Promocja jabłek grójeckich w Sztokholmie w ramach kampanii „Bite Right!”
06.11.2025
Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Sztokholmie, pani Karolina Ostrzyniewska, objęła patronatem przyjęcie zorganizowane w ramach kampanii „Bite Right!” - inicjatywy Stowarzyszenia Sady Grójeckie, realizowanej przez Krajową Izbę Gospodarczą i współfinansowanej przez Unię Europejską.
Wydarzenie nawiązało do działań prowadzonych w okresie polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, kiedy to jabłka z Grójca znalazły się w centrum uwagi. Celem spotkania było podkreślenie ich walorów oraz promocja produktów posiadających Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG) na rynkach nordyckich.
W wydarzeniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele sieci handlowej Coop, Ministerstwa Rolnictwa i Infrastruktury Wsi Szwecji, a także lokalni liderzy opinii. Goście mieli okazję skosztować dań przygotowanych z wykorzystaniem jabłek grójeckich oraz spotkać się z ich producentami.
Mieszkańcy Sztokholmu mogli również spróbować jabłek z Grójca i poznać historię tego wyjątkowego produktu podczas weekendowych targów Food and Wine Fair w Älvsjömässan.