W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

            Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wałbrzychu lub osoba przez niego upoważniona przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków:

 

- we wtorki     w godz. 1400 –1530,

 

            Od poniedziałku do piątku w godz. 700 – 1435 kierownicy właściwych komórek organizacyjnych lub osoby przez nich upoważnione przyjmują skargi i wnioski z zakresu:

 

- Higieny Żywności, Żywienia
  i Przedmiotów Użytku

 

pokój nr 11 i 15

- Higieny Pracy

 

pokój nr 19

- Higieny Komunalnej

 

pokój nr 20

- Epidemiologii

 

pokój nr 27

- Higieny Dzieci Młodzieży oraz Promocji Zdrowia

 

pokój nr 22

- Zapobiegawczego Nadzoru
  Sanitarnego

 

pokój nr 23

- badań laboratoryjnych

 

pokój nr 4

 

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Wałbrzychu, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

 

Skargi i wnioski w PSSE w Wałbrzychu rozpatrywane są zgodnie z:

- ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.),

- rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),

- zarządzeniem Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej 
w Wałbrzychu nr 04/DYR/22 z dnia 25 stycznia 2022 r.

 

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, środków komunikacji elektronicznej (w tym za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP), a także ustnie do protokołu.
  2. Skarga lub wniosek nie zawierający imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego - anonimowe - pozostawia się bez rozpoznania. Wyjątkiem są skargi lub wnioski informujące
    o zagrożeniu życia lub zdrowia ludzi, które mogą podlegać rozpatrzeniu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny lub osoba przez niego upoważniona.
  3. Postępowanie w sprawie skargi/wniosku prowadzi się wnikliwie, rzetelnie i obiektywnie
    z uwzględnieniem wszystkich okoliczności i przesłanek, mając na uwadze dobro wnoszącego lub osób, w imieniu których występuje, oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawne. W celu zbadania i wyjaśnienia sprawy możliwe jest wystąpienie do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i informacji.
  4. W przypadku zgłoszenia podejrzenia o niewłaściwą jakość zdrowotną wody lub środka spożywczego badaniom laboratoryjnym w ramach rozpatrywania skargi lub wniosku podlegają jedynie próbki pobrane przez upoważnionych próbkobiorców PSSE w Wałbrzychu.
  5. Skarga lub wniosek rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminach wskazanych przez Kodeks postępowania administracyjnego.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.03.2022 11:37 Szymon Kulasik
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Szymon Kulasik
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 2.0 18.10.2022 11:30 Szymon Kulasik
Skargi i wnioski 1.0 29.03.2022 11:37 Szymon Kulasik

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}