Powrót

Uzgodnienie warunków rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku 

Zadanie

Uzgodnienie warunków rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi.

Podstawa prawna

Art. 101l ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.)

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji, który zawiera projekt planu remediacji, zwierający informacje o:

1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowie;
4) nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a;
5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;
8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a. Do pisemnego wniosku dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych

Forma załatwienia sprawy

Decyzja

Miejsce złożenia dokumentów

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim
ul. Jagiellończyka 13
66-400 Gorzów Wlkp.
tel.: 887-101-300, fax: 95 71-25-045
e-mail: sekretariat@gorzowwlkp.rdos.gov.pl

Opłata

10 zł 

Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.:

Nr konta 44 1020 5402 0000 0302 0325 6575
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej plan remediacji".

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Uwagi / inne informacje

Do szkód w środowisku powstałych przed 30 kwietnia 2007 roku stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.

Wnioski do pobrania

Brak

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.01.2021 08:06 Kamila Skołuda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Zarządzania Środowiskiem
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Uzgodnienie warunków rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi 2.0 28.06.2022 08:35 Kamila Skołuda
Uzgodnienie warunków rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi 1.0 21.01.2021 08:06 Kamila Skołuda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}