Powrót

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z wizytą w Łodzi

03.06.2025

Czym jest strategiczne zarządzanie procesem zakupowym w zamówieniach publicznych? Mówiono o tym podczas spotkania z kierownikami zamawiającymi w jednostkach budżetowych. Spotkanie pod hasłem „ Zarządzanie strategiczne procesem udzielania zamówień” odbyło się w Hotelu Holiday Inn ze wspólnej inicjatywy Agnieszki Olszewskiej, Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz Doroty Ryl, wojewody łódzkiego.

Agnieszka Olszewska, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych

Zamówienia publiczne to nic innego jak zakupy dokonywane przez państwo: zarządzanie nimi jest ważnym elementem polityki gospodarczej administracji publicznej. Na spotkanie w celu wymiany doświadczeń w tym zakresie zaproszeni zostali zarządzający podmiotami – włodarze miast, gmin i powiatów województwa łódzkiego. W czasie spotkania eksperci Urzędu Zamówień Publicznych mówili m.in. o doświadczeniach wdrażania systemu europejskich ram kompetencji ProcurComp, a także o zarządzaniu procesem zakupowym w organizacji.

- Wszyscy dysponujemy złotówkami publicznymi, a teraz przed nami czas dużych wydatków, znaczących inwestycji. Warto wiedzieć, jak korzystać z różnych trybów ustawy o zamówieniach publicznych. Najczęściej wykorzystuje się przetarg nieograniczony, a czasem, w zależności od rodzaju zamówienia, warto sięgnąć na przykład po tryb negocjacji. Ustawa daje bardzo szeroki wachlarz możliwości

 – mówiła zebranym Dorota Ryl, wojewoda łódzki.

Misją Urzędu Zamówień Publicznych jest zapewnienie wykonawcom dostępu do zamówień publicznych na niedyskryminujących zasadach oraz dbanie o przejrzystość i efektywność procedur. Poprzez kreowanie warunków dla nowoczesnego procesu udzielania zamówień publicznych Urząd wspiera podnoszenie poziomu innowacyjności i rozwoju polskiej gospodarki, a także jej zrównoważonego rozwoju.

Agnieszka Olszewska, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, posiada długoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, podczas których przedstawia od strony praktycznej zagadnienia dotyczące zamówień publicznych oraz zarządzania funkcją zakupową w celu osiągnięcia jak najwyższej efektywności.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}