W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby uzyskania pulsoksymetru

Na podstawie art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1, oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), zwanego dalej: „RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Zdrowia z siedzibą w Warszawie (00-952), przy ul. Miodowej 15. Z Administratorem można kontaktować się listownie, za pomocą e-mail: kancelaria@mz.gov.pl lub za pośrednictwem platformy e-PUAP (adres skrytki): /8tk37sxx6h/SkrytkaESP.
     
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować poprzez e-mail: iod@mz.gov.pl, za pośrednictwem platformy e-PUAP lub listownie na adres siedziby. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
     
  3. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych wymienionych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do przekazania pulsoksymetru – urządzenia elektronicznego służącego do nieinwazyjnego pomiaru saturacji krwi.
     
  4. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w związku zrealizowanym przez Ministra Zdrowia zadaniem w interesie publicznym wyłącznie w celu z zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania wirusa SARS-CoV-2 powodującego chorobę COVID-19. Przetwarzanie danych osobowych w tym systemie jest niezbędne ze względów związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego i pozostaje w związku z nadrzędnym celem jakim jest podejmowanie działań w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania wirusa SARS-CoV-2 powodującego chorobę COVID-19 na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Przekazane dane pozwolą również na przesłanie na wskazany numer telefonu loginu i hasła do systemu Pulsocare (https://www.gov.pl/web/domowaopiekamedyczna/pobierz-aplikacje-na-system-android)
     
  5. Podstawą prawną przetwarzania dotyczących Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO w związku z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842), ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020 poz. 1845), rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1758, z późn. zm.).
     
  6. Pani/Pana dane osobowe i informacje wymienione w formularzu przetwarzane przez Ministra Zdrowia związku z realizacją celu określonego w pkt 4 obejmują: imię i nazwisko;
  • adres zamieszkania;
  • numer telefonu komórkowego;
  • datę rozpoczęcia i zakończenia izolacji domowej;
  • informację czy pacjent przebywa samotnie;
  • imię i nazwisko oraz numer telefonu osoby do kontaktu.
  1. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa lub podmiotom, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych na postawie zawartej umowy.
     
  2. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, zapewniających odpowiednie zabezpieczenia, i pod warunkiem, że obowiązują egzekwowalne prawa osób, których dane dotyczą, i skuteczne środki ochrony prawnej, lub gdy Komisja Europejska stwierdzi, że to państwo trzecie, terytorium lub określony sektor lub określone sektory w tym państwie trzecim lub dana organizacja międzynarodowa zapewniają odpowiedni stopień ochrony.
     
  3. Pani/Pana dane osobowe wymienione w pkt 6 będą przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania czyli najpóźniej do mementu odwołania stanu epidemii na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i/lub dezaktywacji tego systemu.
     
  4. Posiada Pani/Pan prawo:
    • dostępu do swoich danych;
    • do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
    • do sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych;
  5. W przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa, posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
{"register":{"columns":[]}}