Polityka Jakości
Naczelną dewizą Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu realizującej ustawowe zadania Państwowej Inspekcji Sanitarnej jest ochrona zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwych i uciążliwych warunków środowiska, zapobieganie powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych jest prowadzenie działalności inspekcyjnej i edukacyjnej zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17020:2012 i przepisów prawa oraz działalności laboratoryjnej na najwyższym poziomie technicznym, zgodnie z ustalonymi metodami i przepisami prawa, przy zachowaniu zgodności z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 tak, aby spełniać oczekiwania klientów wewnętrznych i zewnętrznych.
Celem Oddziału Nadzoru jest prowadzenie działalności inspekcyjnej w sposób:
- zapewniający właściwy nadzór nad przestrzeganiem warunków higieniczno-sanitarnych w celu ochrony zdrowia i życia ludzi zgodnie z wymaganiami przepisów prawa;
- zapewniający sprawne, kompetentne i terminowe załatwianie spraw;
- pozwalający na pozyskiwanie i utrzymywanie zadowolenia i wzrostu zaufania klientów do efektów działań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
Celem Oddziału Laboratoryjnego jest prowadzenie działalności laboratoryjnej:
- w sposób spójny, kompetentny i bezstronny;
- angażując wysoko wykwalifikowany personel;
- zgodnie z wymaganiami przepisów prawa i wymaganiami organizacji udzielających uznania;
- uwzględniając potrzeby i oczekiwania klientów;
- dostarczającej ważne wyniki badań i pobieranie próbek.
Realizację założonych celów Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Radomiu osiąga poprzez:
- utrzymywanie i ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania zgodnego z normą
PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących”
i dokumentami Polskiego Centrum Akredytacji w obszarze działalności laboratoryjnej oraz normą PN-EN ISO/IEC 17020:2012 „Wymagania dotyczące różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcję” w obszarze działalności inspekcyjnej; - dokładne rozpoznawanie potrzeb, w tym dostosowywanie zakresu i jakości wykonywanej działalności laboratoryjnej
i inspekcyjnej do zmieniających się potrzeb klientów i wymagań prawnych; - zapewnienie niezależności, bezstronności i poufności działania w trakcie prowadzonej działalności;
- ciągłe doskonalenie kompetencji technicznych oraz właściwe planowanie szkoleń pracowników;
- jasno sprecyzowane i udokumentowane zakresy obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień personelu;
- udokumentowanie procedur w stopniu zapewniającym spójność działania Oddziału Laboratoryjnego;
- udokumentowanie procedur w stopniu zapewniającym spójność działania Oddziału Nadzoru;
- stałe i systematyczne prowadzenie nadzoru nad stanem wyposażenia oraz monitorowanie ważności uzyskiwanych wyników;
- umożliwienie klientowi monitorowania przebiegu działalności laboratoryjnej;
- uznawanie prawa klienta do składania skarg oraz ich rzetelne rozpatrywanie;
- poufność i bezpieczeństwo informacji uzyskanej podczas realizacji działalności laboratoryjnej
i inspekcyjnej
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Radomiu / Dyrektor PSSE w Radomiu obliguje wszystkich pracowników Oddziału Nadzoru i Oddziału Laboratoryjnego do realizacji określonych w Polityce Jakości celów, spójnego spełniania wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 i PN-EN ISO/IEC 17020:2012, podejmowania działań w celu ciągłego doskonalenia systemu zarządzania oraz zapewniania jakości wyników badań i pobierania próbek oraz odpowiednich standardów prowadzenia czynności kontrolnych.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Radomiu / Dyrektor PSSE w Radomiu zobowiązuje się do zapewnienia zasobów ludzkich, finansowych, technicznych i organizacyjnych, niezbędnych do realizacji niniejszej Polityki Jakości.
Radom, dnia 18.03.2025