W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja Nr 18/25 Wojewody Łódzkiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - GPB-II.7820.13.2024.JN

11.04.2025

GPB-II.7820.13.2024.JN                                         Łódź, 27 marca 2025 r.

 

Decyzja nr 18/25 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

Na podstawie art. 11a ust.1, art.11f ust.1, art.11i ust.1, art. 17 i art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 311), zwanej dalej „specustawą drogową” oraz art. 104 i 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 18.11.2024 r., ostatecznie uzupełnionego i skorygowanego w dniu 14.03.2025 r. o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,

udzielam

Zarządowi Województwa Łódzkiego reprezentowanemu przez Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi

z siedzibą w Łodzi przy al. Piłsudskiego 12 

zezwolenia na realizację inwestycji drogowej

polegającej na „rozbudowie drogi wojewódzkiej Nr 481 wraz z rozbiórką i budową obiektu inżynierskiego w m. Wola Wężykowa”, na odcinku od km 16+850 do km 17+550, w gminie Sędziejowice, powiecie łaskim,

w tym dla potrzeb realizacji przedmiotowej inwestycji drogowej:

  1. Określam wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, z określeniem ich kategorii (art. 11f ust. 1 pkt 1 specustawy drogowej):

Droga wojewódzka nr 481 na odcinku od km 16+850 do km 17+550 w miejscowości Wola Wężykowa, łączy się z następującymi drogami publicznymi:

a) w km 17+026,65 skrzyżowanie zwykłe 3-wlotowe z drogą gminną nr 103055E;

c) w km 17+164,37 skrzyżowanie zwykłe 3-wlotowe z drogą gminną nr 103060E.

  1. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji - granice pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 481 (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru czerwonego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  2. Określam linie rozgraniczające teren inwestycji - granice pasa drogowego drogi gminnej nr 103060E (art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy drogowej), zgodnie z linią przerywaną koloru fioletowego, przedstawioną na mapie w skali 1:500 stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.
  3. Określam warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa (art. 11f ust. 1 pkt 3 specustawy drogowej):
  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska:

W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 54, ze zm.);

  1. warunki wynikające z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej:

W toku realizacji inwestycji należy zachować warunki określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 1292), a w szczególności, w przypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych, przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, należy:

  • wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot;
  • zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia;
  • niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
  1. warunki wynikające z potrzeb obronności państwa:

Realizowana inwestycja powinna spełniać warunki techniczne i funkcjonalne w zakresie przygotowania dróg na potrzeby obronności państwa.

  1. Określam wymagania dotyczące ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich (art. 11f ust. 1 pkt. 4 specustawy drogowej):

Należy uwzględnić wszelkie warunki i normy wynikające z obowiązującego prawa, ze szczególnym uwzględnieniem art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j.  Dz. U. z 2024 r. poz. 725, ze zm.), zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane”, a zwłaszcza zapewniające:

      • dostęp do drogi publicznej,
      • możliwość korzystania z urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej,
      • ochronę przed ponadnormatywnymi uciążliwościami spowodowanymi hałasem,
      • ochronę przed ponadnormatywnym zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby,
      • zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia.
  1. Zatwierdzam podział nieruchomości (art. 11f ust. 1 pkt 5 specustawy drogowej), oznaczonych poniżej numerami ewidencyjnymi działek zgodnie z katastrem nieruchomości, położonych w województwie łódzkim, na terenie powiatu łaskiego, w gminie Sędziejowice, w obrębie Wola Wężykowa, zgodnie z liniami rozgraniczającymi teren inwestycji (Tabela 1):

Oznaczenia numerów ewidencyjnych działek, przyjęte w poniższej tabeli:

Kolumna A – numery ewidencyjne działek, dla których niniejszą decyzją zatwierdzony zostaje podział nieruchomości.

Kolumna Bnumery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości, zatwierdzonym niniejszą decyzją, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji:

  • numery nieoznaczone gwiazdką - numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości pod rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 481, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Województwa Łódzkiego;
  •  (*) - numery ewidencyjne działek, powstałych po podziale nieruchomości pod rozbudowę drogi gminnej nr 103060E, położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które z mocy prawa z dniem, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Województwa Łódzkiego.

Kolumna C – powierzchnia wydzielonych działek (w ha), położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji, które staną się własnością Województwa Łódzkiego.

Kolumna D – numery ewidencyjne działek, powstałych wskutek podziału nieruchomości zatwierdzonego niniejszą decyzją, położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, które pozostają własnością dotychczasowego właściciela.

Tabela 1

Lp.

A

B

C

D

Obręb Wola Wężykowa

1

77

77/1

0,0082

77/2

2

76/2

76/5

0,0022

76/6

3

76/1

76/3

0,0013

76/4

4

130/2

130/3

130/4

0,0199

0,0117

130/5

5

18/2

18/8

0,0036

18/9

6

18/5

18/12

0,0157

18/13

7

18/4

18/10

0,0183

18/11

8

16

16/1

0,0128

16/2

9

33

33/1

33/2

0,0076

0,0064

33/3

10

155/8

155/10

155/11

0,0032

0,0042

155/12

11

154

154/1

0,0168

154/2

12

58/2

58/5

0,0272

58/6

13

58/1

58/3

0,0194

58/4

14

57

57/1

0,0317

57/2

15

56

56/1

56/2*

0,0016

0,0018

56/3

16

67

67/1

0,0066

67/2

17

55

55/1

55/2*

0,0135

0,0056

55/3

18

136/1

136/5

0,0077

136/6

19

291

291/1

0,0697

291/2

 

Mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości stanowią załącznik Nr 2 do niniejszej decyzji.

Zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g), j) specustawy drogowej, określam obowiązek budowy innych dróg publicznych na działkach wskazanych na mapie w skali 1:500, stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji oraz wyróżnionych gwiazdką (*) w Tabeli 1, zawartej w punkcie 6 niniejszej decyzji, w którym określono nieruchomości podlegające podziałowi i zezwalam na wykonanie tego obowiązku. W myśl art. 11f ust. 2a specustawy drogowej, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do przekazania wybudowanych i oddanych do użytkowania innych dróg publicznych właściwym zarządcom dróg.

  1. Określam nieruchomość oznaczoną poniżej numerem ewidencyjnym działki zgodnie z katastrem nieruchomości położoną w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji, w województwie łódzkim, na terenie powiatu łaskiego, w gminie Sędziejowice, w obrębie Wola Wężykowa, stanowiącą istniejący pas drogowy drogi wojewódzkiej nr 481, będącą własnością Województwa Łódzkiego, dla której Inwestor przedłożył oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane:

Obręb Wola Wężykowa - działka nr: 54

  1. Określam nieruchomości lub ich części, według katastru nieruchomości, które stają się własnością Województwa Łódzkiego (art. 11f ust. 1 pkt 6 specustawy drogowej):

Nieruchomości powstałe wskutek podziału zatwierdzonego niniejszą decyzją, wskazane w punkcie 6 niniejszej decyzji, w Tabeli 1 w kolumnie B - które z mocy prawa, z dniem w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, staną się własnością Województwa Łódzkiego.

  1. Zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany (art. 11f ust. 1 pkt 7 specustawy drogowej), stanowiący załącznik Nr 3 do niniejszej decyzji, dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 481od km 16+850 do km 17+550, obejmujący:
        • rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 481 na odcinku od km 16+850 do km 17+550,
        • rozbiórkę obiektu mostowego,
        • budowę przepustu pod drogą wojewódzką,
        • budowę umocnienia koryta cieku wodnego „Dopływ z Żaglin”,
        • przebudowę rowu melioracyjnego,
        • budowę i rozbiórkę tymczasowej drogi objazdowej,
        • budowę i rozbiórkę tymczasowych przepustów,
        • budowę i rozbiórkę zjazdu tymczasowego z drogi tymczasowej,
        • rozbudowę i przebudowę skrzyżowań z drogami gminnymi Nr 103055E i Nr 103060E,
        • rozbiórkę i budowę zjazdów wraz z rowami krytymi,
        • budowę chodnika,
        • budowę zatok autobusowych,
        • przebudowę rowów drogowych,
        • rozbiórkę i budowę przepustów pod drogami gminnymi,
        • budowę sieci kanalizacji deszczowej,
        • rozbiórkę i budowę oświetlenia,
        • przebudowę i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej: elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej, wodociągowej;

który opracowali niżej wymienieni projektanci:

  • mgr inż. Ryszard Stokłosa, posiadający uprawnienia budowlane nr PDK/0086/POOK/03 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej z jednoczesnym określeniem specjalizacji techniczno-budowlanej - Mosty, wpisany na listę członków Podkarpackiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym PDK/BM/0245/04;
  • mgr inż. Jakub Górzyński, posiadający uprawnienia budowlane nr ZAP/0062/PBD/22 do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, wpisany na listę członków Zachodniopomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ZAP/BD/0106/22;
  • mgr inż. Jakub Siudyła, posiadający uprawnienia budowlane nr LUB/0016/POOD/08 do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, wpisany na listę członków Lubelskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym LUB/BD/0350/08;
  • mgr inż. Mirosław Małecki, posiadający uprawnienia budowlane nr LUB/0175/PWBD/19 do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, oraz uprawnienia budowlane nr LUB/0003/POOM/13 do projektowania bez ograniczeń w specjalności mostowej, wpisany na listę członków Lubelskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym LUB/BM/0213/13;
  • mgr inż. Marcin Kajstura, posiadający uprawnienia budowlane nr MAZ/0304/POOM/14 do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/BM/0097/15;
  • mgr inż. Szymon Miklin, posiadający uprawnienia budowlane nr MAZ/0151/PWBM/18 do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAZ/BM/0479/18;
  • mgr inż. Andrzej Wilk, posiadający uprawnienia budowlane nr PDK/0001/POOE/13 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Podkarpackiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym PDK/IE/0196/13;
  • mgr inż. Robert Chmielewski, posiadający uprawnienia budowlane w telekomunikacji nr DTT‑TU/2127/01/U do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wpisany na listę członków Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym ŁOD/BT/6615/04;
  • mgr inż. Emil Markiewicz, posiadający uprawnienia budowlane nr SWK/0045/POOS/10 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Świętokrzyskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym SWK/IS/0145/10.
  1. Określam szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. a specustawy drogowej):
  1. budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu i projektem architektoniczno-budowlanym, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
  2.  należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach  branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
  3. budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów  dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4. kierownik budowy jest obowiązany prowadzić dziennik budowy;
  5.  istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
  1. Określam szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. d specustawy drogowej):

Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 15 oraz § 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzaju obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138 poz. 1554) – nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności inżynieryjnej drogowej.

  1. Określam obowiązek i termin rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania oraz tymczasowych obiektów budowlanych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. c specustawy drogowej):

Określam termin rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania oraz tymczasowych obiektów budowlanych - do dnia oddania do użytku rozbudowywanego odcinka drogi.

  1. Ustalam warunki dotyczące budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, przebudowy innych dróg publicznych, rozbiórki i budowy zjazdów, przebudowy urządzeń wodnych (art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e, f, g, h specustawy drogowej):
  1. określam obowiązek budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, przebudowy innych dróg publicznych, rozbiórki i budowy zjazdów, przebudowy urządzeń wodnych, poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, na nieruchomościach określonych poniżej w Tabeli 2;
  2. dla realizacji obowiązku, o którym mowa w punkcie 13 podpunkt 1) niniejszej decyzji, określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oraz udzielam zezwolenia na budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu, przebudowy innych dróg publicznych, rozbiórki i budowy zjazdów, przebudowy urządzeń wodnych, na rzecz Inwestora, zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 2);
  3. określam ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na działkach zgodnie z poniższym wykazem (Tabela 2) na rzecz każdoczesnego właściciela sieci – na potrzeby konserwacji i usuwania awarii sieci uzbrojenia terenu, z wyłączeniem działki oznaczonej gwiazdką (dz. nr 54) dla której Inwestor przedłożył oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Tabela 2

Lp.

Nr działki/ nr działki po podziale

 

Nr działki przed podziałem

Powierzchnia terenu zajęta na cel przebudowy [m2]

Wykonywane roboty

Obręb Wola Wężykowa

1

54*

-

227,76

Przebudowa sieci elektroenergetycznej, budowa oświetlenia

2

77/2

77

0,25

Przebudowa sieci elektroenergetycznej

3

76/6

76/2

41,88

Rozbiórka i budowa zjazdu, demontaż oprawy oświetlenia

4

76/4

76/1

25,52

Demontaż opraw oświetlenia

5

74

-

248,62

Demontaż opraw oświetlenia, przebudowa sieci elektroenergetycznych, rozbiórka i budowa zjazdu

6

17

-

227,05

Przebudowa DG 103055E,  rozbiórka i budowa zjazdu, przebudowa rowu drogowego, budowa przepustu, budowa oświetlenia, przebudowa sieci elektroenergetycznych, zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnej

7

130/5

130/2

943,12

Przebudowa sieci elektroenergetycznych, zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnych, przebudowa sieci wodociągowej,

budowa i rozbiórka tymczasowej drogi objazdowej, budowa i rozbiórka tymczasowych przepustów, budowa umocnienia koryta cieku wodnego,

8

130/1

-

188,04

Rozbiórka i budowa zjazdu, budowa i rozbiórka tymczasowego zjazdu, przebudowa sieci elektroenergetycznej, demontaż oprawy oświetlenia

9

131/2

-

30,73

Przebudowa sieci elektroenergetycznej, demontaż oprawy oświetleniowej, rozbiórka
i budowa zjazdu

10

131/1

-

69,01

Rozbiórka i budowa zjazdu, demontaż oprawy oświetlenia

11

132/7

-

42,34

Rozbiórka i budowa zjazdu, przebudowa sieci elektroenergetycznej, demontaż oprawy oświetleniowej

12

132/6

-

50,30

Przebudowa sieci elektroenergetycznej, rozbiórka i budowa zjazdu

13

135

-

16,35

Rozbiórka i budowa zjazdu

14

18/9

18/2

110,62

Rozbiórka i budowa zjazdu, demontaż opraw oświetlenia

15

18/13

18/5

66,57

Rozbiórka i budowa zjazdu, przebudowa sieci elektroenergetycznej

16

18/11

18/4

67,39

Demontaż oprawy oświetlenia, przebudowa sieci elektroenergetycznej

17

16/2

16

22,62

Przebudowa sieci elektroenergetycznej

18

155/12

155/8

4,25

Rozbiórka i budowa zjazdu

19

57/2

57

100,80

Przebudowa sieci elektroenergetycznych, rozbiórka i budowa zjazdów

20

56/3

56

18,53

Rozbiórka i budowa zjazdu, rozbiórka wiaty przystankowej

21

67/2

67

400,16

Przebudowa DG 103060E, rozbiórka i budowa zjazdu,  budowa oświetlenia, przebudowa sieci elektroenergetycznej, przebudowa rowu drogowego, budowa przepustu pod drogą

22

55/3

55

65,20

Przebudowa sieci elektroenergetycznej

23

136/6

136/1

238,52

Budowa umocnienia koryta cieku wodnego, przebudowa rowu melioracyjnego, przebudowa sieci elektroenergetycznej

24

291/2

291

11,95

Budowa umocnienia koryta cieku wodnego

Działki nie podlegające podziałowi zostały oznaczone pogrubioną czcionką.

Granice terenu niezbędnego dla wykonania robót określonych w Tabeli 2 niniejszej decyzji, na nieruchomościach położonych poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, oznaczone zostały na projekcie zagospodarowania terenu i na mapie przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, stanowiących załączniki do decyzji o zezwoleniu na realizację ww. inwestycji drogowej.

Zgodnie z art. 11f ust. 2 specustawy drogowej do ograniczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 8 lit. i, przepisy art. 124 ust. 4-7 i art. 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145, ze zm.), stosuje się odpowiednio:

  1. Inwestor – Zarząd Województwa Łódzkiego, jest zobowiązany do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po dokonaniu budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, przebudowy innych dróg publicznych, rozbiórki i budowy zjazdów, przebudowy urządzeń wodnych.
  2. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości przysługuje odszkodowanie. Odszkodowanie powinno odpowiadać wartości poniesionych szkód. Jeżeli wskutek budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu, przebudowy innych dróg publicznych, rozbiórki i budowy zjazdów, przebudowy urządzeń wodnych, zmniejszy się wartość nieruchomości, odszkodowanie powiększa się o kwotę odpowiadającą temu zmniejszeniu. Odszkodowanie, o którym mowa wyżej, ustala Wojewoda Łódzki, w odrębnej decyzji.
  3. Jeżeli budowa i przebudowa sieci uzbrojenia terenu, przebudowy innych dróg publicznych, rozbiórki i budowy zjazdów, przebudowy urządzeń wodnych uniemożliwia właścicielowi albo użytkownikowi wieczystemu dalsze prawidłowe korzystanie z nieruchomości w sposób dotychczasowy albo w sposób zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, właściciel  lub użytkownik wieczysty może żądać, aby Inwestor nabył od niego na rzecz Województwa Łódzkiego, w drodze umowy, własność albo użytkowanie wieczyste nieruchomości.
  4. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest obowiązany udostępnić nieruchomość w celu wykonania robót budowlanych związanych z budową i przebudową sieci uzbrojenia terenu, przebudowy innych dróg publicznych, rozbiórki i budowy zjazdów, przebudowy urządzeń wodnych a także wykonania czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii sieci uzbrojenia terenu. Obowiązek udostępnienia nieruchomości podlega egzekucji administracyjnej.
  5. Ostateczna decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.
  1. Umarzam przedmiotowe postępowanie w zakresie określenia ograniczeń w korzystaniu z nieruchomości na działkach ewidencyjnych: 129/1, 129/2, obręb Wola Wężykowa, zgodnie z poniższą tabelą:

 

Lp.

Nr działki/ nr działki po podziale

 

Nr działki przed podziałem

Powierzchnia terenu zajęta na cel przebudowy [m2]

Wykonywane roboty

Obręb Wola Wężykowa

1

129/1

-

64,27

Przebudowa koryta cieku wodnego

2

129/2

-

167,34

Przebudowa koryta cieku wodnego

 

  1. Zobowiązuję Inwestora przed przystąpieniem do użytkowania do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania.
  2. Określam warunki dotyczące gospodarowania odpadami:

Z odpadami powstającymi na etapie realizacji inwestycji należy postępować zgodnie z ustawą z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1587, ze zm.).

Powstałe odpady należy gromadzić selektywnie, w warunkach uniemożliwiających szkodliwe oddziaływanie na środowisko i zdrowie ludzi, a następnie przekazać je podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami.

  1. Określam termin wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń na 120 dzień od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna (art. 16 ust. 2 specustawy drogowej), z zastrzeżeniem warunków wynikających z nadania decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności (pkt 18 niniejszej decyzji).
  2. Nadaję niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności ze względu na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy (art. 17 ust. 1 specustawy drogowej).

Zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy, nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności:

  • zobowiązuje do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżnienia lokali i innych pomieszczeń;
  • uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi;
  • uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych;
  • uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 18.11.2024 r. Inwestor - Zarząd Województwa Łódzkiego reprezentowany przez Zastępcę Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi – Pana Macieja Plesiaka, wystąpił do Wojewody Łódzkiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w trybie art. 11a ust. 1 specustawy drogowej.

Po analizie wniosku Wojewoda Łódzki pismem z dnia 4.12.2024 r. wezwał Inwestora do usunięcia braków formalnych w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania. Inwestor odpowiedział na wezwanie w dniu 10.12.2024 r., przedkładając stosowne dokumenty.

Wniosek zawierał m.in.:

  1. mapę w skali 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
  2. analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  3. mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  4. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  5. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu;
  6. opinie:
  1. Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 27.09.2024 r., znak: BPPWŁ.ZP.4041.112.2024;
  2. Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi z dnia 18.09.2024 r., znak: WUOZ-ZA.5152.320.2024.KGB;
  3. Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi z dnia 2.10.2024 r., znak: ZS.2211.90.2024;
  1. pismo Inwestora z dnia 9.09.2024 r., znak: ID.611.926.2024.GP.481 skierowane do Zarządu Powiatu Łaskiego o wydanie opinii zgodnie z art. 11b ust. 1 specustawy drogowej (wraz ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) oraz oświadczenie Inwestora o niewydaniu opinii w terminie określonym w art. 11b ust. 2 specustawy drogowej;
  2. pismo Inwestora z dnia 9.09.2024 r., znak: ID.611.927.2024.GP.481 skierowane do Wójta Gminy Sędziejowice o wydanie opinii zgodnie z art. 11b ust. 1 specustawy drogowej (wraz ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) oraz oświadczenie Inwestora o niewydaniu opinii w terminie określonym w art. 11b ust. 2 specustawy drogowej;
  3. pismo p.o. Zastępcy Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 4.09.2024 r., znak: P.RPP.430.176.2024.PF;
  4. decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 20.11.2024 r., znak: PS.ZUZ.4210.443.2024.PŁ, w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych oraz usługę wodną oraz postanowienie z dnia 9.12.2024 r., znak: PS.ZUZ.4210.443.2024.PŁ, o nadaniu decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności
  5. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane dla działki nr ewid. 54, obręb Wola Wężykowa.

We wniosku Inwestor oświadczył, że ze względu na fakt, iż na odcinku drogi objętym zakresem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej brak jest terenów i obiektów, o których mowa w art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. a, b, c, ca, g, ga, specustawy, opinie ministra właściwego do spraw zdrowia, dyrektora właściwego urzędu morskiego, właściwego organu nadzoru górniczego, ministra właściwego do spraw środowiska, właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej i podmiotu zarządzającego w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1796) – nie były wymagane.

Ponadto Inwestor poinformował, że dla planowanej inwestycji nie ma obowiązku budowy kanału technologicznego mając na uwadze zapis art. 39 ust. 6ba pkt 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 320). Inwestor wyjaśnił, że rozbudowa drogi dotyczy odcinka o długości poniżej 1000 metrów, a także projektowany kanał technologiczny nie miałby kontynuacji po żadnej ze stron i w ciągu 3 lat nie jest planowana budowa lub przebudowa drogi, umożliwiająca kontynuację projektowanego kanału technologicznego. Mając na uwadze powyższe wyjaśnienia Inwestora, tutejszy organ uznał, że w zakresie przedmiotowej inwestycji zarządca drogi nie jest obowiązany zlokalizować kanału technologicznego w pasie drogowym.

Inwestycja nie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1839). W związku z powyższym, zgodnie z art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1112, ze zm.), zwanej dalej „ustawą ooś”, inwestycja nie wymagała uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.

O wszczęciu przedmiotowego postępowania, stosownie do art. 11 d ust. 5 specustawy drogowej, organ zawiadomił Inwestora pismem z dnia 21.01.2025 r. Do właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, objętych wnioskiem o wydanie przedmiotowej decyzji, zostały skierowane indywidualne zawiadomienia na adresy wskazane w ewidencji gruntów. Dane osobowe i adresy właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem, ustalono na podstawie wypisów z rejestru gruntów, otrzymanych od Starostwa Powiatowego w Łasku, przy piśmie z dnia 25.11.2024 r.

Zawiadomienie zawierało w szczególności oznaczenie nieruchomości lub ich części, objętych wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, według katastru nieruchomości oraz informację o terminie i miejscu, w którym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy (art. 11d ust. 6 specustawy drogowej). Ponadto poinformowano strony postępowania, że z dniem zawiadomienia, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, jest nieważna (art. 11d ust. 9 i 10 specustawy drogowej).

Pozostałe strony postępowania zostały zawiadomione poprzez obwieszczenie zamieszczone:

-  w prasie lokalnej (wydanie łódzkie Gazety Wyborczej) – w dniu 29.01.2025 r.;

- na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniach od 29.01.2025 r. do 12.02.2025 r.;

- w urzędowym publikatorze teleinformatycznym - Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - w dniu 29.01.2025 r. na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;

- na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym Urzędu Gminy Sędziejowice  – w dniach od 29.01.2025 r. do 13.02.2025 r.

W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania zezwolenia na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej do tutejszego organu nie wpłynęły żadne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania. Ponadto, jedna ze stron postępowania wystąpiła telefonicznie z prośbą o przesłanie informacji odnośnie planowanych prac na jednej z działek w ramach przedmiotowej inwestycji. Organ udzielił stosownej informacji drogą mailową.

Inwestor we wniosku oświadczył, że dla przedmiotowej inwestycji mają zastosowanie przepisy techniczno-budowlane, określone w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, ze zm.). W toku postępowania Inwestor wyjaśnił, że przed dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1518), zwanego dalej „rozporządzeniem techniczno-budowlanym” dla przedmiotowej inwestycji zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie projektu. Zgodnie z treścią § 115 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia techniczno-budowlanego do budowy lub przebudowy drogi publicznej, jeżeli przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia  zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie projektu lub na opracowanie projektu i wykonanie robót budowlanych, stosuje się przepisy techniczno-budowlane obowiązujące przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

W związku z nieprawidłowościami w przedłożonym projekcie budowlanym, postanowieniem Nr 27/25 z dnia 7.02.2025 r. Wojewoda Łódzki nałożył na Inwestora obowiązek ich usunięcia w terminie 60 dni od daty otrzymania postanowienia, tj. do dnia 9.04.2025 r. W dniu 19.02.2025 r. Inwestor częściowo uzupełnił braki. Pismem z dnia 25.02.2025 r. tutejszy organ poinformował Inwestora, że złożona w dniu 19.02.2025 r. odpowiedź na postanowienie Wojewody Łódzkiego Nr 27/25 z dnia 7.02.2025 r. nie spełnia wszystkich warunków postanowienia. W dniu 14.03.2025 r. Inwestor przedłożył skorygowany wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, mapę przedstawiającą proponowany przebieg drogi, określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu oraz projekt budowlany, wypełniając tym samym warunki postanowienia.

Ponadto, w dniu 14.03.2025 r. Inwestor, w imieniu którego wystąpił Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi – Pani Iwona Zatorska-Sytyk, przedłożył skorygowany wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Korekta wniosku obejmowała m.in. rezygnację z projektowanych robót na działach ewidencyjnych: 129/1, 129/2, obręb Wola Wężykowa, na których zgodnie z wnioskiem z dnia 18.11.2024 r. określone były ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości dla realizacji przebudowy koryta cieku wodnego. W związku z powyższym, po przeanalizowaniu stanu faktycznego, tutejszy organ uznał, iż należy umorzyć prowadzone postępowanie administracyjne w tym zakresie w odniesieniu do działek ewidencyjnych: 129/1, 129/2, obręb Wola Wężykowa, wskazanych w punkcie 14 niniejszej decyzji.

Wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, Inwestor wniósł także o nadanie tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności, z uwagi na uzasadniony interes społeczny i gospodarczy. Uzasadniając wniosek Inwestor podkreślił, że głównym celem przedmiotowej inwestycji jest poprawa klasy nośności obiektu mostowego znajdującego się obecnie w ciągu drogi wojewódzkiej. Wyjaśnił, że z uwagi na zły stan techniczny obiekt ten zostanie rozebrany i zastąpiony przepustem drogowym. W związku z budową przepustu zostanie również wybudowana nowa nawierzchnia jezdni o szerokości 7 m na odcinku 700 m na terenie zabudowy miejscowości Wola Wężykowa. Inwestor podkreślił, że przedmiotowa inwestycja spowoduje znaczną poprawę poruszania się na rozbudowywanym fragmencie drogi zarówno dla pojazdów mechanicznych jak i pieszych. Poinformował, że w ramach inwestycji przewidziano również przebudowę istniejących skrzyżowań z drogami gminnymi, dostosowując parametry łuków i szerokość drogi do wymagań zgodnych z warunkami technicznymi. W celu poprawy bezpieczeństwa poruszania się pieszych wybudowane zostaną nowe chodniki wraz z doświetlonymi przejściami dla pieszych. Na całym odcinku rozbudowywanej drogi zostanie również wykonane nowe oświetlenie, które zapewni poprawę widoczności. Inwestor wskazał, że w miejscu istniejących przystanków autobusowych zostały zaprojektowane zatoki autobusowe mające na celu poprawę płynności ruchu, co pozytywnie wpłynie na zmniejszenie występowania zagrożeń bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W ramach  przedmiotowej inwestycji zostanie również poprawiony system odwodnienia drogi poprzez budowę kanalizacji deszczowej i przebudowę istniejących rowów drogowych. Inwestor podkreślił, że przyjęte rozwiązania pozytywnie wpłyną na otaczające zagospodarowanie terenu oraz zwiększą bezpieczeństwo i komfort użytkowania wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Biorąc pod uwagę fakt, że powyższe względy stanowią uzasadniony interes społeczny i gospodarczy, o którym mowa w art. 17 ust. 1 specustawy drogowej, organ przychylił się do wniosku Inwestora, nadając niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

W świetle przepisów specustawy drogowej, organy orzekające nie mają uprawnienia do oceny racjonalności, czy też słuszności przyjętych we wniosku rozwiązań projektowych, gdyż postępowanie w sprawie zezwolenia na realizację danej inwestycji drogowej toczy się na wniosek zarządcy drogi, którym to wnioskiem organ administracji jest związany. Regulacja zawarta w art. 11a ust. 1, art. 11e oraz art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy wskazuje na związanie organu określeniem linii rozgraniczających teren, w tym granicami pasów drogowych. Organ nie może dokonywać jakichkolwiek zmian, np. w zakresie lokalizacji, przebiegu oraz planowanych parametrów technicznych konkretnej inwestycji. Organ wydający zezwolenie realizacyjne nie może też na podstawie art. 11f ust.1 pkt 1 i pkt 4, art. 12 ust. 2 i ust. 4 specustawy drogowej oraz § 6 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie oceniać niezbędności i celowości realizacji inwestycji w kształcie przedstawionym przez inwestora, jeżeli zaproponowane rozwiązanie projektowe nie narusza prawa. Rolą orzekającego w sprawie organu jest sprawdzenie kompletności wniosku w świetle wymogów ustawowych oraz tego, czy koncepcja składającego wniosek mieści się w granicach wyznaczonych przez prawo (wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 sierpnia 2022 r., sygn. akt  II OSK 1242/21).

Inwestor jest zatem kreatorem miejsca, sposobu i kształtu realizacji inwestycji, natomiast organ orzekający wyznacza dopuszczalne prawem granice tej kreacji, poprzez dokonywanie oceny prawnej, kończącej się aktem władztwa publicznego, zakreślającego te granice. Zadaniem organu jest bowiem sprawdzenie, czy wyznaczone przez wnioskodawcę linie rozgraniczające pas drogowy oraz zaproponowane rozwiązania techniczne odpowiadają woli ustawodawcy, wyrażonej w innych regulacjach prawnych, mających znaczenie dla wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Zatem organ właściwy do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nie jest upoważniony do korygowania rozwiązań przyjętych we wniosku o wydanie ww. decyzji. To inwestor samodzielnie dokonuje wyboru najbardziej korzystnych rozwiązań lokalizacyjnych i następnie techniczno-wykonawczych inwestycji.

Wojewoda wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek i zgodnie z wnioskiem właściwego zarządcy drogi, jeśli wniosek spełnia wymogi określone przepisami prawa. Niniejsza decyzja zgodnie z art. 11f i art. 12 specustawy drogowej zezwala na realizację inwestycji drogowej, określa linie rozgraniczające teren inwestycji, zatwierdza zgodnie z ww. liniami podziały nieruchomości oraz zatwierdza projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.

Po ostatecznym dokonaniu oceny przedstawionych dokumentów, zebraniu i rozpatrzeniu całego materiału dowodowego oraz stwierdzeniu, że wnioskowana inwestycja spełnia łącznie warunki określone w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a wnioskodawca przedłożył wymagane przepisami powołanej powyżej ustawy dokumenty, orzeczono jak w sentencji.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Ministra Rozwoju i Technologii w Warszawie, Pl. Trzech Krzyży 3/5, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

 

 

Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału

Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa

 

Nie pobrano opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej, na podstawie art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 2111 ze zm.).

Załączniki:

Nr 1 – mapa w skali 1:500 określająca linie rozgraniczające teren inwestycji

Nr 2 – mapy z zatwierdzonymi podziałami nieruchomości, obręb Wola Wężykowa

Nr 3 – projekt budowlany obejmujący projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany z załącznikami (13 tomów)

Otrzymują:

  1. Zarząd Województwa Łódzkiego

reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi

al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź (załączniki Nr 1-3 – po 1 egz.)

  1. Dotychczasowi właściciele i użytkownicy wieczyści  - w drodze zawiadomienia
  2. Pozostałe strony – w drodze obwieszczenia
  3. Aa (załączniki Nr 1-3 – po 1 egz.)

Do wiadomości:

  1. Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Łodzi

ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź (załącznik Nr 3 – 1 egz.)

  1. Starosta Łaski

ul. Południowa 1, 98-100 Łask (załącznik Nr 2 – 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w ewidencji gruntów)

  1. Zarząd Województwa Łódzkiego

al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź (załącznik Nr 2 – 1 egz.)

(po uzyskaniu przez niniejszą decyzję waloru ostateczności celem ujawnienia w księgach wieczystych)

  1. Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

ul. Tuwima 28, 90-002 Łódź (załączniki Nr 2 – 1 egz.)

 

 

 

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:

- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;

- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;

- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);

Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Źródła danych

Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.

Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,

- sprostował przetwarzane dane,

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.

Czy Państwa dane są bezpieczne?

Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.

Materiały

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej Nr 18​_25
Decyzja​_o​_zezwoleniu​_na​_realizację​_inwestycji​_drogowej​_Nr​_18​_25.pdf 0.25MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.04.2025 00:02 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Janiszewski Hubert
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Decyzja Nr 18/25 Wojewody Łódzkiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - GPB-II.7820.13.2024.JN 1.0 11.04.2025 00:02 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}