Powrót

Inspektor do spraw ochrony przyrody Wydział Spraw Terenowych w Siedlcach

13.12.2025

Nr ogłoszenia

159048

Data ukazania się ogłoszenia

13.12.2025

Termin składania dokumentów

23  grudnia 2025 r. decyduje data wpływu do Urzędu

Wymiar etatu

1

Liczba stanowisk

1

Wynagrodzenie zasadniczne

4967,95 zł brutto

Adres

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

ul. Henryka Sienkiewicza 3

00-015 Warszawa

Miejsce pracy

ul. Kazimierzowska 9

08-110 Siedlce

 

Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  • Wspiera działania związane z przygotowaniem projektów uzgodnień warunków zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do inwestycji realizowanych na obszarach objętych ochroną prawną, w celu weryfikacji ich zgodności z przepisami ustawy o ochronie przyrody.
  • Wspiera działania związane z przygotowaniem projektów uzgodnień dotyczących wycinki drzew rosnących w pasach dróg publicznych, w celu weryfikacji ich zgodności z przepisami ustawy o ochronie przyrody.
  • Wspiera działania związane z realizacją zadań dotyczących szkód wyrządzanych przez bobry, wilki, rysie, żubry, niedźwiedzie, w celu dokonania oględzin, szacowania i wypłaty odszkodowania.
  • Wspiera działania związane z przygotowaniem projektów decyzji administracyjnych w zakresie odstępstw od zakazów w stosunku do gatunków chronionych, w celu zapewnienia prawidłowej ochrony dziko występującej populacji roślin, zwierząt i grzybów.
  • Wspiera działania związane z przygotowaniem projektów opinii i uzgodnień dokumentów planistycznych (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studia i strategie rozwoju, prognozy), w celu zapewnienia zgodności przedmiotowych planów z celami ochrony obszarów objętych ochroną prawną.
  • Wspiera działania związane z przygotowaniem projektów uzgodnień związanych z analizą zgłoszeń dotyczących utrzymania wód, melioracji wodnych, wydobywania z wód kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów, w ramach szczególnego korzystania z wód oraz innych niż wymienione w pkt 1-3 działań obejmujących roboty ziemne mogące zmienić warunki wodne lub wodno-glebowe, w tym działań związanych z wydaniem decyzji ustalających warunki prowadzenia działań.
  • Wspiera działania związane z przygotowaniem projektów opinii do spraw związanych z oceną oddziaływania przedsięwzięć na obszary Natura 2000, w tym w sprawie obowiązku sporządzania raportu oddziaływania na środowisko, przeprowadza analizę przedkładanych dokumentacji i przygotowuje projekt uzgodnień środowiskowych uwarunkowań przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000, w celu zachowania przedmiotu ochrony na obszarach Natura 2000 we właściwym stanie ochrony.
  • Uczestniczy w realizacji zadań związanych z obsługą kancelaryjną i archiwizacją akt.

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: średnie
  • Znajomość przepisów aktów prawnych z zakresu: ustawy o ochronie przyrody, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie ochrony przyrody, Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Posiadanie ogólnej wiedzy przyrodniczej, w tym znajomość form ochrony przyrody.
  • Umiejętności: komunikatywność, obsługa komputera, w szczególności Pakietu MS Office, posiadanie prawa jazdy kategorii B.
  • Informacja dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku: W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 –1990 oraz treści tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
 
  • Wykształcenie: wyższe z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, rolnictwa, leśnictwa, biologii, geografii, architektury krajobrazu, zootechniki, ogrodnictwa
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy w administracji publicznej
  • Znajomość przepisów: Prawo wodne, Prawo budowlane, Praw Ochrony Środowiska
  • Umiejętność rozpoznawania gatunków podlegających ochronie i ich siedlisk.
  • Umiejętność obsługi: oprogramowania systemu informacji geoprzestrzennej, w szczególności QGIS.
  • otwartość na zmiany, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych

Co oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego  w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • "Trzynaste" wynagrodzenie
  • Nagrody uznaniowe za wyniki i osiagnięcia w pracy
  • Możliwość zakupu pakietu medycznego dla pracowników oraz członków rodzin na preferencyjnych warunkach
  • Nagrody jubileuszowe
  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Umożliwienie podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez kursy i szkolenia
  • Możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życieZniżki na bilety kolejowe w ramach Programu Ulgowych Usług transportowych ("UUT-50")Dostępność

 

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.

Warunki pracy

  • praca administracyjno - biurowa,
  • praca w terenie,
  • zagrożenie korupcją,
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, oświetlenie naturalne i sztuczne.

Budynek nie posiada podjazdów dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenia biurowe znajdują się na pierwszym piętrze bez windy.

Dodatkowe informacje

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów informujemy, iż w Regionalnej
Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie została wprowadzona procedura zgłoszeń wewnętrznych sygnalistów, z
treścią której można zapoznać się na stronie internetowej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie,
pod adresem: https://www.gov.pl/web/rdos-warszawa/sygnalista---zgloszenie-naruszenia-prawa

PLANUJEMY NASTĘPUJĄCE METODY/TECHNIKI NABORU:

Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert.

Etap II – rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej).

 

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat.B
  • Oświadczenie niezbędne dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. o przykładowej treści: „Oświadczam, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowałem/łam, nie pełniłem/łam służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłem/byłam, współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów".
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych: zawartych w załączonych dokumentach (jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, np. dane o stanie zdrowia) lub danych nadmiarowych (nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszen.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
 

Aplikuj

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 159048"
na adres:
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie
ul. Henryka Sienkiewicza 3
00-015 Warszawa
(z dopiskiem na kopercie: WSTS/I/1- inspektor).
Aplikacje można składać także poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą e PUAP
/RDOSWARSZAWA/rekrutacja
lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@warszawa.rdos.gov.pl
(w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia)

 

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa, tel.: 22 556-56-00, fax: 22 556 56 02, e-mail: sekretariat@warszawa.rdos.gov.pl.Kontakt do inspektora ochrony danych: Kontakt z inspektorem ochrony danych w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie następuje za pomocą adresu e-mail: abi@warszawa.rdos.gov.pl;Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnejInformacje o odbiorcach danych: Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą, na podstawie art. art. 6 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, w celu realizacji procesu rekrutacji realizowanego przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji procesu rekrutacji przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie. W przypadku niepodania danych lub nie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych nie będzie możliwa realizacja procesu rekrutacji przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie.Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska)Uprawnienia: prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżejprawo do wniesienia skargi do organu nadzorczegoPodstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODOInne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

 

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:

22 278 02 19

lub mailowego na adres: sekretariat@warszawa.rdos.gov.pl

  • Dokumenty należy złożyć do: 23.12.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
 
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
13.12.2025 23:27 Michał Pyrc
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Agnieszka Gryciuk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Inspektor do spraw ochrony przyrody Wydział Spraw Terenowych w Siedlcach 1.0 13.12.2025 23:27 Michał Pyrc

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}