W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Oddział do spraw rodziny

Kierownik:

Marta Kaźmierczak

tel. (+48) 42 664 20 56

pokój 306 

 

Do zadań oddziału należy:

1) prowadzenie spraw z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, a w szczególności:  a) sprawowania nadzoru i kontroli nad:

– realizacją  zadań  z  zakresu  wspierania  rodziny,  pieczy  zastępczej, usamodzielnień pełnoletnich wychowanków i adopcji wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego i jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,

- zgodnością zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z wymaganymi kwalifikacjami,

b) monitoring realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej przez samorząd gminny, powiatowy i województwa,

2) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie placówek opiekuńczo - wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych, w tym przeprowadzanie oględzin obiektów tych placówek,

3) prowadzenie rejestrów:

- placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych,

- wolnych miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych oraz przekazywanie danych do publikacji w BIP,

– jednostek specjalistycznego poradnictwa,

4) merytoryczna ocena wniosków o dotacje udzielane jednostkom samorządu terytorialnego i nadzór nad wykorzystaniem tych środków, w tym – prowadzenie postępowań administracyjnych,

5) sprawowanie nadzoru i kontroli nad realizacją Resortowego Programu Rozwoju Instytucji Opieki nad dziećmi do lat trzech – „MALUCH”, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych w przedmiocie zwrotu wypłaconych dotacji,

6) wykonywanie zadań administratora wojewódzkiego dla aplikacji Rejestr Żłobków,

7) sprawowanie nadzoru i kontroli nad realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w obszarze świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego,

8) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw rodziny, w terminie do dnia 31 stycznia informacji o realizacji w roku poprzednim kontroli realizacji świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego prowadzonej na podstawie ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej wraz z jej wynikami i oceną, zawierającą w szczególności ocenę poprawności merytorycznej i formalnej zadań objętych kontrolą,

9) monitorowanie realizacji świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego przez organy właściwe,

10) nadzór nad realizacją zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie realizowanych przez samorząd gminny, powiatowy i województwa,

11) kontrola realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie wykonywanych przez podmioty niepubliczne na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządowej,

12) monitorowanie realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przy pomocy Wojewódzkiego Koordynatora Realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie,

13) opracowywanie materiałów instruktażowych, zaleceń, procedur postępowania interwencyjnego w sytuacjach kryzysowych związanych z przemocą w rodzinie dla osób realizujących te zadania oraz monitorowanie zjawiska przemocy w rodzinie,

14) gromadzenie sprawozdań rzeczowo-finansowych, ich analizowanie, zatwierdzanie   i przekazywanie do ministra właściwego do spraw rodziny,

15) dokonywanie, w zakresie właściwości oddziału, analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę zasobów pomocy społecznej przyjętą przez samorząd województwa, z uwzględnieniem założeń przewidzianych w strategii,

16) współpraca z Łódzkim Kuratorem Oświaty.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.04.2021 08:17 Ilona Kędzierska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ilona Kędzierska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Oddział do spraw rodziny 3.0 19.01.2023 12:50 Łukasz Ślusarz
Oddział do spraw rodziny 2.0 19.01.2023 12:49 Łukasz Ślusarz
Oddział do spraw rodziny 1.0 01.04.2021 08:17 Ilona Kędzierska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}