W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Wymagania formalne dotyczące wniosku

Wydział Ocen Oddziaływania na Środowisko

Zadanie

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko zwana dalej  UUOŚ.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

1) - w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia spełniającą wymogi art. 62a ustawy UUOŚ i umożliwiające analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1 ustawy;
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko spełniający wymagania określone w art. 66 i 74a ustawy UUOŚ;
- w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ww. ustawy – kartę informacyjną przedsięwzięcia spełniającą wymogi art. 62a ustawy UUOŚ i umożliwiające analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1 ustawy;
- raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub kartę informacyjną przedsięwzięcia - przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego. Zgodnie z art. 62 a ust. 2 ustawy UUOŚ KIP podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia;
2) poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę ;
3) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, przy czym: jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia ww. dokumentu ;
4) wyrys i wypis z planu lub informacja o jego braku, nie dotyczy to wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć wymienionych w art. 74 ust. 1 pkt 5 UUOŚ;
5) mapa (w postaci papierowej oraz elektronicznej), w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, wraz z wyznaczoną odległością 100 m od granic przewidywanego terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie;
6) w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 UUOŚ, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 2 - mapa przedstawiająca dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzona w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmująca obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę;
7) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10 ustawy, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji. Dotyczy to nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, zarządzanych przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe;
8) analiza kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne;
9) dowód uiszczenia opłaty skarbowej;
10) pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (o ile pełnomocnik został ustanowiony);
11) w przypadku przedsięwzięć zaliczonych jednocześnie do inwestycji lub działań wymienionych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej I Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie rodzajów inwestycji i działań, które wymagają uzyskania oceny wodnoprawnej wniosek winien odpowiadać również wymogom art. 427 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne.

Forma załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna.

Miejsce złożenia dokumentów

Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie
ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków
tel.: 12 61-98-120, fax: 12 61-98-122
e-mail: sekretariat.krakow@rdos.gov.pl

Opłata

205 zł 
Tytuł wpłaty „Opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach”
17 zł
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”
Dane do wniesienia opłaty skarbowej
Nazwa odbiorcy: Urząd Miasta Krakowa w kasie lub na nr konta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie.
Stronie przysługuje też prawo do zrzeczenia się prawa do wniesienia odwołania zgodnie z art. 127a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Uwagi / inne informacje

Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z informacją dot. procedury składania wniosków (na dole strony)

Wnioski do pobrania

Na dole strony.  

INFORMACJA W ZAKRESIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJA W ZAKRESIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Uprzejmie informujemy, że:

1. administratorem danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Krakowie ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków tel: 12 61 98 120.

2. dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod.krakow@rdos.gov.pl.

3. Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z działaniami podejmowanymi w sprawach dotyczących środowiskowych uwarunkowań  realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, na podstawie art. 6 ust.1 lit. c),  e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (w ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

4. dane osobowe są udostępniane następującym kategoriom odbiorców:

- podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa,

- podmiotom serwisującym i obsługującym nasze systemy informatyczne.

5. dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska tj. - w przypadku dokumentacji dotyczącej: decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia – wieczyście;

opinii, weryfikacja postępowań, aktualność warunków –przez okres 10 lat przy czym po upływie tego okresu dokumentacja zostanie poddana ekspertyzie co do dalszego okresu jej przechowywania,

6. osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

7. obowiązek podania danych wynika z Ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Nie podanie danych osobowych uniemożliwi realizację działań wskazanych w pkt 3.

8. administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym dane osobowe nie podlegają profilowaniu.

 

Materiały

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach​_ po noweli 2023
Wniosek​_o​_wydanie​_decyzji​_o​_środowiskowych​_uwarunkowaniach​_​_po​_noweli​_2023.docx 0.02MB
Informacja dotycząca procedury składania wniosków.
informacja​_dotycząca​_procedury​_składania​_wniosków.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}