W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzgodnienie warunków rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku 

Zadanie

Uzgodnienie warunków rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi.

Podstawa prawna

Art. 101l ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.)

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji, który zawiera projekt planu remediacji, zwierający informacje o:

1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowie;
4) nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a;
5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;
8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a. Do pisemnego wniosku dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych

Forma załatwienia sprawy

Decyzja

Miejsce złożenia dokumentów

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim
ul. Jagiellończyka 13
66-400 Gorzów Wlkp.
tel.: 887-101-300, fax: 95 71-25-045
e-mail: sekretariat@gorzowwlkp.rdos.gov.pl

Opłata

10 zł 

Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.:

Nr konta 44 1020 5402 0000 0302 0325 6575
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej plan remediacji".

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Uwagi / inne informacje

Do szkód w środowisku powstałych przed 30 kwietnia 2007 roku stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.

Wnioski do pobrania

Brak

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.01.2021 08:06 Kamila Skołuda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Zarządzania Środowiskiem
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Uzgodnienie warunków rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi 2.0 28.06.2022 08:35 Kamila Skołuda
Uzgodnienie warunków rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi 1.0 21.01.2021 08:06 Kamila Skołuda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}