W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o paszportach złożonych przed dniem 24 lutego 2022 r.

24.02.2022

`

Uprzejmie informujemy, że większość paszportów złożonych przed dniem 24.02.2022 r. w Konsulatach RP na Ukrainie oraz wysłanych lub złożonych w Punktach Przyjmowania Wniosków Wizowych, przekazana została do Konsulatu Generalnego RP we Lwowie.

Aby sprawdzić czy Twój paszport znajduje się w konsulacie, należy skontaktować się z nami telefonicznie +380322957990 bądź mailowo: wiza.lwow@msz.gov.pl

Paszporty można odbierać w konsulacie osobiście, bądź za pośrednictwem członka rodziny lub osoby upoważnionej notarialnie.

W maju planowane jest również zorganizowanie odbioru paszportów w Wydziale Konsularnym Ambasady Ukrainy w Warszawie oraz Konsulatach Generalnych Ukrainy na terenie Polski.

Aby skorzystać z tej możliwości należy przesłać do naszego urzędu na adres mailowy wiza.lwow@msz.gov.plprośbę o przekazanie paszportu do jednego z konsulatów.

W mailu należy podać nazwisko i imię posiadacza paszportu, numer paszportu oraz wskazać lokalizację konsulatu, do którego paszport ma zostać przekazany

Po dostarczeniu paszportu do miejsca odbioru, otrzymają Państwo mailem informację o możliwości odbioru dokumentu.

Lwów:

  • Paszporty złożone przed dniem 24.02.2022r., bezpośrednio w Konsulacie Generalnym RP we Lwowie, można odebrać w godzinach pracy tego urzędu.
  • Przed wizytą należy sprawdzić, czy paszport znajduje się w Konsulacie: telefonicznie +380322957990 bądź mailowo: wiza.lwow@msz.gov.pl.

Kijów

  • Paszporty z kijowskiego okręgu konsularnego są wydawane w Konsulacie RP we Lwowie. Przed wizytą proszę skontaktować się z Konsulatem telefonicznie i upewnić się, że można odebrać dokument.

Łuck:

  • Punkty Przyjmowania Wniosków Wizowych  w Łucku, Równem i Tarnopolu wydają dokumenty od poniedziałku do piątku od 9 do 15.
  • Konsulat wydaje paszporty od godz. 10 do 12 również od poniedziałku do piątku.

Charków:

  • Odbiór paszportów zdeponowanych w Punktach Przyjęć Wniosków Wizowych okręgu konsularnego Charkowa, ze względu na sytuację bezpieczeństwa w tym rejonie, obecnie nie jest możliwy.

Winnica:

  • Paszporty z winnickiego okręgu konsularnego można odebrać w Konsulacie RP we Lwowie.

Odessa:

  • Wszystkie wnioski korespondencyjne oraz paszporty, które były w PPWW miasta Odessa zostały przekazane do Konsulatu Generalnego RP we Lwowie, skąd można je odebrać.
  • Paszporty zdeponowane w PPWW w Chersoniu nadal nie są dostępne ze względu na krytyczną sytuację w mieście.

 

2.    Jeżeli Państwa pytanie dotyczy jakiejkolwiek sprawy związanej z Kartą Polaka, prosimy o kontakt mailowy bezpośrednio na następujący adres: karta.polaka@msz.gov.pl

3.    Jeżeli Państwa pytanie dotyczy spraw związanych z przekraczaniem granicy RP, prosimy o kontakt bezpośrednio ze Strażą Graniczną: +48 82 568 51 19, informacje dostępne są również na stronie internetowej SG.

4.    Jeżeli Państwa pytanie dotyczy spraw związanych z ukraińskimi dokumentami lub potwierdzeniem obywatelstwa, prosimy o kontakt bezpośrednio z Ambasadą lub Konsulatem Ukrainy: +48 698 608 837.

5.    Jeżeli Państwa pytanie dotyczy jakiejkolwiek sprawy związanej z uzyskaniem statusu uchodźcy lub azylanta, prosimy o kontakt bezpośrednio z Urzędem do Spraw Cudzoziemców: mailowo: dpu.udsc@udsc.gov.pl lub telefonicznie (również w języku ukraińskim): +48 47 721 75 75.

6.    Jeżeli Państwa pytanie dotyczy jakiejkolwiek sprawy związanej z legalizacją pobytu na terytorium RP, prosimy o kontakt bezpośrednio z Urzędem do Spraw Cudzoziemców: sekretariat.dpm@udsc.gov.pl lub telefonicznie (również w języku ukraińskim): +48 47 721 75 75.

7.    Jeżeli Państwa pytanie dotyczy leczenia lub służby zdrowia, prosimy o kontakt bezpośrednio z Narodowym Funduszem Zdrowia (również w języku ukraińskim): 800 190 590.

8.    Jeżeli Państwa pytanie dotyczy możliwości znalezienia pracy, prosimy o kontakt bezpośrednio z Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia „Zielona Linia” (również w języku ukraińskim): 19524.

9.    Jeżeli Państwa pytanie dotyczy świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy, prosimy o kontakt bezpośrednio z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (również w języku ukraińskim): +48 22 444 02 55.

10.  W przypadku innych spraw, prosimy o kontakt bezpośrednio z kompetentną instytucją lub urzędem odpowiedzialnym za realizację danego typu spraw. Zachęcamy również do odwiedzenia polskiego rządowego portalu dla obywateli Ukrainy.

{"register":{"columns":[]}}