W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klauzula informacyjna

INFORMACJA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

INFORMACJA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

 

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej: RODO, informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olkuszu, 32-300 Olkusz, Al. 1000-lecia 13 A, adres e-mail: sekretariat.psse.olkusz@sanepid.gov.pl, nr telefonu: (32) 7545720, adres skrytki na ePUAP:k4msy7n68q/skrytka.

 

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych: za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: iod.psse.olkusz@sanepid.gov.pl lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora Danych.

 

CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Państwa dane będą przetwarzane wyłącznie w zakresie wynikającym z realizacji ustawowych kompetencji organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, tak wewnętrznych, jak i zewnętrznych, zapobieganie powstawania chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych; wykonywanie badań laboratoryjnych i pomiarów; przyjmowanie skarg, wniosków oraz udzielania informacji.

 

PODSTAWA PRAWNA PODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podstawa prawna przetwarzania danych w zakresie działań stanowiących główny cel Administratora wynika w szczególności z n/w przepisów prawa:
art. 6 ust. 1 lit. A oraz art. 9 ust. 2 lit. A (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę), art. 6 ust. 1 lit. B (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy), art. 6 ust. 1 lit. E (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym), art. 6 ust. 1 lit. F (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora), art. 6 ust. 1 lit. C oraz art. 9 ust. 1 lit. B (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w szczególności w związku z:

  1. ustawą z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i jej aktami wykonawczymi;
  2. ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi i jej aktami wykonawczymi;
  3. ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia i jej aktami wykonawczymi;
  4. ustawą z dnia 22 czerwca 2001 r. o mikroorganizmach i organizmach genetycznie zmodyfikowanych i jej aktami wykonawczymi;
  5. ustawą z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach i jej aktami wykonawczymi;
  6. ustawą z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych i jej aktami wykonawczymi;
  7. ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków i jej aktami wykonawczymi;
  8. ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych i jej aktami wykonawczymi;
  9. ustawą z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych i jej aktami wykonawczymi.  

 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Państwa dane osobowe będą przechowywane:

  1. przez okres wynikający z przepisów prawa związany z archiwizacją zgodnie z instrukcją archiwalną;
  2. przez okres trwania umowy oraz po zakończeniu trwania takiej umowy w celu pełnego rozliczenia się stron z warunków umowy, w tym do czasu upływu terminu przedawnienia się roszczeń z takiej umowy (w zależności od rodzaju umowy – zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny), a w zakresie rozliczeń z urzędem skarbowym przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych, tj. 5 lat od końca roku podatkowego, w którym pojawiła się konieczność zapłaty podatku z tytułu świadczonych na rzecz Państwa usług;
  3. do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą, jeśli dane są przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę.

 

ODBIORCY DANYCH

Dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz Administratora Danych Osobowych, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, podmiotom publicznym w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.

 

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA OBSZAR EOG

Administrator danych nie zamierza przekazywać Państwa danych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. obszar obejmujący kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

 

PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

Informujemy, że przysługują Państwu następujące prawa dotyczące danych osobowych:

  1. dostępu do danych osobowych, tj. uzyskania informacji, czy Administrator przetwarza Państwa dane, a jeśli tak, to w jakim zakresie,
  2. sprostowania danych osobowych, w przypadku, gdy Państwa zdaniem są one nieprawidłowe lub niekompletne,
  3. ograniczenia przetwarzania danych, tj. nakazania przechowywania danych dotychczas zebranych przez Administratora i wstrzymania dalszych operacji na danych,
  4. usunięcia danych,
  5. przeniesienia danych osobowych, tj. przesłania danych innemu administratorowi danych lub przesłania ich do Państwa,
  6. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, gdy przetwarzanie danych odbywa się, w oparciu o wyrażoną zgodę – z zastrzeżeniem, że wycofanie tej zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  7. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych na potrzeby marketingu bezpośredniego oraz z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją,
  8. cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
  9. wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa w przypadku, gdy Państwa zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się z naruszeniem prawa.
  10. W celu realizacji praw prosimy o złożenie wniosku.

 

INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI ORAZ PROFILOWANIU     

Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane, co oznacza, że żadne decyzje wywołujące wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób na Państwa istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.

 

 

 

Materiały

Obowiazek informacyjny ogólny PSSE OLKUSZ.docx
obowiazek-informacyjny-psse-olkusz-ogólnydocx.pdf 0.06MB
{"register":{"columns":[]}}