W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Oddział nadzoru w pomocy społecznej

ul. Żeromskiego 87, 90-502 Łódź
tel.: (+48) 42 664-20-27
fax: (+48) 42 664-20-51

 

p.o. kierownika Anna Rosławska

tel.: (+48) 42 664 20 07

pokój 105

 

Do zadań oddziału należy:

a) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie funkcjonowania lokalnych systemów oparcia społecznego,

w tym – jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,

b) prowadzenie nadzoru nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i województwa, w tym nad:

    - jakością działalności jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,

    - jakością usług, dla których minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego określił standardy,

    - zgodnością zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z wymaganymi kwalifikacjami,

c) prowadzenie kontroli:

    - jakości usług oraz zgodności zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami, wykonywanych przez podmioty

      niepubliczne na podstawie umowy z organami administracji rządowej i samorządowej oraz domy pomocy społecznej

      prowadzone nie na zlecenie organu jednostki samorządu terytorialnego przez podmioty niepubliczne,

    - placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, w zakresie standardów usług socjalno-bytowych i przestrzegania praw tych osób, a także nad zgodnością zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami,

d) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie:

    - wydawania i cofania zezwoleń lub zezwoleń warunkowych na prowadzenie domów pomocy społecznej,

    - wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym,

      przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności

      gospodarczej,

    - nakładania kar pieniężnych za niewykonanie zaleceń  pokontrolnych przez kontrolowane jednostki,

    - nakładania kar na podmioty prowadzące placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym,

      przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, bez zezwolenia Wojewody,

e) weryfikacja wniosków o przyznanie nagrody specjalnej z zakresu pomocy społecznej przyznawanej przez ministra

   właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego,

f) merytoryczna ocena wniosków o dotacje udzielane jednostkom samorządu terytorialnego,

g) prowadzenie spraw z zakresu polityki senioralnej, w tym sporządzanie informacji zbiorczej dla ministerstwa

   właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego o sytuacji osób starszych w województwie łódzkim,

h) merytoryczne opiniowanie uchwał dotyczących zadań z zakresu pomocy społecznej,

i) prowadzenie rejestrów:

    - domów pomocy społecznej,

    - placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku,

      w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej,

    – miejsc, w których gmina udziela tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla

      osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowniach oraz ogrzewalniach,

    – prowadzenie rejestru zatwierdzonych indywidualnych programów integracji,

j) prowadzenie wykazu Środowiskowych Domów Samopomocy i klubów samopomocy,

k) koordynowanie działań w zakresie integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status

   uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa

   w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach,

l) nadzór merytoryczny (w tym kontrola) nad realizacją Programów rządowych i resortowych realizowanych w obszarze

   pomocy społecznej przez jednostki samorządu terytorialnego,

m) dokonywanie, w zakresie właściwości oddziału, analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę

   zasobów pomocy społecznej przyjętą przez samorząd województwa, z uwzględnieniem założeń przewidzianych w strategii,

   oraz sporządzanie dokumentu zbiorczego na podstawie danych uzyskanych z komórek wewnętrznych Wydziału,

n) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu zadań pomocy społecznej;

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.04.2021 08:17 Ilona Kędzierska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ilona Kędzierska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Oddział nadzoru w pomocy społecznej 2.0 19.01.2023 12:55 Łukasz Ślusarz
Oddział nadzoru w pomocy społecznej 1.0 01.04.2021 08:17 Ilona Kędzierska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}