W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

11.03.2024

Deklaracja Dostępności Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

Deklaracja dostępności

Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu:

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki

Data publikacji strony internetowej: 16.02.2021 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Poziom walidacji - A WCAG

Walidacja CSS-a

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki

Walidacja poprawności nagłówków - poprawna

Dostępność bez javascriptu - poprawna

Walidacja HTML-a

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki

Poziom walidacji - AA WCAG

Kontrast elementów tekstowych - poprawny

Poziom walidacji - AAA WCAG

Walidacja poprawności nagłówków - poprawna

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki

Analizowany serwis spełnia część wybranych kryteriów dostępności.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 16.02.2021 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt – Małgorzata Kołodziejczyk e-mail: malgorzata.kolodziejczyk@lodz.uw.gov.pl.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Skargi i odwołania

Za niedotrzymanie terminów ustawowych oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

 

  • Organ nadzorujący: Wojewoda Łódzki
  • Adres: 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
  • e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
  • Telefon: 42 664 16 02

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, 103 (1/3 części), 102a (bud. A – 1/10 części; bud. C – 1/10 części, bud. D), Plac Komuny Paryskiej 5

Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna II piętro ul. Piotrkowska 104

Przed budynkiem wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi 6 wejść dla klientów. Do 3 wejść prowadzą schody. Liczba kondygnacji 5. W przypadku 3 wejść drzwi otwierają się automatycznie otwierane na czujnik ruchu. Przy 3 wejściach głównych barierę stanowią schody.

Korytarze umożliwiające wyminięcie się co najmniej 2 osób. Z głównej klatki schodowej dostęp do pokoi poprzez drzwi przeszklone z samozamykaczami, na ścianach głównej klatki schodowej oznakowania z nazwami poszczególnych Wydziałów (brak oznaczeń brajlowskich). Drzwi do budynku wykonane są ze szkła i otwierają się automatycznie. Przed wejściem do windy bariera architektoniczna w postaci progu zabezpieczona platformą schodową ułatwiającą podjazd np. osobom poruszających się na wózku, osób poruszających się o kulach lub matki z dzieckiem w wózku. Schody, które znajdują się w głównym holu w budynku na ul. Piotrkowskiej 104 oznakowane są kontrastową taśmą w celu ułatwienia poruszania się: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu. Główna klatka schodowa, ewakuacyjna jest dostępna z korytarzy na piętrach.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Budynek nie jest przystosowany na wyższych kondygnacjach do swobodnego poruszania się przez osoby niepełnosprawne – liczne półpiętra, które stanowią barierę architektoniczną. Ewakuacja klatką chodową. Korytarze i klatka schodowa wyposażona w oznaczenia drogi ewakuacyjnej. Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna. W budynku głównym urzędu Pałacu Heinzla umieszczony jest schodołaz gąsienicowy wraz z wózkiem dla osób niepełnosprawnych, który pozwala na bezpieczne pokonanie barier architektonicznych, przede wszystkim schodów.

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza zainstalowanego na urządzeniu przenośnym.

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców ul. Piotrkowska 103, 90-425 Łódź

Do budynku prowadzi 1 wejście dla klientów. Przed wejściem wykonana pochylnia wraz z poręczami. Liczba kondygnacji 4. Na zewnątrz został umieszczony infokiosk, który jest punktem informacyjnym. Wykonany ze stali lakierowanej, posiada wandaloodporną klawiaturę. W budynku znajduje się kolejkomat. Drzwi wejściowe przeszklone z klamkami, które można obsłużyć jedną ręką.

Dostęp na poziomie parteru jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Punkt obsługi klienta z niepełnosprawnością, wydzielony, oznakowany. Na sali przeznaczonej do obsługi klienta zachowane szerokości – możliwość manewrów wózkiem inwalidzkim.

Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych, zainstalowane są podłokietniki oraz nasadki toaletowe. Oddzielne pomieszczenie dla rodzica/opiekuna dla dzieci, odpowiednio oznakowany.

Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Na wyższe kondygnacje prowadzą schody na pierwszym stopniu pas kontrastowy, poręcze.

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, ul. Traugutta 25, Łódź

Wydział Gospodarki Nieruchomościami I, II, III piętro budynku.

 

Do budynku prowadzą 2 wejścia.  Do jednego z wejść prowadzą schody, drugie prowadzi do dźwigu osobowego wyposażonego w panel sterujący. Do wejścia prowadzą schody wyposażone w poręcze po obu stronach. Drzwi wejściowe otwierane automatycznie. W budynku wydzielona strefa obsługi klienta. Dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Wydzielone toalety męska i damska oraz ogólnodostępna. Toaleta dla rodzica/opiekuna dzieci, zamontowany przewijak w pokoju dla matki z dzieckiem. Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Na wyższe kondygnacje prowadzą schody na pierwszym stopniu pas kontrastowy, poręcze. Budynek w trakcie prac wykończeniowych.

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.

W budynku preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Terenowy Punkt Paszportowy Punkt Obsługi Klienta w Piotrkowie Trybunalskim, I piętro pok. 147 i 148

ul. Szkolna 28, I piętro pok. 147 i 148 , 97-300 Piotrków Trybunalski

 

Budynek 3 kondygnacyjny. Wejście znajduje się na poziomie chodnika na zewnątrz.

Winda w budynku wyposażona w panel posiadający oznaczenia w alfabecie Braille’a.

Drzwi szerokie, oznakowane.

Toaleta przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.

Na zewnątrz został umieszczony infokiosk, który jest doskonałym punktem informacyjnym. Wykonany ze stali lakierowanej, posiada on wandaloodporną klawiaturę.

Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku ( posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).

W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

Terenowy Punkt Paszportowy Punkt Obsługi Klienta w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz

Budynek posiada 8 kondygnacji. Punkt obsługi klienta znajduje się na II piętrze. Na zewnątrz znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi jedno wejście dla klientów. Wejście znajduje się na poziomie chodnika.

Budynek posiada trzy dźwigi osobowe z panelem wyposażonym w znaki Braille´a z  komunikatami głosowymi. Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych. Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i  w  druku powiększonym.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku ( posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W  budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza zainstalowanego na urządzeniu przenośnym.

Terenowy Punkt Paszportowy Punkt Obsługi Klienta w Skierniewicach, ul. Jagiellońska 29, 96-100 Skierniewice

Do budynku prowadzi 1 wejście dla klientów (szklane drzwi otwierane automatycznie). Wejście znajduje się na poziomie chodnika. Przed wejściem do budynku  znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe 2 oddalone ok. 300 metrów od budynku. Na zewnątrz tablica informacyjna na temat rozmieszczenia lokali w budynku. Budynek nie posiada dźwigów osobowych z komunikatami głosowymi. Na parterze jest zapewniony dostęp dla  osób poruszającym się na wózku.

Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych (parter budynku), jest również wydzielony kącik dla klientów w celu odpoczynku wyposażony w stoliki oraz krzesła (środki na ten cel pochodzą w ramach Projektu FAMI).

Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).

W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

Terenowy Punkt Paszportowy w Kutnie, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 18
99-300 Kutno

Budynek główny zlokalizowany przy placu Marsz. J. Piłsudskiego jest obiektem pięciokondygnacyjnym: piwnice wykorzystywane są jako archiwa i garaże, parter, pierwsze piętro, drugie piętro i część poddasza zostały przeznaczone na pomieszczenia biurowe a druga część poddasza stanowi strych nieużytkowy. Skrzydła przy ul. Sienkiewicza i ul. Podrzecznej posiadają trzy kondygnacje: pierwsza kondygnacja znajduje się na poziomie piwnic budynku głównego a trzecia odpowiednio na poziomie +02 budynku głównego. Wszystkie kondygnacje wykorzystywane są na pomieszczenia biurowe. Wszystkie skrzydła połączone są głównymi korytarzami. Różnice poziomów kondygnacji w poszczególnych skrzydłach wynikają z dużego pochylenia terenu.

Dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnością ruchową zapewnione jest poprzez istniejącą pochylnie zlokalizowaną przy wejściu głównym Urzędu Miasta Kutno. Główne drzwi dwuskrzydłowe widoczne na tle fasady są rozsuwane i otwierają się automatycznie.

Przed budynkiem od strony placu Marsz. J. Piłsudskiego wyznaczone jest odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsce parkingowe dla pojazdów osób niepełnosprawnych. Dojazd z miejsca parkingowego do wejścia głównego przebiega najkrótszą i bezpieczną drogą po chodniku. W holu skrzydła głównego, tuż przy głównym wejściu zlokalizowana jest winda umożliwiająca swobodne poruszanie się po pięciokondygnacyjnym obiekcie. Ponadto ze względu na duży spadek terenu od ulicy Sienkiewicza, we wschodnim skrzydle urzędu znajdują się drzwi przesuwne umożliwiające osobą niepełnosprawnym skorzystanie z platformy wewnętrznej. Rozsunięcie drzwi następuje po wciśnięciu przycisku na panelu domofonu zamontowanego na elewacji budynku. Dzięki windzie oraz platformie wewnętrznej zapewniony jest bezpieczny i swobodny dostęp do wszystkich pomieszczeń magistratu.

Toaleta na poziomie ±00 jest dostosowana do użytkowania przez osoby niepełnosprawne. Informacja o lokalizacji komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Kutno wyświetlana jest na ekranie skierowanym na wprost drzwi głównych. Umiejscowienie wydziałów oraz pracowników znajduje się na tabliczkach informacyjnych przy drzwiach.  

Do budynku oraz jego pomieszczeń możliwe jest wejście z psem asystującym, bądź psem przewodnikiem. Nie ma ograniczeń w tym zakresie. W budynku nie ma systemu informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Na zewnątrz i wewnątrz budynku są zastosowane oznaczenia kontrastowe schodów. System alarmowy jest wizualny i głosowy.            W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).                   

Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

 

Terenowy Punkt Paszportowy w Bełchatowie, ul. Czapliniecka 96, 97-400 Bełchatów

Do wejścia do budynku prowadzi podjazd dla osób z niepełnosprawnością oraz schody,
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablica informacyjna), w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
- przestrzenie komunikacyjne budynku są wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma - korytarze na jednym poziomie, podjazd dla osób z niepełnosprawnością),
- w budynku dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością,
- istnieje możliwość skorzystania z usługi wideotłumacza,
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- w sąsiedztwie budynku możliwość skorzystania z miejsca parkingowego wyznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta). Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Terenowy Punkt Paszportowy w Tomaszowie Mazowieckim, budynek: Urząd Miasta wejścia do budynków A,B,C,D

Budynek Główny A - Budynek trzykondygnacyjny (parter i dwa piętra). Do budynku prowadzi jedno wejście główne od strony Skweru Niepodległości oraz wejście ewakuacyjne od strony dziedzińca (drugie wejście jest wejściem służbowym dla pracowników). Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd z barierką dla wózków, znajdujący się z lewej strony schodów wejściowych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami, drzwi wejściowe do budynku nie posiadają systemu automatycznego otwierania na czujnik ruchu. W budynku występują bariery architektoniczne. Budynek nie jest wyposażony w windę. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Ponadto, w przypadku niemożności dotarcia klienta do właściwej komórki organizacyjnej istnieje możliwość zejścia urzędnika na parter budynku i obsługa interesanta w dogodny dla niego sposób. Toaleta dla osób niepełnosprawnych dostępna jest na parterze budynku z holu wejściowego. Brak toalet dla osób niepełnosprawnych na I i II piętrze budynku. Na parterze, bez barier architektonicznych, znajduje się dostęp do Kancelarii Ogólnej. Przy budynku wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, znajdujące się przy podjeździe budynku głównego. Drugie miejsce parkingowe znajduje się przy ulicy POW od strony Skweru Niepodległości. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, ale brak jest informacji o prawie wstępu z psem asystującym. W POK paszportowym osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

Budynek Główny B - Budynek trzykondygnacyjny posiada jedno wejście, które nie jest dostosowane do osób niepełnosprawnych. Barierą są schody prowadzące do wejścia. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku występują bariery architektoniczne. Piętra są nie dostępne dla osób niepełnosprawnych na wózkach. Budynek nie jest wyposażony w windę. Brak toalet dostosowanych dla osób niepełnosprawnych. Przed wejście znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Budynek Główny C -Budynek dwukondygnacyjny, posiada dwa wejścia. Wejście od ulicy Mościckiego dostosowane jest dla osób niepełnosprawnych, do wejścia można dostać się wprost z terenu, drzwi nie otwierają się automatycznie. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Drugie wejście od strony dziedzińca jest niedostępne dla osób niepełnosprawnych, występują schody pomiędzy różnymi poziomami posadzek. W budynku występują bariery architektoniczne. Budynek nie jest wyposażony w windę. Brak toalet dostosowanych dla osób niepełnosprawnych.

Terenowy Punkt Paszportowy działa w Starostwie Powiatowym w Radomsku

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe w Radomsku przykłada szczególną wagę do zapewnienia jak najlepszej obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami. W budynku usunięto bariery architektoniczne i wprowadzono szereg udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.

Przed wejściem do budynku oraz z tyłu za budynkiem znajduje się bezpłatny parking. Liczba miejsc parkingowych 98, z tego 69 miejsc znajduje się przed budynkiem, w tym 3 miejsca parkingowe przeznaczone wyłącznie dla osób z niepełnosprawnościami oraz 29 miejsc z tyłu budynku. Miejsca parkingowe przeznaczone wyłącznie dla osób niepełnosprawnych znajdują się bezpośrednio przed wejściem głównym do budynku. Są oznaczone na niebiesko. Jest możliwość wejścia z poziomu ulicy. Od miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych do wejścia do budynku odległość wynosi ok.16 metrów (poruszając się podjazdem przeznaczonym dla osób na wózkach inwalidzkich). Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą pojazdu.

Zapewnia się możliwość wejścia do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i ważnym zaświadczeniu o szczepieniu. Zapewniamy wodę dla zwierzaka.

Wejście główne do budynku wyposażone jest w specjalny podjazd wraz z rampą w postaci barierek ułatwiających poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Do wejścia głównego prowadzą też schody, liczba stopni 2. Przy podjeździe, po prawej stronie od wejścia do budynku, znajduje się stojak na rowery. Po prawej stronie wejścia głównego na wysokości 96 cm od podłoża znajduje się zewnętrzny element przywoławczy. Nad drzwiami wejściowymi został zamontowany nadajnik do aplikacji YourWay, powiadamiającej klienta na urządzenia mobilne o tym gdzie znajduje się na terenie urzędu. Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie. Są przezroczyste i oznaczone kontrastowo żółtymi pasami naklejonymi na drzwi na dwóch wysokościach. Drzwi mają 1 metr szerokości. Zaraz za nimi w odległości ok. 150 centymetrów są drugie przezroczyste drzwi o szerokości 1 metra, oznaczone kontrastowo żółtymi pasami naklejonymi na drzwi na dwóch wysokościach.

Na parterze, po prawej stronie jest czytelna, w kontrastowych kolorach tablica informująca o rozkładzie pomieszczeń w Starostwie. Po lewej stronie, na ścianie znajduje się defibrylator. Na podłodze są zamontowane pola uwagi, pasy naprowadzające. Na wprost znajduje się oznaczone Biuro Obsługi Klienta. Tutaj możesz skorzystać z pomocy pracowników Biura Obsługi Klienta. Blat nie jest obniżony, ale przy wejściu, po lewej stronie dostępny jest stolik do wypełniania dokumentów.

Pętla indukcyjna (na parterze oraz w Wydziale Geodezji pokój 220 na drugim piętrze) i bezpłatna usługa wideotłumacza dla osób głuchych: znajdują się w Biurze Obsługi Klienta. Nie trzeba się wcześniej umawiać. O potrzebie wystarczy poinformować obecnego na miejscu pracownika, a po chwili usługa zostanie uruchomiona. Usługa jest świadczona w poniedziałek, wtorek, środę, piątek w godzinach od 8:00 do 15:30,w czwartek od 8:00 do 16:30

W wyjątkowych przypadkach obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, odbywa się na parterze budynku w Biurze Obsługi Klienta lub w Referacie ds. Zdrowia i Polityki Społecznej pokój numer 22 i 23.

Jeśli charakter sprawy wymaga obecności merytorycznego pracownika zostaje on powiadomiony o takiej potrzebie. Pracownik z danej komórki organizacyjnej udaje się na parter budynku w celu kompleksowego obsłużenia klienta.

Pomieszczenia znajdują się na pięciu poziomach: parter, 1, 2, 3, 4 piętro. Korytarze mają szerokość ok. 150 centymetrów i nie mają różnicy poziomów. Na każdym poziomie, wchodząc do windy, po lewej stronie, na ścianie na wysokości 100 cm od powierzchni podłogi znajdują się tablice tyflograficzne informujące o rozkładzie pomieszczeń oraz o dostępnej aplikacji YourWay, powiadamiającej klienta na urządzenia mobilne o tym gdzie znajduje się na terenie urzędu. Na 4 piętrze, przy klatkach schodowych, zamontowane są 2 ratunkowe krzesła ewakuacyjne. Na korytarzach znajdują się pola uwagi. Pomieszczenia są oznakowane, w tym również alfabetem Braille’a.

Można dostać się na poszczególne kondygnacje za pomocą schodów lub skorzystać z windy. Winda znajduje się w budynku. Jeśli chcesz skorzystać z windy kieruj się na prawo od wejścia głównego. Zaraz po prawej stronie jest winda umożliwiająca poruszanie miedzy piętrami. Kabina windy ma głębokość 140 centymetrów i szerokość 120 centymetrów. Panel zewnętrzny służy przywołaniu windy i jest po prawej stronie drzwi, na wysokości ok. 94 centymetrów. Panel wewnętrzny służy do wyboru kondygnacji i wchodząc do kabiny jest po prawej stronie. W windzie są komunikaty głosowe.

Schody: głębokość stopnia ok. 27, 5 centymetra, wysokość stopnia ok.18 centymetrów, szerokość stopnia ok. 119 centymetrów. Schody na pierwszym i ostatnim stopniu są oznaczone nakładkami antypoślizgowymi w kontrastowym kolorze. Poręcze schodów mają nakładki z alfabetem Braille’a.

Na parterze budynku znajduje się ogólnodostępna toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaraz za wejściem głównym skieruj się w prawo i po lewej stronie korytarza znajduje się oznaczona toaleta. Nie ma przeszkód w postaci schodów, progów, aby się do niej dostać. Drzwi otwierają się na zewnątrz. Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów. Na ścianie zamontowane są poręcze oraz wewnętrzny element przywoławczy (alarmowy).`

  1. Rodziny i Polityki Społecznej,
    ul. Żeromskiego 87 Łódź, 90-502 Łódź,
  2. Rynku Pracy ul. Gdańska 73 Łódź

 

Przed budynkiem Urzędu  znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne dla klientów od ul. Żeromskiego 87. Drzwi przeszklone. Przy wejściu na teren Urzędu znajduje się stanowisko ochrony, pełniące funkcję punktu informacyjnego. Z  wiatrołapu drzwi przeciwpożarowe o wym. 150 cm dwuskrzydłowe zachowany wymiar 2 cm. Po wejściu do budynku z wiatrołapu prowadzą schody, przy których znajduje się platforma dla wózków. Schody oznakowane taśmami kontrastowymi. Poręcz po prawej stronie od wejścia do budynku. Parter budynku przeznaczony do obsługi klientów głównie Archiwum Zakładowego oraz Oddziału Koordynacji Świadczeń (punkt konsultacyjny). W ciągu korytarzowym prowadzącym do punktu Konsultacyjnego Oddziału Koordynacji Świadczeń  drzwi przeciwpożarowe oraz metalowe w korytarzu przy ścianach zamontowane są barierki przypodłogowe oklejone kontrastową taśmą. Budynek nie posiada dźwigu osobowego (prace w zakresie przebudowy budynku zostały wstrzymane).

Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na podwyższonym parterze kondygnacji budynku, drzwi toalety są oznakowane. Wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych, oprócz systemu alarmowego. Wydzielone toalety męska oraz damska. Wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych oprócz systemu alarmowego. Na wyższych kondygnacjach brak toalet dla osób niepełnosprawnych.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki nieznacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).

Schody prowadzące na górę pierwsze stopnie oklejone 10 cm taśmą kontrastową, na głównej klatce schodowej na schodach taśmy antypoślizgowe, poręcze po jednej stronie kolor kontrastujący z podłożem. I, II III piętro wymagają remontu – zachowany styl starej generacji, IV oraz V piętro po remoncie. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Schody w budynku są oznakowane taśmą kontrastową. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Budynek Gdańska 73 w Łodzi – budynek parterowy, drzwi zewnętrzne otwierane ręcznie w  budynku znajdują się tablice informacyjne dotyczące rozkładu pomieszczeń znajdują się na  korytarzu. W budynku wyznaczona droga ewakuacyjna. Toaleta nieprzystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, drzwi wejściowe do budynku nie są oznakowane pod tym względem. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

Wydział Zdrowia ul. Piotrkowska 104 Łódź, ul. Gdańska 73,

Łódź, Budynek Piotrkowska 104

Pomieszczenia Wydziału znajdują się na 5 kondygnacji. Korytarze umożliwiające wyminięcie się co najmniej 2 osób. Z głównej klatki schodowej dostęp do pokoi poprzez drzwi przeszklone z samozamykaczami, na ścianach głównej klatki schodowej oznakowania z nazwami poszczególnych Wydziałów (brak oznaczeń brajlowskich). Drzwi do  budynku wykonane są ze szkła i otwierają się automatycznie. Schody, które znajdują się w głównym holu w budynku na ul. Piotrkowskiej 104 oznakowane są w celu ułatwienia poruszania się kontrastową taśmą: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu. Główna klatka schodowa ewakuacyjna jest dostępna z korytarzy na piętrach.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

Do budynku przy ul. Gdańskiej 73 prowadzi 1 wejście. Wejście dla klientów od ul. Gdańskiej (wejście przez podwórko). Drzwi zewnętrzne pierwsze i drugie oszklone, na korytarzach brak oznaczeń kontrastowych. Budynek nie posiada dźwigu osobowego. Poręcze po obu stronach schodów, oznaczenie „Uwaga schody”. Przy wejściu na teren budynku znajduje się stanowisko ochrony, nie pełniące funkcji punktu informacyjnego. Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze kondygnacji budynku, drzwi toalet są oznakowane, wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych. Tablice informacyjne dotyczące rozkładu pomieszczeń znajdują się na korytarzu. W budynku wyznaczona droga ewakuacyjna wymaga pokonania schodów oraz ręcznego otwarcia drzwi.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, drzwi wejściowe do budynku nie są oznakowane pod tym względem. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Wojewódzki Zespół Orzekania o Niepełnosprawności , 93-173 Łódź, ul. Lecznicza 6

(najem lokali na terenie Miejskiej Przychodni Rejonowej nr 23)

Do budynku prowadzą 3 wejścia. Do wejść prowadzą schody. Przy wejściu od strony ul. Kasowej znajduje się podjazd dla wózków. Będzie budowany drugi podjazd od ul. Podmiejskiej. Budynek posiada dźwig osobowy, mogą z niej korzystać klienci urzędu. Jedna z wind posiada urządzenie informujące o piętrach oraz informuje o fakcie czy drzwi są zamknięte czy otwarte. Dźwig osobowy zapewnia dostęp do pomieszczeń, w których pracują pracownicy urzędu.

Przy wejściu na teren budynku znajduje się stanowisko ochrony, pełniące funkcję punktu informacyjnego.

Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na II kondygnacji budynku w siedzibie WZON, drzwi toalet są oznakowane. Wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczone są dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Schody nie są oznakowane taśmą kontrastową: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu, również na zewnątrz.

Nie ma zachowanej kolorystyki ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy we WZON mogą skorzystać z pomocy wideotłumacza dla osób słabosłyszących oraz niesłyszących. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

Wydział Zdrowia, Oddział Centrum Powiadamiania Ratunkowego, Oddział Dyspozytornia Medyczna, ul. Pienista 71, Łódź

Budynek jednokondygnacyjny. Na zewnątrz znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi 1 wejście dla pracowników (brak klienta z  zewnątrz). Przed wejściem schody zachowane w linii prostej. Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Toaleta ogólna jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych.

Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).

                    DYREKTOR GENERALNY URZĘDU

               Aleksandra Sowińska - Banaszkiewicz

 

 

Deklaracja dostępności nad dzień 29.03.2024

 

Deklaracja dostępności

Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu:

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki

Data publikacji strony internetowej: 16.02.2021 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Poziom walidacji - A WCAG

Walidacja CSS-a

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki

Walidacja poprawności nagłówków - poprawna

Dostępność bez javascriptu - poprawna

Walidacja HTML-a

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki

Poziom walidacji - AA WCAG

Kontrast elementów tekstowych - poprawny

Poziom walidacji - AAA WCAG

Walidacja poprawności nagłówków - poprawna

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki

Analizowany serwis spełnia część wybranych kryteriów dostępności.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 16.02.2021 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt – Małgorzata Kołodziejczyk e-mail: malgorzata.kolodziejczyk@lodz.uw.gov.pl.

 

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

 

Skargi i odwołania

Za niedotrzymanie terminów ustawowych oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

 

  • Organ nadzorujący: Wojewoda Łódzki
  • Adres: 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
  • e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl
  • Telefon: 42 664 16 02

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, 103 (1/3 części), 102a (bud. A – 1/10 części; bud. C – 1/10 części, bud. D), Plac Komuny Paryskiej 5

Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna II piętro ul. Piotrkowska 104

Przed budynkiem wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi 6 wejść dla klientów. Do 3 wejść prowadzą schody. Liczba kondygnacji 5. W przypadku 3 wejść drzwi otwierają się automatycznie otwierane na czujnik ruchu. Przy 3 wejściach głównych barierę stanowią schody.

Korytarze umożliwiające wyminięcie się co najmniej 2 osób. Z głównej klatki schodowej dostęp do pokoi poprzez drzwi przeszklone z samozamykaczami, na ścianach głównej klatki schodowej oznakowania z nazwami poszczególnych Wydziałów (brak oznaczeń brajlowskich). Drzwi do budynku wykonane są ze szkła i otwierają się automatycznie. Przed wejściem do windy bariera architektoniczna w postaci progu zabezpieczona platformą schodową ułatwiającą podjazd np. osobom poruszających się na wózku, osób poruszających się o kulach lub matki z dzieckiem w wózku. Schody, które znajdują się w głównym holu w budynku na ul. Piotrkowskiej 104 oznakowane są kontrastową taśmą w celu ułatwienia poruszania się: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu. Główna klatka schodowa, ewakuacyjna jest dostępna z korytarzy na piętrach.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Budynek nie jest przystosowany na wyższych kondygnacjach do swobodnego poruszania się przez osoby niepełnosprawne – liczne półpiętra, które stanowią barierę architektoniczną. Ewakuacja klatką chodową. Korytarze i klatka schodowa wyposażona w oznaczenia drogi ewakuacyjnej. Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza zainstalowanego na urządzeniu przenośnym.

 

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców ul. Piotrkowska 103, 90-425 Łódź

 

Do budynku prowadzi 1 wejście dla klientów. Przed wejściem wykonana pochylnia wraz z poręczami. Liczba kondygnacji 4. Na zewnątrz został umieszczony infokiosk, który jest punktem informacyjnym. Wykonany ze stali lakierowanej, posiada wandaloodporną klawiaturę. W budynku znajduje się kolejkomat. Drzwi wejściowe przeszklone z klamkami, które można obsłużyć jedną ręką.

Dostęp na poziomie parteru jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Punkt obsługi klienta z niepełnosprawnością, wydzielony, oznakowany. Na sali przeznaczonej do obsługi klienta zachowane szerokości – możliwość manewrów wózkiem inwalidzkim.

Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych, zainstalowane są podłokietniki oraz nasadki toaletowe. Oddzielne pomieszczenie dla rodzica/opiekuna dla dzieci, odpowiednio oznakowany.

Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Na wyższe kondygnacje prowadzą schody na pierwszym stopniu pas kontrastowy, poręcze.

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

 

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, ul. Traugutta 25, Łódź

Wydział Gospodarki Nieruchomościami I, II, III piętro budynku.

 

Do budynku prowadzą 2 wejścia.  Do jednego z wejść prowadzą schody, drugie prowadzi do dźwigu osobowego wyposażonego w panel sterujący. Do wejścia prowadzą schody wyposażone w poręcze po obu stronach. Drzwi wejściowe otwierane automatycznie. W budynku wydzielona strefa obsługi klienta. Dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Wydzielone toalety męska i damska oraz ogólnodostępna. Toaleta dla rodzica/opiekuna dzieci, zamontowany przewijak w pokoju dla matki z dzieckiem. Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Na wyższe kondygnacje prowadzą schody na pierwszym stopniu pas kontrastowy, poręcze. Budynek w trakcie prac wykończeniowych.

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.

W budynku preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Punkt Obsługi Klienta w Piotrkowie Trybunalskim, I piętro pok. 147 i 148

ul. Szkolna 28, I piętro pok. 147 i 148 , 97-300 Piotrków Trybunalski

 

Budynek 3 kondygnacyjny. Wejście znajduje się na poziomie chodnika na zewnątrz.

Winda w budynku wyposażona w panel posiadający oznaczenia w alfabecie Braille’a.

Drzwi szerokie, oznakowane.

Toaleta przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.

Na zewnątrz został umieszczony infokiosk, który jest doskonałym punktem informacyjnym. Wykonany ze stali lakierowanej, posiada on wandaloodporną klawiaturę.

Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku ( posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).

W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Punkt Obsługi Klienta w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz

 

Budynek posiada 8 kondygnacji. Punkt obsługi klienta znajduje się na II piętrze. Na zewnątrz znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi jedno wejście dla klientów. Wejście znajduje się na poziomie chodnika.

Budynek posiada trzy dźwigi osobowe z panelem wyposażonym w znaki Braille´a z  komunikatami głosowymi. Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych. Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i  w  druku powiększonym.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku ( posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W  budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza zainstalowanego na urządzeniu przenośnym.

 

Punkt Obsługi Klienta w Skierniewicach, ul. Jagiellońska 29, 96-100 Skierniewice

 

Do budynku prowadzi 1 wejście dla klientów (szklane drzwi otwierane automatycznie). Wejście znajduje się na poziomie chodnika. Przed wejściem do budynku  znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe 2 oddalone ok. 300 metrów od budynku. Na zewnątrz tablica informacyjna na temat rozmieszczenia lokali w budynku. Budynek nie posiada dźwigów osobowych z komunikatami głosowymi. Na parterze jest zapewniony dostęp dla  osób poruszającym się na wózku.

Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych (parter budynku), jest również wydzielony kącik dla klientów w celu odpoczynku wyposażony w stoliki oraz krzesła (środki na ten cel pochodzą w ramach Projektu FAMI).

Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).

W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Terenowy Punkt Paszportowy w Kutnie, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 18
99-300 Kutno

Budynek główny zlokalizowany przy placu Marsz. J. Piłsudskiego jest obiektem pięciokondygnacyjnym: piwnice wykorzystywane są jako archiwa i garaże, parter, pierwsze piętro, drugie piętro i część poddasza zostały przeznaczone na pomieszczenia biurowe a druga część poddasza stanowi strych nieużytkowy. Skrzydła przy ul. Sienkiewicza i ul. Podrzecznej posiadają trzy kondygnacje: pierwsza kondygnacja znajduje się na poziomie piwnic budynku głównego a trzecia odpowiednio na poziomie +02 budynku głównego. Wszystkie kondygnacje wykorzystywane są na pomieszczenia biurowe. Wszystkie skrzydła połączone są głównymi korytarzami. Różnice poziomów kondygnacji w poszczególnych skrzydłach wynikają z dużego pochylenia terenu.

Dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnością ruchową zapewnione jest poprzez istniejącą pochylnie zlokalizowaną przy wejściu głównym Urzędu Miasta Kutno. Główne drzwi dwuskrzydłowe widoczne na tle fasady są rozsuwane i otwierają się automatycznie.

Przed budynkiem od strony placu Marsz. J. Piłsudskiego wyznaczone jest odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsce parkingowe dla pojazdów osób niepełnosprawnych. Dojazd z miejsca parkingowego do wejścia głównego przebiega najkrótszą i bezpieczną drogą po chodniku. W holu skrzydła głównego, tuż przy głównym wejściu zlokalizowana jest winda umożliwiająca swobodne poruszanie się po pięciokondygnacyjnym obiekcie. Ponadto ze względu na duży spadek terenu od ulicy Sienkiewicza, we wschodnim skrzydle urzędu znajdują się drzwi przesuwne umożliwiające osobą niepełnosprawnym skorzystanie z platformy wewnętrznej. Rozsunięcie drzwi następuje po wciśnięciu przycisku na panelu domofonu zamontowanego na elewacji budynku. Dzięki windzie oraz platformie wewnętrznej zapewniony jest bezpieczny i swobodny dostęp do wszystkich pomieszczeń magistratu.

Toaleta na poziomie ±00 jest dostosowana do użytkowania przez osoby niepełnosprawne. Informacja o lokalizacji komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Kutno wyświetlana jest na ekranie skierowanym na wprost drzwi głównych. Umiejscowienie wydziałów oraz pracowników znajduje się na tabliczkach informacyjnych przy drzwiach.  

Do budynku oraz jego pomieszczeń możliwe jest wejście z psem asystującym, bądź psem przewodnikiem. Nie ma ograniczeń w tym zakresie. W budynku nie ma systemu informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Na zewnątrz i wewnątrz budynku są zastosowane oznaczenia kontrastowe schodów. System alarmowy jest wizualny i głosowy. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Terenowy Punkt Paszportowy w Bełchatowie, ul. Czapliniecka 96, 97-400 Bełchatów

Do wejścia do budynku prowadzi podjazd dla osób z niepełnosprawnością oraz schody,
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablica informacyjna), w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
- przestrzenie komunikacyjne budynku są wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma - korytarze na jednym poziomie, podjazd dla osób z niepełnosprawnością),
- w budynku dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością,
- istnieje możliwość skorzystania z usługi wideotłumacza,
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- w sąsiedztwie budynku możliwość skorzystania z miejsca parkingowego wyznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.

Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.


Rodziny i Polityki Społecznej,
ul. Żeromskiego 87 Łódź, 90-502 Łódź,  
Rynku Pracy ul. Gdańska 73 Łódź

 

Przed budynkiem Urzędu  znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne dla klientów od ul. Żeromskiego 87. Drzwi przeszklone. Przy wejściu na teren Urzędu znajduje się stanowisko ochrony, pełniące funkcję punktu informacyjnego. Z  wiatrołapu drzwi przeciwpożarowe o wym. 150 cm dwuskrzydłowe zachowany wymiar 2 cm. Po wejściu do budynku z wiatrołapu prowadzą schody, przy których znajduje się platforma dla wózków. Schody oznakowane taśmami kontrastowymi. Poręcz po prawej stronie od wejścia do budynku. Parter budynku przeznaczony do obsługi klientów głównie Archiwum Zakładowego oraz Oddziału Koordynacji Świadczeń (punkt konsultacyjny). W ciągu korytarzowym prowadzącym do punktu Konsultacyjnego Oddziału Koordynacji Świadczeń  drzwi przeciwpożarowe oraz metalowe w korytarzu przy ścianach zamontowane są barierki przypodłogowe oklejone kontrastową taśmą. Budynek nie posiada dźwigu osobowego (prace w zakresie przebudowy budynku zostały wstrzymane).

Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na podwyższonym parterze kondygnacji budynku, drzwi toalety są oznakowane. Wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych, oprócz systemu alarmowego. Wydzielone toalety męska oraz damska. Wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych oprócz systemu alarmowego. Na wyższych kondygnacjach brak toalet dla osób niepełnosprawnych.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki nieznacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).

Schody prowadzące na górę pierwsze stopnie oklejone 10 cm taśmą kontrastową, na głównej klatce schodowej na schodach taśmy antypoślizgowe, poręcze po jednej stronie kolor kontrastujący z podłożem. I, II III piętro wymagają remontu – zachowany styl starej generacji, IV oraz V piętro po remoncie. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Schody w budynku są oznakowane taśmą kontrastową. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Budynek Gdańska 73 w Łodzi – budynek parterowy, drzwi zewnętrzne otwierane ręcznie w  budynku znajdują się tablice informacyjne dotyczące rozkładu pomieszczeń znajdują się na  korytarzu. W budynku wyznaczona droga ewakuacyjna. Toaleta nieprzystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, drzwi wejściowe do budynku nie są oznakowane pod tym względem. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

 

Wydział Zdrowia ul. Piotrkowska 104 Łódź, ul. Gdańska 73,

Łódź, Budynek Piotrkowska 104

 

Pomieszczenia Wydziału znajdują się na 5 kondygnacji. Korytarze umożliwiające wyminięcie się co najmniej 2 osób. Z głównej klatki schodowej dostęp do pokoi poprzez drzwi przeszklone z samozamykaczami, na ścianach głównej klatki schodowej oznakowania z nazwami poszczególnych Wydziałów (brak oznaczeń brajlowskich). Drzwi do  budynku wykonane są ze szkła i otwierają się automatycznie. Schody, które znajdują się w głównym holu w budynku na ul. Piotrkowskiej 104 oznakowane są w celu ułatwienia poruszania się kontrastową taśmą: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu. Główna klatka schodowa ewakuacyjna jest dostępna z korytarzy na piętrach.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Do budynku przy ul. Gdańskiej 73 prowadzi 1 wejście. Wejście dla klientów od ul. Gdańskiej (wejście przez podwórko). Drzwi zewnętrzne pierwsze i drugie oszklone, na korytarzach brak oznaczeń kontrastowych. Budynek nie posiada dźwigu osobowego. Poręcze po obu stronach schodów, oznaczenie „Uwaga schody”. Przy wejściu na teren budynku znajduje się stanowisko ochrony, nie pełniące funkcji punktu informacyjnego. Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze kondygnacji budynku, drzwi toalet są oznakowane, wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych. Tablice informacyjne dotyczące rozkładu pomieszczeń znajdują się na korytarzu. W budynku wyznaczona droga ewakuacyjna wymaga pokonania schodów oraz ręcznego otwarcia drzwi.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, drzwi wejściowe do budynku nie są oznakowane pod tym względem. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Wojewódzki Zespół Orzekania o Niepełnosprawności , 93-173 Łódź, ul. Lecznicza 6

(najem lokali na terenie Miejskiej Przychodni Rejonowej nr 23)

 

Do budynku prowadzą 3 wejścia. Do wejść prowadzą schody. Przy wejściu od strony ul. Kasowej znajduje się podjazd dla wózków. Będzie budowany drugi podjazd od ul. Podmiejskiej. Budynek posiada dźwig osobowy, mogą z niej korzystać klienci urzędu. Jedna z wind posiada urządzenie informujące o piętrach oraz informuje o fakcie czy drzwi są zamknięte czy otwarte. Dźwig osobowy zapewnia dostęp do pomieszczeń, w których pracują pracownicy urzędu.

Przy wejściu na teren budynku znajduje się stanowisko ochrony, pełniące funkcję punktu informacyjnego.

Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na II kondygnacji budynku w siedzibie WZON, drzwi toalet są oznakowane. Wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczone są dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Schody nie są oznakowane taśmą kontrastową: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu, również na zewnątrz.

Nie ma zachowanej kolorystyki ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy we WZON mogą skorzystać z pomocy wideotłumacza dla osób słabosłyszących oraz niesłyszących. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.

 

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Oddział Centrum Powiadamiania Ratunkowego, Oddział Dyspozytornia Medyczna, ul. Pienista 71, Łódź

 

Budynek jednokondygnacyjny. Na zewnątrz znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi 1 wejście dla pracowników (brak klienta z  zewnątrz). Przed wejściem schody zachowane w linii prostej. Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Toaleta ogólna jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych.

Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.

Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).

 

DYREKTOR GENERALNY URZĘDU

Mirosław Suski

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.04.2021 09:15 Ilona Kędzierska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Małgorzata Kołodziejczyk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 18.0 11.03.2024 09:37 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 17.0 07.06.2023 10:15 Agnieszka Rosiak
Deklaracja dostępności 16.0 30.03.2023 09:33 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 15.0 30.03.2023 09:31 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 14.0 30.03.2023 09:30 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 13.0 29.03.2023 15:47 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 12.0 22.03.2022 12:48 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 11.0 22.03.2022 12:42 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 10.0 22.03.2022 10:18 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 9.0 21.03.2022 15:20 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 8.0 16.03.2022 13:51 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 7.0 16.03.2022 13:02 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 6.0 25.10.2021 10:34 Roman Tomczyk
Deklaracja dostępności 5.0 25.10.2021 10:31 Roman Tomczyk
Deklaracja dostępności 4.0 25.10.2021 10:30 Roman Tomczyk
Deklaracja dostępności 3.0 08.06.2021 17:27 Wanda Rutecka-Wybraniec
Deklaracja dostępności 2.0 14.04.2021 15:02 Ilona Kędzierska
Deklaracja dostępności 1.0 01.04.2021 09:15 Ilona Kędzierska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}