W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Całodobowa opieka w czasie izolacji

Program Domowej Opieki Medycznej powstał w związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem (COVID-19), aby możliwe było zdalne monitorowanie stanu zdrowia pacjentów.

Do przekazywania i monitoringu pacjentów w programie służą pulsoksymetry (jako narzędzie diagnostyczne) i aplikacja Domowa Opieka Medyczna.

Usługa skierowana jest do osób powyżej 18 roku życia.

Pacjenci powyżej 55 roku życia

Pacjenci z COVID-19, którzy ukończyli 55 lat, są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej.

Pacjenci poniżej 55 roku życia

Pacjenci z COVID-19, którzy mają mniej niż 55 lat:

  • muszą wypełnić formularz Domowej Opieki Medycznej lub
  • mogą otrzymać pulsoksymetr na podstawie decyzji lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.

WAŻNA informacja dla pacjentów, którzy NIE mają INTERNETU, SMARTFONA lub telefonu komórkowego

UWAGA! Jeżeli nie masz smartfonu lub Internetu, możesz zgłaszać wyniki swoich pomiarów z pulsoksymetru przez telefon podczas rozmowy z automatyczną infolinią: +48 22 25 65 323.

Zadzwoń pod numer infolinii i postępuj zgodnie z instrukcją. Podaj swoje dane i aktualne wyniki pomiarów pulsoksymetrem.

Wyniki badań będą wtedy na bieżąco monitorowane przez konsultantów i lekarzy z Centrum Kontaktu DOM.

Z tego rozwiązania możesz korzystać też, jeśli stracisz połączenie z Internetem lub gdy masz tylko telefon stacjonarny.

Gdy dzwonisz na infolinię, korzystaj z numeru telefonu, który podałeś(-aś) przy rejestracji w programie Domowej Opieki Medycznej.

Jak dołączyć do programu DOM?

Pacjenci z COVID-19, którzy ukończyli 55 lat, są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej.

Pacjenci z COVID-19, którzy mają mniej niż 55 lat:

  • muszą wypełnić formularz Domowej Opieki Medycznej lub
  • mogą otrzymać pulsoksymetr na podstawie decyzji lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.

Lekarze POZ mogą włączyć do programu również tych pacjentów, którzy nie chorują na COVID-19, ale wymagają monitorowania:

  • poziomu cukru we krwi za pomocą glukometru;
  • ciśnienia tętniczego za pomocą ciśnieniomierza;
  • poziomu saturacji  za pomocą pulsoksymetru.

Jak otrzymać darmowy pulsoksymetr?

Jeśli jesteś w programie Domowa Opieka Medyczna, otrzymasz darmowy pulsoksymetr.

Jak wykonywać pomiary pulsoksymetrem?

  • umyj ręce,
  • pamiętaj, że nie możesz mieć pomalowanych paznokci,
  • odpocznij kilka minut,
  • usiądź i siedź podczas całego pomiaru.

Jak zgłaszać wyniki pomiarów?

Wyniki pomiarów są automatycznie przekazywane do twojego lekarza POZ za pomocą aplikacji Domowa Opieka Medyczna.

Jeżeli masz problem z połączeniem pulsoksymetra ze swoim smartfonem, zadzwoń na Infolinię techniczną: 790 544 988.

UWAGA! Jeżeli nie masz smartfonu lub Internetu, możesz zgłaszać wyniki swoich pomiarów z pulsoksymetru przez telefon podczas rozmowy z automatyczną infolinią: +48 22 25 65 323.

Zadzwoń pod numer infolinii i postępuj zgodnie z instrukcją. Podaj swoje dane i aktualne wyniki pomiarów pulsoksymetrem.

Wyniki badań będą wtedy na bieżąco monitorowane przez konsultantów i lekarzy z Centrum Kontaktu DOM.

Z tego rozwiązania możesz korzystać też, gdy stracisz połączenie z Internetem lub gdy masz tylko telefon stacjonarny.

Gdy dzwonisz na infolinię, korzystaj z numeru telefonu, który podałeś(-aś) przy rejestracji w programie Domowej Opieki Medycznej.

Jak zwrócić pulsoksymetr?

Pulsoksymetr należy zwrócić po zakończeniu okresu izolacji.

Masz obowiązek dbać o urządzenie i zwrócić je w takim stanie, by mógł pomagać innym chorym.

Możesz wybrać, w jaki sposób zwrócisz pulsoksymetr: przez kuriera Poczty Polskiej czy bezpośrednio w wybranej placówce pocztowej.

Lista wszystkich placówek pocztowych gotowych do odbioru pulsoksymetrów (urzędów lub filii) jest dostępna na stronie www.placowki.poczta-polska.pl.

Zwrot może umówić poprzez:

UWAGA! Do przesyłki zwrotnej nie dołączaj ulotki i instrukcji obsługi!

{"register":{"columns":[]}}