Dz.U. Nr 48 poz. 283) na jednym z wyszczególnionych kierunków: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, gospodarka wodna/inżynieria wodna, mikrobiologia, biotechnologia lub inne mające zastosowanie w Inspekcji Sanitarnej, staż pracy 1 rok

· znajomość przepisów z zakresu zadań Inspekcji Sanitarnej, kodeksu postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej

· dobra znajomość pakietu MS Office 365, w szczególności w zakresie edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego,

· umiejętność pracy w zespole, niekonfliktowy charakter,

· zdolność analitycznego myślenia, umiejętność samodzielnej pracy,

· sumienność, konsekwencja w działaniu, odporność na stres

· czynne prawo jazdy kat. B / przewóz osób.

  1. Wymagania dodatkowe:

·  wiedza specjalistyczna i umiejętność stosowania odpowiednich przepisów z zakresu zadań realizowanych przez Sekcję, w szczególności:

a) znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania  administracyjnego. (Dz.U. z 2024 poz. 572)

b) znajomość rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w  sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać woda na pływalniach; (Dz.U. z 2022 poz. 1230)

c) znajomość ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne; ( Dz.U. z 2025 poz. 960)

d) znajomość ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w  wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków; ( Dz.U. z 2022 poz. 1549)

e) znajomość rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w  sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi; (Dz. U. 2017 poz. 2294)

f) znajomość ogólnych wymagań wynikających z przepisów dotyczących obiektów  

użyteczności publicznej.

g) znajomość ustawy z dnia 5 grudnia 2008 o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2024 poz. 924)

· doświadczenie w pracy w inspekcji sanitarnej lub administracji publicznej

  1. Oferujemy:

·    Wynagrodzenie wg Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie warunków wynagradzania za pracę pracowników podmiotów leczniczych działających w formie jednostki budżetowej z dnia 17 lipca 2014 r. (Tekst jednolity Dz. U. z 2022 poz. 1596)

·    Umowa o pracę

·    Pakiet świadczeń socjalnych ( m.in. dopłata do wypoczynku, wyjazdy integracyjne)

  1. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

a)    Curriculum vitae

b)    Kwestionariusz osobowy - stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko pracy

c)    Klauzula obowiązku informacyjnego w procesie rekrutacji - stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko pracy

d)    Dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie,

e)    Oświadczenie dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:[1]

„Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia (UE) 2016/679, wyrażam zgodę Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nowym Targu na przetwarzanie przekazanych przeze mnie danych osobowych w zakresie szerszym niż wskazanym w przepisach Kodeksu pracy (art. 221 ).”

Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych (tzw. „danych wrażliwych”) [2]

Wyrażam zgodę Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nowym Targu na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych (tzw. „dane wrażliwe”), o których mowa w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia (UE) 2016/679, które sam i dobrowolnie – tj. nie wymaganych przez Administratora w procesie rekrutacji – zamieściłam/łem w dokumentacji rekrutacyjnej.”

– wraz z własnoręcznym podpisem.

Uwaga: Dokumenty aplikacyjne kandydatów bez ww. klauzuli nie będą rozpatrywane i zostaną zniszczone

8.  Termin składania dokumentów do dnia : 21 sierpnia 2025 r.

 

Wymagane dokumenty należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą na adres:

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Nowym Targu

ul. Jana Kazimierza 6

34-400 Nowy Targ

 

w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Rekrutacja: APK.210.2.2025 ”

Zakwalifikowani kandydaci zostaną powiadomieni o terminie dalszego postępowania drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail lub telefonicznie.

 

  1. Dodatkowe informacje:

  • Dokumenty, które nie spełnią wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę.

  • Selekcja końcowa kandydatów odbędzie się na podstawie przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej, w tym:

- zaprezentowanie siebie, swojego wykształcenia i doświadczenia zawodowego,

- udzielenie odpowiedzi na pytania,

  • Stacja zastrzega sobie prawo nierozstrzygnięcia naboru bez podania przyczyny.

  • PSSE w Nowym Targu zastrzega sobie prawo do kontaktu jedynie z wybranymi kandydatami spełniającymi wymagania formalne w celu poinformowania o terminie dalszego postępowania rekrutacyjnego.

  • Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do postępowania
    rekrutacyjnego będzie można odebrać osobiście w terminie jednego miesiąca od zakończenia naboru. Po tym okresie dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone

  • Jesteśmy pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

  • Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona na stronie internetowej Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej, w Biuletynie Informacji Publicznej

  • Na terenie Stacji obowiązuje całkowity zakaz palenia.

 

Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji udziela starszy specjalista do spraw kadr numer tel. 18 266 29 14 wewnętrzny: 205 .

 

 


[1] Wypełnić w przypadku, kiedy kandydat dołącza do dokumentacji rekrutacyjnej dane osobowe w zakresie szerszym niż wskazanym w przepisach Kodeksu pracy (art. 221 ) (np. miejsce zamieszkania, zdjęcie)

[2] Wypełnić w przypadku gdy kandydat do dokumentacji rekrutacyjnej dobrowolnie dołącza tzw. „dane wrażliwe”(np. dane dotyczące stanu zdrowia, przekonań religijnych, poglądów politycznych

 

 

Materiały

Załącznik nr 1 Kwestionariusz
Załącznik​_nr​_1​_Kwestionariusz.docx 0.01MB
Załącznik nr 2 Klauzula - zgoda i rekrutacja
Załącznik​_nr​_2​_Klauzula​_-​_zgoda​_i​_rekrutacja.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}