Decyzja nr 34/25 Wojewody Łódzkiego GPB-II.7840.209.2022.HJ z dnia 26 maja 2025 r. o zezwoleniu na realizację zamierzenia budowlanego
09.06.2025
GPB-II.7840.209.2022.HJ Łódź, 26 maja 2025 r.
DECYZJA NR 34/25
Na podstawie art. 28, 32, 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 418), zwanej dalej „ustawą Prawo budowlane”, w związku z art. 9ac ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 697), zwanej dalej „ustawą o transporcie kolejowym” oraz na podstawie art. 104 i art. 108 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej „Kpa”, po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę z dnia 30.11.2022 r., uzupełnionego w dniach 14.12.2022 r., 20.01.2023 r., 02.12.2024 r. oraz 19.05.2025 r.
zatwierdzam
projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę
dla:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą przy ul. Targowej 74 w Warszawie
obejmujące:
zamierzenie budowlane pn.: „Budowa Przystanku Osobowego Łódź Koziny poprzez rozbudowę komory Włókniarzy w ciągu linii kolejowych Nr 550, 551, 552, 553”, na dz. ewid. nr 112/88, 112/89, 112/90, 112/91, 112/132, 112/133, 112/135, 110/55 obr. B-45 w Łodzi, w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Rozbudowa komory odgałęźnej Włókniarzy na potrzeby Przystanku Osobowego Łódź Koziny”, realizowanego w ramach projektu pn.: „Udrożnienie Łódzkiego węzła kolejowego (TEN-T), Etap II, odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”,
według projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, który opracowali:
- mgr inż. Krzysztof Chowaniec, posiadający uprawnienia budowlane Nr MAP/0329/POOM/08 do projektowania bez ograniczeń w specjalności mostowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem ewidencyjnym MAP/BM/0271/09;
- Architecte D.P.L.G. Jocelyn Frédéric Fillard, posiadający uprawnienia budowlane Nr W/21/2009 do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów RP pod numerem ewidencyjnym MA-2134;
- mgr inż. Konrad Stelmasiak, posiadający uprawnienia budowlane Nr MAZ/0433/POOS/09 do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem MAZ/IS/0169/10,
- mgr inż. Maciej Świech, posiadający uprawnienia budowlane Nr MAZ/0533/PWBE/17 do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisany na listę członków Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem MAZ/IE/0283/18,
- mgr inż. Przemysław Ruchała, posiadający uprawnienia budowlane Nr MAP/0042/POOK/05 do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem MAP/BO/0538/05,
- mgr inż. Karol Dziedzic, posiadający uprawnienia budowlane Nr MAP/0628/PWBKb/19 do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem MAB/BO/0221/20,
- mgr inż. Michał Piszczek, posiadający uprawnienia budowlane Nr MAP/0176/POOL/11 do projektowania bez ograniczeń w specjalności kolejowej, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod numerem MAP/BK/0517/11,
z zachowaniem następujących warunków, wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 42 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, w zw. z art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1112, ze zm.):
- Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- budowę (roboty budowlane) można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę (zgodnie z art. 28 ustawy Prawo budowlane);
- budowę należy prowadzić zgodnie z zatwierdzonym projektem zagospodarowania terenu, obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną;
- należy spełnić wymagania określone w uzgodnieniach, opiniach branżowych, postanowieniach i decyzjach wynikających z przepisów szczególnych;
- budowę należy prowadzić przestrzegając obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
- w czasie wykonywania robót budowlanych należy przestrzegać praw osób trzecich;
- kierownik budowy (robót) jest obowiązany prowadzić dziennik budowy oraz odpowiednio zabezpieczyć teren budowy (robót).
- Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 3 lit c), ust. 1 pkt 19, ust. 2, § 3 pkt 1 oraz § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzaju obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz.U. z 2001 r. Nr 138, poz.1554), nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno–budowlanej oraz inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych.
- Szczegółowe warunki w zakresie ochrony środowiska:
Na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia należy zachować warunki określone w ostatecznej decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 5/2022 z dnia 24.02.2022 r., znak: WOOŚ.420.26.2021.ASo.7, o środowiskowych uwarunkowaniach, a w szczególności:
- zaplecza techniczne budowy i bazy materiałowo-sprzętowe oraz miejsca magazynowania odpadów należy organizować na terenie utwardzonym i uszczelnionym w sposób zabezpieczający przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do gruntu;
- tankowanie pojazdów i maszyn, wszelkie drobne naprawy i konserwację sprzętu, w tym wymianę płynów eksploatacyjnych należy prowadzić na terenach utwardzonych i zabezpieczonych przed przenikaniem zanieczyszczeń do środowiska gruntowo-wodnego;
- we wszystkich ww. miejscach oraz w miejscach bezpośrednich prac budowlanych należy zapewnić dostępność sorbentów, właściwych w zakresie ilości i rodzaju do potencjalnego zagrożenia, mogącego wystąpić w następstwie sytuacji awaryjnych;
- poważniejsze naprawy pracującego sprzętu należy prowadzić poza terenem przedsięwzięcia w wyspecjalizowanych serwisach;
- do prac budowlanych należy dopuszczać tylko sprzęt w pełni sprawny oraz spełniający wymogi dopuszczające go do użytkowania;
- w czasie prowadzenia robót budowlanych należy prowadzić stały monitoring stanu technicznego sprzętu budowlanego i transportowego oraz przypadków wystąpienia zanieczyszczenia gruntu i neutralizację miejsc mogących powodować ewentualne zagrożenie dla środowiska gruntowo-wodnego;
- należy eliminować lub minimalizować najbardziej hałaśliwe prace (zwłaszcza ograniczać je czasowo);
- należy ograniczyć użycie ciężkiego sprzętu oraz czas jego oddziaływania do możliwie najkrótszego okresu. Należy zaplanować wszelkie operacje z jego użyciem;
- maksymalnie ograniczyć czas budowy poszczególnych etapów poprzez odpowiednie zaplanowanie prac budowlanych;
- ograniczać ruch pojazdów do niezbędnego minimum;
- roboty budowlane w rejonie terenów chronionych akustycznie prowadzić w porze dziennej, tj. w godzinach od 6:00 do 22:00. W wyjątkowych przypadkach uzasadnionych technologicznie i organizacyjnie, dopuszcza się pracę w porze nocnej, tj. w godzinach od 22:00 do 6:00 pod warunkiem, iż prace te nie będą powodować przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku;
- stosować sprzęt w dobrym stanie technicznym oraz przestrzegać zasady wyłączania silników w czasie przerw w pracy, oczekiwania na załadunek/rozładunek, a także stosować paliwa wysokiej jakości;
- przy organizacji placu budowy należy zwrócić uwagę, aby zastosowane urządzenia spełniały kryteria dopuszczalnej mocy akustycznej wynikające z obowiązujących przepisów;
- zapewnić sprawną koordynację dostaw materiałów budowlanych oraz zredukować liczbę dostaw w ciągu doby do minimum;
- w przypadku skarg na hałas należy przeprowadzić pomiary kontrolne i podjąć działania zabezpieczające plac robót przed nadmierną emisją hałasu do środowiska;
- teren budowy wygrodzić z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa. Na odcinku południowym i wschodnim zastosować szczelne ogrodzenie placu budowy, przy użyciu barier pełnych o minimalnej wysokości 4 m. Na pozostałych odcinkach (zachodni i północny) zastosować ogrodzenie pełne o minimalnej wysokości 2 m. Dopuszcza się możliwość uzyskania wymaganej wysokości ogrodzenia budowy poprzez utworzenie nasypu ziemnego (wału) i posadowienie na nim właściwego ogrodzenia;
- tymczasowe obiekty kubaturowe związane z budową (np. kontenery, baraki) lokalizować w taki sposób, aby stanowiły one barierę dla propagacji dźwięku od głównych źródeł hałasu na placu budowy do obszaru zabudowy mieszkalnej;
- w przypadku skarg mieszkańców na drgania, np. od ruchu ciężkich pojazdów budowy należy przewidzieć możliwość wykonania doraźnych pomiarów drgań celem oceny szkodliwości tych drgań dla konstrukcji budynków zgodnie z normą PN-B-02170:2016;
- utrzymywać teren prac i dróg dojazdowych w stanie ograniczającym wtórne pylenie. W dni słoneczne i wietrzne zastosować zraszanie potencjalnych miejsc wtórnego pylenia za pomocą odpowiednich spryskiwaczy;
- W celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń pyłowo-gazowych do powietrza na etapie budowy należy:
- w jak największym stopniu stosować gotowe mieszanki betonowe i bitumiczne wytwarzane wytwórniach, aby ograniczyć do minimum operacje mieszania kruszywa ze spoiwem na miejscu budowy;
- elementy betonowe docinać metodą cięcia „na mokro";
- masy bitumiczne transportować wywrotkami wyposażonymi w rozwiązania ograniczające emisję oparów asfaltu;
- transport materiałów sypkich prowadzić pojazdami wyposażonymi w rozwiązania techniczne ograniczające pylenie;
- unikać składowania materiałów sypkich na placu budowy, a jeżeli to niemożliwe materiały sypkie magazynować w opakowaniach fabrycznych lub osłaniać plandekami przed działaniem wiatru;
- ograniczyć prędkość pojazdów na terenie budowy;
- w celu utrzymania porządku oraz zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, wszystkie pojazdy opuszczające teren budowy oczyszczać z zanieczyszczeń przenoszonych na kołach (glina, piasek) oraz kontrolować czystość drogi publicznej za wyjazdem z budowy i w razie potrzeby podejmować działania mające celu doprowadzenie jej do stanu bezpiecznego użytkowania;
- w przypadku zaistnienia sytuacji skutkujących zanieczyszczeniem gruntów należy bezzwłocznie reagować w celu niedopuszczenia do rozprzestrzeniania się zanieczyszczenia (np. uszczelnienie przecieku w przewodzie, podstawienie pojemnika wychwytowego pod miejsce przecieku etc.). Należy podjąć działania zmierzające do usunięcia skutków i przyczyn awarii;
- w przypadku stwierdzenia w trakcie budowy występowania zanieczyszczenia gleby lub ziemi w stopniu przekraczającym określone prawem normy, podczas realizacji przedsięwzięcia powinna być wykonana remediacja zanieczyszczonego gruntu w celu doprowadzenia go do obowiązujących norm dla substancji powodujących ryzyko w glebie lub ziemi po wcześniejszym uzgodnieniu warunków remediacji z RDOŚ w Łodzi;
- wytworzone odpady w pierwszej kolejności przekazać do odzysku, a jeżeli jest to technologicznie niemożliwe lub ekonomicznie nieuzasadnione – przekazać do unieszkodliwienia w sposób zgodny z zasadami ochrony środowiska (z uwzględnieniem stosowania składowania jako najmniej korzystnego dla środowiska);
- zapewnić odbiór wytworzonych w fazie budowy odpadów komunalnych zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa;
- odpady, poza masami ziemnymi, należy zbierać w sposób selektywny i gromadzić w oznakowanych pojemnikach (kontenerach), ze wstępnym wyodrębnieniem odpadów nadających się do odzysku, z zakazem ich wzajemnego mieszania, w tym również z odpadami innymi niż niebezpieczne;
- odpady niebezpieczne należy magazynować w atestowanych pojemnikach (poza ponadnormatywnie zanieczyszczonym gruntem);
- odpady niebezpieczne, dla których przepisy o transporcie materiałów niebezpiecznych nie określają sposobu opakowania, usuwać należy w opakowaniach wykonanych z materiału odpornego na działanie składników odpadu i posiadających szczelne zamknięcia zabezpieczające przed przypadkowym rozproszeniem odpadów w trakcie transportu i czynności ładunkowych;
- wytwarzane odpady należy przekazywać uprawnionym podmiotom, posiadającym stosowne zezwolenia na zbieranie, transport odpadów do miejsc ich odzysku lub unieszkodliwienia, chyba, że dla danej grupy odpadów obowiązek taki nie występuje;
- firma realizująca prace budowlane jest zobowiązana prowadzić ewidencję ilościową i jakościową wytwarzanych odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne;
- niezanieczyszczone masy ziemne powstałe podczas realizacji przedsięwzięcia, nieprzewidziane do wykorzystania w miejscu wytworzenia, należy traktować jako odpad i zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- zanieczyszczone masy ziemne z wykopów należy wywieźć poza teren przedsięwzięcia i dokonać stosownych badań na zawartość substancji niebezpiecznych, określając stopień ich zanieczyszczenia, celem poprawnego sklasyfikowania odpadu;
- prace ziemne w miejscu występowania osobników roślin gatunków obcych, które w przypadku uwolnienia do środowiska przyrodniczego mogą zagrozić gatunkom rodzimym lub siedliskom przyrodniczym należy prowadzić pod nadzorem przyrodniczym. Zanieczyszczone kłączami, bulwami lub nasionami masy ziemne nie mogą być ponownie wprowadzone do środowiska;
- sposób postępowania z wytworzonymi odpadami nie może negatywnie wpływać na dalsze procesy związane z odzyskiem czy unieszkodliwieniem odpadów poza terenem przedsięwzięcia;
- odpady niebezpieczne należy usunąć z terenu przedsięwzięcia samochodami posiadającymi ADR;
- wykopy otwarte zabezpieczyć przed dostępem osób nieupoważnionych i zwierząt. Wykopy o stromych ścianach i budowlane elementy konstrukcyjne mogące stanowić pułapkę dla zwierząt zaleca się zabezpieczyć przed możliwością ich wpadania i uwięzienia;
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystanie i przekształcenie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją przedsięwzięcia;
- niszczenie, zabijanie, płoszenie gatunków chronionych, które przypadkowo dostały się na teren budowy i podejmowanie innych działań mających wpływ na gatunki chronione, w tym ich przenoszenie może odbywać się wyłącznie przez specjalistę z zakresu ochrony przyrody, po uzyskaniu przez Wnioskodawcę stosownego zezwolenia właściwego organu na odstępstwa od zakazów w stosunku do gatunków objętych ochroną;
- drzewa znajdujące się w obrębie placu budowy oraz w jego bezpośrednim sąsiedztwie nieprzeznaczone do wycinki należy odpowiednio zabezpieczyć przed uszkodzeniami mechanicznymi (np. pnie obłożyć deskami lub drzewa zabezpieczyć niską zaporą, umieszczoną nie mniej niż 1 m od drzewa, która uniemożliwi do nich dostęp), w sposób nie powodujący ich uszkodzenia, zwłaszcza otarć kory i uszkodzeń systemu korzeniowego. Czas prowadzenia prac ziemnych w pobliżu drzew i krzewów należy ograniczyć do minimum. Pod drzewami i w pobliżu krzewów (w obrębie systemu korzeniowego) zakazuje się składowania materiałów oraz poruszania się pojazdów powodujących zagęszczenie gruntu skutkujące obrywaniem korzeni. Wokół drzew należy wydzielić strefy bezpieczeństwa;
- energię elektryczną na etapie realizacji pobierać z istniejącej sieci elektroenergetycznej, poprzez tymczasowe przyłącze lub w przypadku braku przyłącza z agregatu prądotwórczego;
- wodę na etapie realizacji na cele socjalne, techniczne i porządkowe pobierać z sieci wodociągowej w ilości i z lokalizacji wskazanych przez gestora sieci;
- ścieki socjalno-bytowe powstające na terenie przedsięwzięcia odprowadzać do sieci kanalizacyjnej (po uzgodnieniu z gestorem) lub do szczelnego zbiornika bezodpływowego, opróżnianego i wywożonego przez specjalistyczne firmy w ramach usługi serwisowej lub do przenośnych toalet opróżnianych przez specjalistyczne firmy na podstawie zleceń;
- ścieki z mycia kół pojazdów podczyszczać w piaskowniku, a następnie odprowadzać do miejskiej kanalizacji ogólnospławnej na warunkach określonych przez gestora sieci;
- wody opadowe/roztopowe z rejonu komory przystanku, w trakcie budowy odprowadzać do gruntu w sposób niezorganizowany, na działkach do których Wnioskodawca posiada tytuł prawny, bez stosowania systemów ujmujących wody, w sposób niezakłócający stosunków wodnych na działkach przyległych do terenu przedsięwzięcia;
- wody opadowe odpompowywane z wnętrza komory odprowadzać do gruntu w sposób niezorganizowany na działkach, do których Wnioskodawca posiada tytuł prawny, w sposób niezakłócający stosunków wodnych na działkach przyległych do terenu przedsięwzięcia lub bezpośrednio do kanalizacji miejskiej zgodnie z warunkami zarządcy sieci;
- ograniczyć w maksymalny sposób niezbędny czas odwodnień wykopów budowlanych i stosować metody ograniczające ich zasięg;
- nadmiar wód opadowych powstających w trakcie eksploatacji przystanku należy retencjonować w projektowanych trzech zbiornikach retencyjnych zlokalizowanych na poziomie płyty fundamentowej, a następnie odprowadzać do kanalizacji miejskiej na warunkach określonych przez gestora sieci;
- wszelkie kolizje z istniejącą infrastrukturą techniczną usunąć zgodnie z wymaganiami wskazanymi przez gestora sieci;
- w przypadku odkrycia wcześniej nierozpoznanego znaleziska archeologicznego wstrzymać roboty ziemne i powiadomić m.in. wojewódzkiego konserwatora zabytków stosownie do wymagań ustawy ochronie zabytków i wznowić wstrzymane roboty tylko po uzyskaniu zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków;
- źródła hałasu w postaci czerpnio-wyrzutni pożarowych bocznych (oznaczenia: WZ_gl i WW_gl) z uwagi na znaczny poziom mocy akustycznej (LWA=120 dB) wyciszyć przy pomocy dodatkowych środków ochrony przed hałasem (tłumiki) o skuteczności minimum 40 dB osiągając poziom mocy akustycznej LWA=80 dB,
- wyciszyć wszystkie źródła hałasu systemu wentylacji pożarowej przy pomocy dodatkowych środków ochrony przed hałasem (tłumiki) o skuteczności minimum 40 dB w przypadku czerpni i czerpnio-wyrzutni oraz minimum 10 dB w przypadku wentylatorów dachowych.
Na podstawie art. 108 § 1 Kpa, z uwagi na interes społeczny i wyjątkowo ważny interes strony, decyzji niniejszej nadaję rygor natychmiastowej wykonalności.
UZASADNIENIE
W dniu 30.11.2022 r. do Wojewody Łódzkiego wpłynął wniosek Inwestora – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą przy ul. Targowej 74 w Warszawie, reprezentowanego przez pełnomocnika – Panią Małgorzatę Jezierską, w sprawie wydania pozwolenia na budowę dla zamierzenia budowlanego pn.: „Budowa Przystanku Osobowego Łódź Koziny poprzez rozbudowę komory Włókniarzy w ciągu linii kolejowych Nr 550, 551, 552, 553”, na dz. ewid. nr 112/88, 112/89, 112/90, 112/91, 112/132, 112/133, 112/135, 110/55 obr. B-45 w Łodzi, w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Rozbudowa komory odgałęźnej Włókniarzy na potrzeby Przystanku Osobowego Łódź Koziny”, realizowanego w ramach projektu pn.: „Udrożnienie Łódzkiego węzła kolejowego (TEN-T), Etap II, odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”.
Przy piśmie z dnia 14.12.2022 r. Inwestor przedłożył oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
Po analizie wniosku Wojewoda Łódzki pismem z dnia 14.12.2022 r. wezwał Inwestora do usunięcia braków formalnych, w terminie 45 dni od dnia otrzymania wezwania, poprzez przedłożenie oświadczenia projektanta posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności, o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy Prawo budowlane, dotyczące możliwości podłączenia projektowanego obiektu budowlanego do istniejącej sieci ciepłowniczej, zgodnie z warunkami określonymi w art. 7b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz.U. z 2022 r. poz. 1385). W dniu 20.01.2023 r., tj. w wyznaczonym terminie, Inwestor przedłożył ww. oświadczenie.
Do wniosku dołączono m.in.:
- trzy egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów,
- ostateczną decyzję Wojewody Łódzkiego Nr 20/2022 z dnia 05.10.2022 r., znak: GPB-I.747.21.2022.MM/MKe, o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
- ostateczną decyzję Wojewody Łódzkiego Nr 4/2019 z dnia 30.04.2019 r., znak: IR-I.747.1.2019.ASt/MM, o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
- ostateczną decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi Nr 5/2022 z dnia 24.02.2022 r., znak: WOOŚ.420.26.2021.ASo.7, o środowiskowych uwarunkowaniach,
- decyzję Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 25.08.2021 r., znak: PO.RUZ.4210.125.2021.JT.10, udzielającą pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych, usługi wodne, szczególne korzystanie z wód oraz długotrwałe obniżenie poziomu zwierciadła wody podziemnej, której nadany był rygor natychmiastowej wykonalności.
Inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1839, ze zm.). W związku z powyższym, w dniu 24.02.2022 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, stwierdzając brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
W przedmiotowej sprawie obszar oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt 20 ustawy Prawo budowlane, zawiera się w granicach terenu objętego wnioskiem o pozwolenie na budowę, tj. na działkach nr 112/88, 112/89, 112/90, 112/91, 112/132, 112/133, 112/135, 110/55 obr. B-45 w Łodzi.
O wszczęciu przedmiotowego postępowania organ zawiadomił wnioskodawcę pismem z dnia 25.01.2023 r. oraz pozostałe strony, stosownie do art. 9ac ust. 1a ustawy o transporcie kolejowym, poprzez obwieszczenie zamieszczone:
- w prasie lokalnej (Dziennik Łódzki): w dniu 27.01.2023 r.;
- w urzędowym publikatorze teleinformatycznym – w Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi: w dniu 27.01.2023 r. – na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
- na tablicy ogłoszeń Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi: w dniu 27.01.2023 r. – na okres 14 dni od dnia zamieszczenia;
- na tablicy ogłoszeń oraz w urzędowym publikatorze teleinformatycznym – w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi: w terminie od dnia 30.01.2023 r. do dnia 13.02.2023 r.
W trakcie trwania postępowania dotyczącego wydania pozwolenia na budowę przedmiotowej inwestycji do tutejszego organu nie wpłynęły żadne wnioski ani zastrzeżenia składane przez strony postępowania.
W związku z brakami w dokumentacji projektowej, postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 35/23 z dnia 27.02.2023 r., nałożony został na Inwestora obowiązek ich usunięcia w terminie 90 dni od daty otrzymania postanowienia, m.in. poprzez przedłożenie trzech egzemplarzy projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego, zgodnych z wnioskiem oraz z przepisami ustawy Prawo budowlane, rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1679, ze zm.), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1225, ze zm.), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 września 2021 r. w sprawie uzgadniania projektu zagospodarowania działki lub terenu, projektu architektoniczno-budowlanego, projektu technicznego oraz projektu urządzenia przeciwpożarowego pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1722) oraz poprzez przedłożenie zgody Państwowego Inspektora Sanitarnego w zakresie usytuowania wyrzutni oddymiających oraz bytowych w poziomie terenu oraz w elementach małej architektury – zgodnie z § 152 ust. 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
W toku postępowania Inwestor kilkukrotnie występował do tut. organu z wnioskiem o przedłużenie terminu na uzupełnienie braków, określonych w postanowieniu Wojewody Łódzkiego Nr 35/23 z dnia 27.02.2023 r. Postanowieniami Nr 113/23 z dnia 2.06.2023 r., Nr 175/23 z dnia 31.08.2023 r., Nr 265/23 z dnia 02.12.2023 r., Nr 44/24 z dnia 29.02.2024 r., Nr 133/24 z dnia 03.06.2024 r. i Nr 236/24 z dnia 21.08.2024 r., którym ustalono termin uzupełnienia braków w projekcie budowlanym do dnia 30.11.2024 r. (sobota).
W dniu 02.12.2024 r. Inwestor przedłożył dokumentację projektową, zawierającą 3 egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego oraz decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łodzi z dnia 04.07.2022 r., znak: PPIS.ZNS.90284.3.2022.462.MK, w sprawie lokalizacji wyrzutni i decyzję Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 15.12.2022 r., znak: ŁPWIS.NSOZNS.9022.5.119.2022.UM.AK, o wyrażeniu zgody na usytuowanie poniżej poziomu otaczającego terenu bez dostępu do światła dziennego pomieszczeń stałej pracy.
Po przeanalizowaniu, przedłożonej w odpowiedzi na postanowienie Wojewody Łódzkiego Nr 35/23 z dnia 27.02.2023 r., dokumentacji projektowej, organ stwierdził, że projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany nadal nie zostały doprowadzone do zgodności z przepisami w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz nie zostały uzgodnione przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. Ponadto, informacja o obszarze oddziaływania obiektu budowlanego oraz opinia geotechniczna zostały sporządzone nieprawidłowo, część rysunkowa projektu zagospodarowania terenu nie została podpisana przez projektantów z branży instalacyjnej i elektroenergetycznej, urządzenia wodne wymienione w decyzji o pozwoleniu wodnoprawnym nie zostały precyzyjnie oznaczone w projekcie budowlanym. Ponadto do projektu zagospodarowania terenu nie dołączono oświadczeń wszystkich projektantów biorących udział w sporządzeniu projektu budowlanego, za to przedłożono oświadczenia projektantów, którzy nie brali udziału w sporządzeniu projektu budowlanego. Dodatkowo, przedłożone oświadczenie zostało sporządzone na podstawie nieaktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane.
W związku z powyższym, Inwestor ponownie wystąpił do tut. organu z wnioskiem o przedłużenie terminu na uzupełnienie braków, określonych w postanowieniu Wojewody Łódzkiego Nr 35/23 z dnia 27.02.2023 r. Postanowieniami Nr 334/24 z dnia 28.11.2024 r., 349/24 z dnia 20.12.2024 r. oraz Nr 45/25 z dnia 03.03.2025 r., Wojewoda Łódzki zmienił postanowienie Nr 35/23 z dnia 27.02.2023 r. w zakresie terminu, ustalając ostatecznie termin usunięcia braków – do dnia 30.06.2025 r.
W toku przedmiotowego postępowania Inwestor, w celu wypełnienia warunków postanowienia Wojewody Łódzkiego Nr 35/23 z dnia 27.02.2023 r. i doprowadzenia projektu budowlanego do zgodności z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1225), zwanego dalej „rozporządzeniem”, w zakresie ochrony przeciwpożarowej, wystąpił w dniu 02.12.2024 r. do Wojewody Łódzkiego z odrębnym wnioskiem o udzielenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych w tym zakresie. Wojewoda Łódzki, po uzyskaniu stosownego upoważnienia z dnia 26.03.2025 r. udzielonego przez Ministra Rozwoju i Technologii, postanowieniem Nr 78/25 z dnia 10.04.2025 r., znak: GPB-II.7840.97.2024.HJ, udzielił Inwestorowi zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych, o których mowa w § 68 ust. 1 i 2, § 252, 245 pkt 2, § 239 ust. 1 i 4, § 237 ust. 1 pkt 1 w związku z ust. 6 pkt 2, §237 ust. 10, § 249 ust 1 i ust. 3 pkt 1, § 227 ust. 1 w związku z ust. 2 i ust. 4 pkt 2, § 270 ust. 2 pkt 1 i ust. 3 pkt 1, § 216 ust. 1 rozporządzenia.
W dniu 19.05.2025 r. Inwestor przedłożył ostatecznie skorygowany i uzupełniony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany i tym samym wypełnił obowiązek nałożony postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 35/23 z dnia 27.02.2023 r.
Wraz ze złożonym wnioskiem z dnia 30.11.2022 r. Inwestor wystąpił do Wojewody Łódzkiego o nadanie decyzji o pozwoleniu na budowę przedmiotowej inwestycji rygoru natychmiastowej wykonalności. W uzasadnieniu Inwestor podkreślił m.in. kluczowe znaczenie przedsięwzięcia dla funkcjonowania Łódzkiego Węzła Kolejowego poprzez połączenie dworców Łódź Fabryczna oraz Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec, co w konsekwencji umożliwi realizację krótszych połączeń pomiędzy Warszawą i Wrocławiem oraz Warszawą i Poznaniem za pośrednictwem Łodzi. Inwestycja stanowi etap realizowanego przez Inwestora przedsięwzięcia, w ramach projektu „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska / Łódź Żabieniec – Projekt POIiŚ 5.1-15”, polegający na wybudowaniu linii kolejowej w tunelu, mającej na celu połączenie trzech łódzkich stacji, a co za tym idzie – poprawę warunków i usprawnienie komunikacji pasażerskiej krajowej i regionalnej. Nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności jest także istotne ze względu na interes społeczny i ważny interes strony: inwestycja wpłynie m.in. na poprawę powiązań gospodarczych i komunikacyjnych ośrodków miejskich w aglomeracji łódzkiej, poprawę dostępności transportu zbiorowego na terenie województwa łódzkiego, wpłynie na silniejsze stymulowanie rozwoju gospodarczego obszarów położonych w rejonie linii kolejowej, skomunikowanie Łodzi w osi wschód-zachód wysokiej jakości transportem kolejowym, poprawę bezpieczeństwa podróży oraz parametrów techniczno-eksploatacyjnych, wizerunku przewoźnika i konkurencyjności kolei w stosunku do innych środków transportu. Nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności jest w ocenie Inwestora tym bardziej uzasadnione, że projektowana inwestycja jest częścią zadania prowadzonego w oparciu o dofinansowanie ze środków programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 – działanie 5.1. Rozwój kolejowej sieci TEN-T. Oś priorytetowa V: Rozwój transportu kolejowego w Polsce, a także – ze środków budżetu Państwa. Ewentualne opóźnienia realizacji inwestycji mogą spowodować znaczne szkody materialne, koszty społeczne i finansowe.
Biorąc pod uwagę, że powyższe względy niewątpliwie stanowią uzasadniony interes społeczny i gospodarczy oraz ważny interes strony, o którym mowa w art. 108 § 1 Kpa, organ przychylił się do wniosku Inwestora, nadając niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.
Po dokonaniu weryfikacji całości przedłożonej dokumentacji i zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego, organ stwierdził: zgodność projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego z warunkami decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowych oraz z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, kompletność projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego oraz posiadanie przez projektantów i projektantów sprawdzających odpowiednich uprawnień budowlanych.
Ponadto, projekt zagospodarowania terenu został uzgodniony bez uwag przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz zaopiniowany bez zastrzeżeń przez rzeczoznawcę do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy a także przez rzeczoznawcę do spraw sanitarnohigienicznych.
W związku z powyższym, należało orzec jak w sentencji.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie ul. Krucza 38/42, za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:
Uiszczono opłatę skarbową za pozwolenie na budowę zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 ze zm.).
Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO
Jakub Lepalczyk
Dyrektor Wydziału
Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
Załącznik: projekt budowlany zawierający projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany wraz z załącznikami (3 tomy).
Otrzymują (z załącznikiem):
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pełnomocnik – Pani Małgorzata Jezierska
- aa
Do wiadomości
- Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (z załącznikiem)
ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi
(dot.: WOOŚ.420.26.2021.ASo.7)
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1112, ze zm.).
Pouczenie:
- Inwestor jest obowiązany zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, dokonanie zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, lub dokonanie zgłoszenia instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 li. d (zob. art. 41 ust. 4 ustawy Prawo budowlane).
- Do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza:
1) informację wskazującą imiona i nazwiska osób, które będą sprawować funkcję:
a) kierownika budowy - w przypadku robót budowlanych wymagających ustanowienia kierownika budowy,
b) inspektora nadzoru inwestorskiego - jeżeli został on ustanowiony
- oraz w odniesieniu do tych osób dołącza kopie zaświadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 7, wraz z kopiami decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności;
2) oświadczenie lub kopię oświadczenia projektanta i projektanta sprawdzającego o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.
Wymogu dołączenia kopii: zaświadczeń i uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności - nie stosuje się do osób wpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane;
Zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych dokonuje się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem portalu e-Budownictwo. (zob. art. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane).
- Do użytkowania obiektu budowlanego, na którego budowę wymagane jest pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art. 54 ustawy Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i ostróg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo budowlane).
- Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane).
- Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy Prawo budowlane).
- Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy zgodnie z art. 59a ustawy Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie właściwego organu do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 Prawo budowlane).
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). RODO określa zasady, na jakich można przetwarzać dane osobowe. Z przepisów rozporządzenia o ochronie danych wynika też obowiązek ochrony danych osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych? Jak skontaktować się z administratorem danych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewoda Łódzki.
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?
- adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
- e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.
W jakim celu administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator przetwarza Państwa dane, aby Wojewoda Łódzki mógł wykonywać swoje ustawowe zadania, w szczególności:
- rozpatrywać sprawy – prowadzić postępowania administracyjne, należące do właściwości wojewody jako organu administracji architektoniczno-budowlanej I instancji;
- prowadzić rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę wydawanych przez wojewodę;
- rozpatrywać sprawy należące do właściwości wojewody jako organu administracji rządowej (skargi, wnioski, zapytania itp.);
Na jakiej podstawie administrator przetwarza Państwa dane osobowe?
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny, który ciąży na administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Źródła danych
Administrator może pozyskiwać dane osobowe od osoby, której te dane dotyczą, ze źródeł publicznie dostępnych, od organów administracji państwowej, od innych podmiotów, od osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.
Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?
Administrator może przekazywać (udostępniać) – w celu wskazanym wyżej - Państwa dane osobowe innym kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami tych danych osobowych są strony postępowania, prowadzonego przez wojewodę i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony, i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli itp.), organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujący zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Jak długo administrator będzie przetwarzać Państwa dane?
Administrator będzie przetwarzać Państwa dane do czasu, aż wykona określone zadanie.
Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które administrator zgromadzi w związku z realizacją tego zadania.
Jakie przysługują Państwu prawa?
Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:
- umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,
- sprostował przetwarzane dane,
Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak wyżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.
Czy Państwa dane są bezpieczne?
Tak. Administrator nie wykorzystuje ich po to, aby w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje lub profilować dane.
Materiały
Decyzja o pozwoleniu na budowę Nr 34.25Decyzja_o_pozwoleniu_na_budowę_Nr_3425.pdf 0.25MB
- Pierwsza publikacja:
- 16.06.2025 09:19 Wanda Rutecka-Wybraniec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Janiszewski Hubert
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Decyzja nr 34/25 Wojewody Łódzkiego GPB-II.7840.209.2022.HJ z dnia 26 maja 2025 r. o zezwoleniu na realizację zamierzenia budowlanego | 1.0 | 16.06.2025 09:19 Wanda Rutecka-Wybraniec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP