W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Oddziały- Wydział Finansów i Budżetu

W skład Wydziału wchodzą następujące oddziały:

  • Oddział Budżetu
  • Oddział Księgowości
  • Oddział Kontroli Finansowej
  • Oddział Księgowości Dysponenta III Stopnia 
  • Oddział do spraw Obsługi Programu Maluch

 

 

Oddział Budżetu

KIEROWNIK ODDZIAŁU

tel. 58 30 77 433

fax: 58 30 77 493

nr pokoju: 199E

 

Zadania Oddziału Budżetu

1.    opracowywanie projektu budżetu w roku poprzedzającym rok budżetowy (I i II faza) w układzie tradycyjnym i zadaniowym;
2.    opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa;
3.    opracowywanie materiałów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa;
4.    prowadzenie ewidencji i bieżącej kontroli realizacji budżetu wojewody oraz ewidencji dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego;
5.    przygotowywanie zbiorczego wniosku wojewody dotyczącego zgłoszenia wydatków do wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego;
6.    prowadzenie ewidencji realizacji inwestycji przez jednostki podległe wojewodzie i jednostki samorządu terytorialnego;
7.    przygotowywanie projektów decyzji o zmianach w budżecie województwa pomorskiego, wynikających z posiadanych uprawnień ustawowych;
8.    przygotowywanie projektów wystąpień i wniosków do władz centralnych w sprawie zmian w budżecie województwa;
9.    pełnienie – w imieniu wojewody – funkcji dysponenta głównego w zakresie dysponowania środkami budżetu państwa; obsługa budżetu państwa w systemie TREZOR;
10.    wykonywanie zadań wynikających z kompetencji wojewody w zakresie uruchamiania i przekazywania środków pochodzących z ustanawianych funduszy, stanowiących środki pozabudżetowe;
11.    sporządzanie sprawozdania z wykonania budżetu wojewody, stanowiącego element materiałów, będących podstawą do udzielenia absolutorium rządowi;
12.    przygotowywanie projektów decyzji wojewody w sprawie blokowania planowanych wydatków budżetowych;
13.     współpraca z centralnymi organami administracji państwowej, z organami samorządowymi, beneficjentami końcowymi oraz wydziałami Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku w zakresie     dotyczącym przepływów środków finansowych;
14.    współpraca z samorządem województwa w zakresie finansowania zadań wynikających z prowadzonej polityki regionalnej;
15.    współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w Gdańsku w zakresie dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego;
16.    wykonywanie zadań wynikających z kompetencji wojewody w zakresie uruchamiania, przekazywania i rozliczania środków na realizację projektów finansowanych lub współfinansowanych z budżetu     Unii Europejskiej;
17.    wykonywanie zadań wynikających z kompetencji wojewody w zakresie uruchamiania, przekazywania i rozliczania środków pochodzących z programów wieloletnich i rządowych, m. in.: z Programu     wspierania inwestycji jednostek samorządu terytorialnego w związku z realizacją kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej w województwie pomorskim,     Rządowego programu na rzecz zwiększania szans rozwojowych Ziemi Słupskiej na lata 2019-2027;
18.    prowadzenie spraw związanych ze zwrotem producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, a w szczególności: sporządzanie wniosków o uruchomienie środków z rezerwy     celowej, kontrolowanie składanych wniosków oraz sporządzanie sprawozdań;
19.    rozpatrywanie wniosków o wstrzymanie na czas określony czynności organu prowadzącego egzekucję administracyjną.

 

 

 

Oddział Księgowości

GŁÓWNY KSIĘGOWY BUDŻETU WOJEWODY

tel. 58 30 77 409
fax: 58 30 77 493
nr pokoju: 187
 
 
 

Zadania Oddziału Księgowości

1.    współpraca z Narodowym Bankiem Polskim i Bankiem Gospodarstwa Krajowego w zakresie obsługi rachunków bankowych dysponenta głównego;
2.    uruchamianie środków budżetowych dysponentom niższego stopnia, przekazywanie dotacji celowych jednostkom samorządu terytorialnego oraz dotacji z budżetu państwa na     finansowanie/współfinansowanie projektów realizowanych w ramach funduszy unijnych;
3.    prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej dochodów i wydatków budżetowych w układzie tradycyjnym i budżetu zadaniowego, zaangażowania oraz zmian w planie finansowym;
4.    prowadzenie obsługi finansowo-księgowej środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
5.    prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej należności budżetu państwa;
6.    przyjmowanie i analizowanie okresowych sprawozdań budżetowych od podległych wojewodzie jednostek organizacyjnych i jednostek samorządu terytorialnego;
7.    przyjmowanie od dysponentów II i III stopnia półrocznych i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu w układzie zadaniowym oraz ich weryfikacja w zakresie wykonania wydatków i zobowiązań;
8.    sporządzanie jednostkowych i łącznych sprawozdań budżetowych, również w systemie TREZOR;
9.    sporządzanie jednostkowych i łącznych sprawozdań z wykonania budżetu w układzie zadaniowym w zakresie wykonania wydatków i zobowiązań;
10.    obsługa finansowo-księgowa środków pochodzących z funduszy strukturalnych, perspektywy 2014 – 2020, a w szczególności: obsługa rachunków bankowych oraz sporządzanie sprawozdań finansowych;
11.    przekazywanie zrealizowanych dochodów na rachunek centralny budżetu państwa;
12.    obsługa finansowo-księgowa zadań realizowanych w ramach rachunku depozytowego i rachunku sum na zlecenie;
13.    obsługa finansowo-księgowa zadań wynikających z kompetencji wojewody w zakresie uruchamiania i przekazywania środków pochodzących z ustanawianych funduszy, stanowiących środki     pozabudżetowe;
14.     prowadzenie obsługi finansowo-księgowej funduszu celowego, w szczególności:
a.    zawieranie umów z właściwym ministrem oraz jednostkami samorządu terytorialnego,
b.    sporządzanie przelewów i dekretacja wyciągów bankowych,
c.    prowadzenie wyodrębnionej ewidencji planu, wykonania, należności i zobowiązań,
d.    sporządzanie sprawozdań i rozliczeń oraz stosownych informacji;
15.     weryfikacja sprawozdań finansowych składanych przez jednostki podległe wojewodzie oraz sporządzanie jednostkowego i zbiorczego sprawozdania finansowego;
16.     rozliczanie dotacji udzielonych z budżetu państwa.

 

 

 

Oddział Kontroli Finansowej

Kierownik Oddziału:

tel. 58 30-77-442

nr pokoju: 413

Zadania Oddziału Kontroli Finansowej

1.    opracowywanie rocznych planów kontroli oddziału i wnioskowanie o dokonanie zmian w rocznym planie kontroli urzędu w zakresie dotyczącym wydziału;
2.    sporządzanie programów kontroli;
3.    przeprowadzenie kontroli planowanych w zakresie:
a.    gospodarki finansowej jednostek rządowej administracji zespolonej oraz innych jednostek organizacyjnych podległych wojewodzie,
b.    prawidłowości wykorzystania dotacji celowych udzielonych z budżetu wojewody jednostkom samorządu terytorialnego na zadania własne oraz na zadania zlecone tym jednostkom ustawami oraz     dotacji przekazanych innym jednostkom na podstawie odrębnych przepisów, również na realizację zadań finansowanych/współfinansowanych ze środków europejskich,
c.    prawidłowości realizacji dochodów budżetu państwa przez jednostki samorządu terytorialnego związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej;
4.    przeprowadzanie kontroli nieplanowanych;
5.    przeprowadzanie kontroli organizacji pożytku publicznego zleconych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej;
6.    przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych, odpowiedzi na zastrzeżenia do ustaleń kontroli oraz wystąpień pokontrolnych;
7.    sporządzanie informacji z przeprowadzonych kontroli w formie elektronicznych kart kontroli;
8.    sporządzanie informacji o wykonaniu zaleceń pokontrolnych;
9.    przygotowywanie projektów zawiadomień do organów ścigania, w przypadku ujawnienia w trakcie kontroli okoliczności wskazujących na uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa lub     wykroczenia.

 

 

 

Oddział Księgowości Dysponenta III Stopnia

GŁÓWNY KSIĘGOWY DYSPONENTA III STOPNIA 
 
tel. 58 30 77 347
fax: 58 30 77 493
nr pokoju: 199 B
 

Zadania Oddziału Księgowości Dysponenta III Stopnia

1.    sporządzanie materiałów planistycznych dysponenta III stopnia do projektu i ustawy budżetowej w zakresie wydatków urzędu w układzie tradycyjnym i zadaniowym na podstawie planów     opracowanych przez wydziały;
2.    przygotowywanie dla dyrektora generalnego oraz wojewody pomorskiego decyzji o przeniesieniu środków pomiędzy paragrafami w oparciu o otrzymane od wydziałów wnioski w zakresie wynikającym     z zarządzenia w sprawie ustanowienia dysponentów środków budżetu państwa oraz zasad dysponowania środkami budżetowymi w części 85/22 – województwo pomorskie;
3.    prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej zmian w planie finansowym urzędu;
4.    prowadzenie rachunkowości urzędu, jako dysponenta III stopnia, w szczególności prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej:
a.    wydatków budżetowych, kosztów i zaangażowania wydatków,
b.    wydatków w układzie budżetu zadaniowego oraz wydatków strukturalnych,
c.    wydatków, kosztów, zaangażowania oraz zmian w planie finansowym w zakresie projektów finansowanych i współfinansowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz ze środków, o     których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych,
d.    rachunku depozytowego i rachunku sum na zlecenie,
e.    planów i wydatków finansowanych z funduszy celowych oraz innych ustanawianych funduszy,
f.    Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
g.    środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych i umorzeniowych,
h.    zadań realizowanych w ramach prowadzonej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej;
5.    sporządzanie i przekazywanie organom podatkowym Jednolitego Pliku Kontrolnego;
6.    prowadzenie rejestru zakupów VAT dla celów podatkowych;
7.    wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi dysponenta III stopnia;
8.    prowadzenie obsługi kasowej pracowników i operacji w ramach wpłat z terminali samoobsługowych;
9.    dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
10.    dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz zaangażowaniem;
11.    dokonywanie sprawdzenia dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym przed dokonaniem wydatku;
12.    weryfikacja zawieranych umów i porozumień pod względem zabezpieczenia środków w planie finansowym urzędu, z wyłączeniem umów o pracę;
13.    rozliczanie krajowych i zagranicznych kosztów podróży służbowych pracowników;
14.    sporządzanie sprawozdań budżetowych (sprawozdanie Rb-23 we współpracy z Biurem ds. Obsługi Delegatury);
15.    sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych funduszy celowych;
16.    sporządzanie sprawozdania finansowego dysponenta III stopnia we współpracy z Biurem ds. Obsługi Delegatury;
17.    rozliczanie inwentaryzacji oraz ujmowanie jej wyników w księgach rachunkowych w zakresie prowadzonej ewidencji finansowo-księgowej;
18.    obsługa przy pomocy bankowości elektronicznej NBP dysponenta III stopnia, w celu bezgotówkowej regulacji zobowiązań urzędu;
19.    obsługa dysponenta III stopnia w systemie TREZOR, w szczególności wprowadzanie:
a.    planu finansowego wydatków dysponenta III stopnia,
b.    wniosków o zmianę w planie oraz decyzji w sprawie zmian w planie finansowym urzędu,
c.    rocznego harmonogramu realizacji wydatków i jego aktualizacja o kwoty przyznanych limitów miesięcznych,
d.    zapotrzebowania na środki budżetowe,
e.    sprawozdań budżetowych i finansowych dysponenta III stopnia w zakresie wydatków;
20.    wykonywanie czynności inkasenta opłaty skarbowej;
21.    potwierdzanie zgodności rozrachunków z dostawcami;
22.    rozliczenie środków otrzymanych z rezerw celowych oraz z rezerwy wojewody pomorskiego z wyłączeniem środków na wynagrodzenia;
23.    udzielanie informacji na potrzeby dyrektora generalnego oraz dyrektorów wydziałów w zakresie wykonania wydatków i zaangażowania środków;
24.    sporządzanie list wypłat wydatków osobowych niezaliczanych do wynagrodzeń, w szczególności:
a.    z tytułu wypłaconych ekwiwalentów w ramach przepisów BHP,
b.    dofinansowania do zakupu okularów korekcyjnych,
c.    z tytułu zasądzonych rent;
25.    prowadzenie ewidencji „Poleceń wyjazdu służbowego” pracowników urzędu, za wyjątkiem kierowców samochodów służbowych;
26.    weryfikowanie potwierdzeń sald dot. umów użyczenia składników majątkowych. 

 

 

 

Oddział do spraw Obsługi Programu Maluch

Kierownik Oddziału:

tel. 58 30 77 240

fax: 58 30 77 493

nr pokoju: 198C

Zadania Oddziału do spraw Obsługi Programu Maluch

1.    wykonywanie zadań wojewody wynikających z realizacji Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch”, „Aktywny Maluch 2022-2029”, „Aktywny dzienny opiekun”,     „Aktywne Place Zabaw”, w szczególności: 
a.    weryfikacja złożonych ofert,
b.    sporządzenie zestawień zbiorczych i informacji do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,
c.    sporządzanie oraz bieżąca aktualizacja prognoz oraz limitów dla środków z KPO, FERS,
d.    przygotowywanie umów z beneficjentami programów i aneksów o dofinansowanie zadań objętych programami,
e.    weryfikacja wniosków beneficjentów o wypłatę dofinansowania ze środków budżetu Unii Europejskiej, budżetu państwa, planu rozwojowego ze środków PFR oraz Funduszu Pracy,
f.    weryfikacja monitoringów kwartalnych z realizacji Programu „Aktywny Maluch” oraz postępów w realizacji zadania,
g.    weryfikacja sprawozdań z realizacji programów oraz wykorzystania przyznanych środków składanych przez beneficjentów,
h.    sporządzanie sprawozdań zbiorczych wojewody z realizacji programów,
i.    monitorowanie trwałości realizacji programów, m.in. na podstawie składanych przez beneficjentów sprawozdań w tym zakresie.

 

{"register":{"columns":[]}}