W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pytania i odpowiedzi

Jak to działa? Czy korzystanie z aplikacji / serwisu www jest obowiązkowe?

Aplikacja mobilna, jak i serwis www, Domowa Opieka Medyczna jest obowiązkowa dla pacjentów objętych programem Domowej Opieki Medycznej. Bez zalogowania się do aplikacji lub serwisu www stan pacjenta nie będzie na bieżąco monitorowany, a sam pulsoksymetr nie będzie wysyłał wyników badania do analizy. Sama aplikacja, jak i serwis www, są stworzone w sposób intuicyjny i prowadzą Pacjenta przez cały proces pomiarów.

Jakie dane muszę podać, aby zalogować się do aplikacji / serwisu www? 

W celu zalogowania się do aplikacji Domowa Opieka Medyczna należy podać swój numer telefonu oraz indywidualne hasło otrzymane w SMS. Logowanie do serwisu www jest identyczne i działa ten sam login i hasło.

Czy korzystanie z aplikacji / serwisu www wiąże się z przetwarzaniem moich danych osobowych? Jeżeli tak, to jakich?

Tak, korzystanie z aplikacji i serwisu www Domowa Opieka Medyczna wiąże się z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych. W systemie przetwarzane są dane osobowe zwykłe oraz dane szczególnej kategorii obejmujące dane dotyczące zdrowia. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w Domowa Opieka Medyczna obejmują: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania, numer kontaktowy oraz dane ujawniające informacje o stanie zdrowia, tj.: saturację, temperaturę ciała, puls, liczbę oddechów na minutę, historie choroby, objawy choroby.

Więcej na temat przetwarzania danych osobowych możesz przeczytać tutaj.

Jakie informacje przekaże mi aplikacja / serwis www?

Aplikacja i serwis www Domowa Opieka Medyczna nie przekazuje żadnych informacji Pacjentowi. Aplikacja i serwis www służy do monitorowania stanu zdrowia Pacjenta, zbiera informację od Pacjenta i przekazuje je do wykwalifikowanej kadry medycznej w celu zaplanowania dalszych kroków leczenia.

Czy aplikacja mnie śledzi? Jak aplikacja / serwis www ocenia ryzyko zakażenia?

Nie, aplikacja Domowa Opieka Medyczna nie śledzi lokalizacji Pacjenta. Aplikacja / serwis www nie ocenia również ryzyka zakażenia, ponieważ jej użytkownikami są osoby z już zdiagnozowanym zakażeniem COVID-19.

Czy codziennie muszę wykonywać pomiary?

Tak, Pacjent powinien codziennie wykonywać pomiary pulsoksymetrem. Ich częstotliwość w ciągu dnia zależy od zaleceń lekarza POZ.

Czy aplikacja / serwis www jest zgodny z RODO?

Aplikacja i serwis przetwarza dane zgodnie z zasadą przejrzystości. Pana/Pani dane przetwarzane są rzetelnie oraz zgodnie z prawem. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych poprzez e-mail: iod@mz.gov.pl. 

Więcej na temat przetwarzania danych osobowych możesz przeczytać tutaj.

Do czego służy adres e-mail support@pulsocare.com?

Adres e-mail służy do przyjmowania zgłoszeń związanych z pomocą  techniczną w zakresie obsługi aplikacji Domowa Opieka Medyczna. Konsultanci będą rozwiązywali problemy techniczne związane z pobraniem, instalacją i użytkowaniem aplikacji Domowa Opieka Medyczna. 

Do czego służy adres e-mail pomoc@pulsocare.com?

Adres e-mail służy do przyjmowania zgłoszeń zwrotu urządzenia lub kiedy urządzenie nie dotarło. 

W jakich godzinach można się skontaktować z support@pulsocare.com i pomoc@pulsocare.com?

Adres e-mail obsługiwany jest w godzinach 08:00-17:00, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Czy aplikacja / serwis www działa za granicą?

Tak, aplikacja i serwis www działa wszędzie, gdzie telefon ma dostęp do sieci Internet. Jednak zwracamy uwagę na to, iż Pacjent ze zdiagnozowanym COVID-19 powinien przebywać na kwarantannie i zobowiązany jest do izolacji i ma zakaz przemieszczania poza miejsce izolacji.

Czy Poczta Polska będzie dysponowała w danej placówce wolnymi pulsoksymetrami, czy będą one wysyłane z jakiejś centralnej bazy?

Nie, Poczta Polska nie dysponuje pulsoksymetrami w placówkach. Urządzenia są wysyłane z centralnego magazynu. Czas oczekiwania na pulsoksymter to jeden dzień roboczy przy założeniu, że Pacjenta dodano do systemu przed godziną 18:00. Dostawa będzie realizowana także w soboty.

Czy lekarz będzie miał dostęp do wyników badań swoich pacjentów?

W tym momencie nie ma takiej możliwości. Taka możliwość będzie dodana w dalszym etapie rozwoju systemu. Lekarze POZ nie mają obowiązku przeglądania tych danych.

Jak kierownik ma zgłosić POZ do wzięcia udziału w programie Domowa Opieka Medyczna?

Wszystkie POZ zostały zaproszone do udziału w programie i po stronie POZ leży decyzja ilu lekarzy dołączą do systemu.

Czy w trakcie opieki aplikacji DOM nad pacjentem uczestniczy POZ?

Monitorowaniem stanu zdrowia Pacjentów zajmuje się personel medyczny w Centrum Kontaktu.

Czy można kwalifikować chorych, którzy nie maja smartfona albo komputera?

Tak, jeżeli pacjent nie posiada smartfona i nie ma dostępu do internetu, wyniki swoich pomiarów może podać, dzwoniąc na automatyczną infolinię 22 256 53 23.

​​​

Jak uzyskać login i hasło do systemu?

Informacja o tym, jaki jest login oraz hasło lekarza zostanie przesłana przez system SZOI do lekarzy, którzy zostali zgłoszeni przez placówkę POZ do programu.

W jakim celu podawany jest numer telefonu komórkowego lekarza w formularzu zgłoszeniowym?

Na etapie rejestracji do programu DOM można wskazać adres e-mail oraz numer telefonu POZ. Numer POZ musi być numerem telefonu komórkowego.  

E-mail i/lub numer telefonu komórkowego należące do lekarza są wykorzystywane wyłącznie w sytuacji odzyskania loginu i hasła. Ich podanie nie jest jednak obligatoryjne. 

Czy pacjentów może zgłaszać pielęgniarka?

Decyzję o zgłoszeniu pacjenta do Programu podejmuje lekarz. Na podstawie decyzji lekarza pielęgniarka posiadająca konto w systemie może dokonać zgłoszenia.

Czy teleporady będą udzielane przez Centrum Kontaktu Opieki Domowej Medycznej czy przez lekarza POZ?

Telekonsultacje będą udzielane wyłącznie przez Centrum Kontaktu Domowej Opieki Medycznej. Program nie będzie wymagać od lekarza POZ innych działań z wyłączeniem zapisania pacjenta do programu.  

Czy po zgłoszeniu pacjenta lekarz/pielęgniarka mają wgląd tylko w wyniki zgłoszonych przez nich pacjentów, czy będą musieli ich wyszukiwać w systemie?

Obecnie lekarz nie ma wglądu do danych pacjentów biorących udział w programie. Jednak wkrótce planujemy nadać lekarzom dostęp do danych pacjentów, którzy zostali skierowani do programu. Lekarz będzie mieć wgląd jedynie do danych tych pacjentów, których zgłosił.

 

   

{"register":{"columns":[]}}