W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Polityka Jakości

W celu zapewnienia właściwej jakości prowadzonych działań inspekcyjnych oraz wykonywanych badań laboratoryjnych, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Radomiu pełniącym jednocześnie funkcję Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu określa zasady Polityki Jakości, prowadzące do:

  • zapewnienia właściwego nadzoru nad przestrzeganiem warunków higieniczno-sanitarnych w celu ochrony zdrowia i życia ludzi,
  • sprawnego, kompetentnego i terminowego załatwianie spraw,
  • osiągnięcia i utrzymania wysokiego poziomu jakości wykonywanych badań oraz działań inspekcyjnych,
  • spełnienia wymagań Klienta oraz pozyskania zaufania Klienta do kompetencji technicznych, rzetelności, wiarygodności i bezstronności realizowanych działań

Realizowanie nadrzędnych celów jakościowych na najwyższym poziomie możliwe jest dzięki wdrożeniu w komórkach wykonujących czynności inspekcyjne systemu zarządzania opartego na normie PN-EN ISO/IEC 17020:2012  „Ocena zgodności – Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcję” natomiast w komórkach realizujących działalność laboratoryjną – sytemu zarządzania zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących”, wymaganiami przepisów prawnych oraz wymaganiami jednostki akredytującej.

Powyższe cele osiągane są poprzez:

  • realizację zadań inspekcyjnych oraz prowadzenie badań laboratoryjnych zgodnie z przepisami prawa, normami, udokumentowanymi procedurami oraz wymaganiami Klientów,
  • w przypadku badań laboratoryjnych nie podejmowanie się wykonania badań metodami nie gwarantującymi poprawności wyników,
  • wykorzystywanie w realizacji działalności inspekcyjnej i laboratoryjnej odpowiedniego wyposażenie pomiarowego i badawczego, które we właściwy sposób jest obsługiwane, sprawdzane, wzorcowane oraz podlega bieżącemu nadzorowi,
  • nie poddawanie się żadnym handlowym, finansowym lub innym naciskom, które mogłyby wpłynąć na bezstronność, a tym samym na wyniki realizowanej działalności inspekcyjnej i badawczej,
  • przestrzeganie praw Klienta do zachowania poufności informacji oraz możliwości złożenia skargi
  • zaangażowanie w wykonywanie zadań wykwalifikowanego, doświadczonego personelu, systematycznie podnoszącego kwalifikacje,
  • spójne działanie wszystkich komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu
  • ciągłe nadzorowanie funkcjonujących systemów zarządzania za pomocą auditów wewnętrznych i przeglądów zarządzania,

Za politykę jakości odpowiada Dyrektor PSSE w Radomiu, który deklaruje zapewnienie środków na jej realizację, doskonalenie systemu zarządzania i właściwe procesy komunikacyjne.

Za znajomość i przestrzeganie Polityki Jakości odpowiada każdy pracownik, którego działania są związane z jakością.

 

{"register":{"columns":[]}}