W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Oddziały- Wydział Finansów i Budżetu

W skład Wydziału wchodzą następujące oddziały:

  • Oddział Budżetu
  • Oddział Księgowości
  • Oddział Kontroli Finansowej
  • Oddział Księgowości Dysponenta III Stopnia 
  • Oddział do spraw Obsługi Programu Maluch

 

 

Oddział Budżetu

KIEROWNIK ODDZIAŁU

tel. 58 30 77 433

fax: 58 30 77 493

nr pokoju: 199E

 

Zadania Oddziału Budżetu

  1. opracowywanie projektu budżetu w roku poprzedzającym rok budżetowy (I i II faza) w układzie tradycyjnym i zadaniowym;
  2. opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa;
  3. opracowywanie materiałów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa;
  4. prowadzenie ewidencji i bieżącej kontroli realizacji budżetu Wojewody, oraz ewidencji dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego;
  5. przygotowywanie zbiorczego wniosku wojewody dotyczącego zgłoszenia wydatków do wykazu wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego;
  6. prowadzenie ewidencji i kontrola realizacji inwestycji przez jednostki podległe wojewodzie i jednostki samorządu terytorialnego oraz sporządzanie informacji dla Ministerstwa Finansów o zmianach wartości kosztorysowej inwestycji;
  7. przygotowywanie projektów decyzji o zmianach w budżecie województwa pomorskiego, wynikających z posiadanych uprawnień ustawowych;
  8. przygotowywanie projektów wystąpień i wniosków do władz centralnych w sprawie zmian w budżecie województwa;
  9. pełnienie – w imieniu wojewody – funkcji dysponenta głównego w zakresie dysponowania środkami budżetu państwa; obsługa budżetu państwa w systemie TREZOR;
  10. wykonywanie zadań wynikających z kompetencji wojewody w zakresie uruchamiania i przekazywania środków pochodzących z ustanawianych Funduszy, stanowiących środki pozabudżetowe;
  11. sporządzanie sprawozdania z wykonania budżetu wojewody, stanowiącego element materiałów, będących podstawą do udzielenia absolutorium rządowi;
  12. przygotowywanie projektów decyzji wojewody w sprawie blokowania planowanych wydatków budżetowych;
  13. współpraca z centralnymi organami administracji państwowej, z organami samorządowymi, beneficjentami końcowymi oraz wydziałami Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w zakresie dotyczącym przepływów środków finansowych;
  14. współpraca z samorządem województwa w zakresie finansowania zadań wynikających z prowadzonej polityki regionalnej;
  15. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego;
  16. wykonywanie zadań wynikających z kompetencji wojewody w zakresie uruchamiania i przekazywania środków na realizację projektów finansowanych lub współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej;
  17. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, a w szczególności: sporządzanie wniosków o uruchomienie środków z rezerwy celowej, kontrolowanie składanych wniosków oraz sporządzanie sprawozdań;
  18. prowadzenie spraw związanych z wypłatą odbiorcy wrażliwemu energii elektrycznej dodatku energetycznego, a w szczególności: sporządzanie wniosków o uruchomienie środków z rezerwy celowej, kontrolowanie składanych wniosków oraz sporządzanie sprawozdań;
  19. rozpatrywanie wniosków o wstrzymanie na czas określony czynności organu prowadzącego egzekucję administracyjną.

 

Oddział Księgowości

GŁÓWNY KSIĘGOWY BUDŻETU WOJEWODY

tel. 58 30 77 409
fax: 58 30 77 493
nr pokoju: 187
 
 
 

Zadania Oddziału Księgowości

  1. współpraca z Narodowym Bankiem Polskim i Bankiem Gospodarstwa Krajowego w zakresie obsługi rachunków bankowych dysponenta głównego;
  2. uruchamianie środków budżetowych dysponentom niższego stopnia, przekazywanie dotacji celowych jednostkom samorządu terytorialnego oraz dotacji z budżetu państwa na finansowanie/współfinansowanie projektów realizowanych w ramach funduszy unijnych;
  3. prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej dochodów i wydatków budżetowych w układzie tradycyjnym i budżetu zadaniowego, zaangażowania oraz zmian w planie finansowym;
  4. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
  5. prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej należności budżetu państwa;
  6. przyjmowanie i analizowanie okresowych sprawozdań budżetowych od podległych wojewodzie jednostek organizacyjnych i jednostek samorządu terytorialnego;
  7. przyjmowanie od dysponentów II i III stopnia półrocznych i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu w układzie zadaniowym oraz ich weryfikacja w zakresie wykonania wydatków i zobowiązań;
  8. sporządzanie jednostkowych i łącznych sprawozdań budżetowych, również w systemie TREZOR;
  9. sporządzanie jednostkowych i łącznych sprawozdań z wykonania budżetu w układzie zadaniowym w zakresie wykonania wydatków i zobowiązań;
  10. obsługa finansowo-księgowa środków pochodzących z funduszy strukturalnych, (perspektywy 2014 – 2020), a w szczególności: obsługa rachunków bankowych, oraz sporządzanie sprawozdań finansowych;
  11. przekazywanie zrealizowanych dochodów na rachunek centralny budżetu państwa;
  12. obsługa finansowo-księgowa zadań realizowanych w ramach rachunku depozytowego i rachunku sum na zlecenie;
  13. obsługa finansowo-księgowa zadań wynikających z kompetencji wojewody w zakresie uruchamiania i przekazywania środków pochodzących z ustanawianych Funduszy, stanowiących środki pozabudżetowe;
  14. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej funduszu celowego, w szczególności:
    • zawieranie umów z właściwym ministrem oraz jednostkami samorządu terytorialnego,
    • sporządzanie przelewów i dekretacja wyciągów bankowych,
    • prowadzenie wyodrębnionej ewidencji planu, wykonania, należności i zobowiązań,
    • sporządzanie sprawozdań i rozliczeń oraz stosownych informacji;
  15. weryfikacja sprawozdań finansowych składanych przez jednostki podległe wojewodzie oraz sporządzanie jednostkowego i zbiorczego sprawozdania finansowego;
  16. rozliczanie dotacji udzielonych z budżetu państwa.

 

 

Oddział Kontroli Finansowej

Kierownik Oddziału:

tel. 58 30-77-442

nr pokoju: 413

Zadania Oddziału Kontroli Finansowej

  1. opracowywanie rocznych planów kontroli Oddziału, i wnioskowanie o dokonanie zmian w rocznym planie kontroli urzędu w zakresie dotyczącym wydziału;
  2. sporządzanie programów kontroli;
  3. przeprowadzenie kontroli planowanych w zakresie:
    • gospodarki finansowej jednostek rządowej administracji zespolonej oraz innych jednostek organizacyjnych podległych wojewodzie,
    • prawidłowości wykorzystania dotacji celowych udzielonych z budżetu wojewody jednostkom samorządu terytorialnego na zadania własne oraz na zadania zlecone tym jednostkom ustawami oraz dotacji przekazanych innym jednostkom na podstawie odrębnych przepisów, również na realizację zadań finansowanych/współfinansowanych ze środków europejskich,
    • prawidłowości realizacji dochodów budżetu państwa przez jednostki samorządu terytorialnego związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej;
  4. przeprowadzanie kontroli nieplanowanych;
  5. przeprowadzanie kontroli organizacji pożytku publicznego zleconych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej;
  6. przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych, odpowiedzi na zastrzeżenia do ustaleń kontroli oraz wystąpień pokontrolnych;
  7. sporządzanie informacji z przeprowadzonych kontrolnej w formie elektronicznych kart kontroli;
  8. sporządzanie informacji o wykonaniu zaleceń pokontrolnych;
  9. przygotowywanie projektów zawiadomień do organów ścigania, w przypadku ujawnienia w trakcie kontroli okoliczności wskazujących na uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa lub wykroczenia.

 

 

Oddział Księgowości Dysponenta III Stopnia

GŁÓWNY KSIĘGOWY DYSPONENTA III STOPNIA 
 
tel. 58 30 77 347
fax: 58 30 77 493
nr pokoju: 199 B
 

Zadania Oddziału Księgowości Dysponenta III Stopnia

  1. sporządzanie materiałów planistycznych dysponenta III stopnia do projektu i ustawy budżetowej w zakresie wydatków urzędu w układzie tradycyjnym i zadaniowym na podstawie planów opracowanych przez wydziały;
  2. przygotowywanie dla dyrektora generalnego oraz wojewody pomorskiego decyzji o przeniesieniu środków pomiędzy paragrafami w oparciu o otrzymane od wydziałów wnioski w zakresie wynikającym z zarządzeniu wojewody pomorskiego w sprawie ustanowienia dysponentów środków budżetu państwa oraz zasad dysponowania środkami budżetowymi w części 85/22 – województwo pomorskie;
  3. prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej zmian w planie finansowym urzędu;
  4. prowadzenie rachunkowości urzędu, jako dysponenta III stopnia, w szczególności prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej:
    • wydatków budżetowych, kosztów i zaangażowania wydatków,
    • wydatków w układzie budżetu zadaniowego oraz wydatków strukturalnych,
    • wydatków, kosztów, zaangażowania oraz zmian w planie finansowym w zakresie projektów finansowanych i współfinansowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych,
    • rachunku depozytowego i rachunku sum na zlecenie,
    • planów i wydatków finansowanych z funduszy celowych oraz innych ustanawianych funduszy,
    • Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
    • środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych i umorzeniowych,
    • zadań realizowanych w ramach prowadzonej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  5. sporządzanie i przekazywanie organom podatkowym Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz deklaracji dla podatku od towarów i usług VAT;
  6. prowadzenie rejestru zakupów VAT dla celów podatkowych;
  7. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi dysponenta III stopnia;
  8. prowadzenie obsługi kasowej pracowników i operacji w ramach wpłat z terminali samoobsługowych;
  9. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  10. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz zaangażowaniem;
  11. dokonywanie sprawdzenia dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym przed dokonaniem wydatku;
  12. weryfikacja zawieranych umów i porozumień pod względem zabezpieczenia środków w planie finansowym urzędu, z wyłączeniem umów o pracę;
  13. rozliczanie krajowych i zagranicznych kosztów podróży służbowych pracowników;
  14. sporządzanie sprawozdań budżetowych (sprawozdanie Rb-23 we współpracy z Biurem ds. Obsługi Delegatury);
  15. sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych funduszy celowych;
  16. sporządzanie sprawozdania finansowego dysponenta III stopnia we współpracy z Biurem ds. Obsługi Delegatury;
  17. rozliczanie inwentaryzacji oraz ujmowanie jej wyników w księgach rachunkowych w zakresie prowadzonej ewidencji finansowo-księgowej;
  18. obsługa przy pomocy bankowości elektronicznej NBP dysponenta III stopnia, w celu bezgotówkowej regulacji zobowiązań urzędu;
  19. obsługa dysponenta III stopnia w systemie TREZOR, w szczególności wprowadzanie:
    • planu finansowego wydatków dysponenta III stopnia,
    • wniosków o zmianę w planie oraz decyzji w sprawie zmian w planie finansowym urzędu,
    • rocznego harmonogramu realizacji wydatków i jego aktualizacja o kwoty przyznanych limitów miesięcznych,
    • zapotrzebowania na środki budżetowe,
    • sprawozdań budżetowych i finansowych dysponenta III stopnia w zakresie wydatków;
  20. wykonywanie czynności inkasenta opłaty skarbowej;
  21. potwierdzanie zgodności rozrachunków z dostawcami;
  22. rozliczenie środków otrzymanych z rezerw celowych oraz z rezerwy wojewody pomorskiego z wyłączeniem środków na wynagrodzenia;
  23. udzielanie informacji na potrzeby dyrektora generalnego oraz dyrektorów wydziałów w zakresie wykonania wydatków i zaangażowania środków;
  24. sporządzanie list wypłat wydatków osobowych niezaliczanych do wynagrodzeń, w szczególności:
    • z tytułu wypłaconych ekwiwalentów w ramach przepisów BHP,
    • dofinansowania do zakupu okularów korekcyjnych,
    • z tytułu zasądzonych rent;
  25. prowadzenie ewidencji „Poleceń wyjazdu służbowego” pracowników urzędu, za wyjątkiem kierowców samochodów służbowych,
  26. weryfikowanie potwierdzeń sald dot. umów użyczenia składników majątkowych.

 

 

Oddział do spraw Obsługi Programu Maluch

Kierownik Oddziału:

tel. 

nr pokoju:

Zadania Oddziału do spraw Obsługi Programu Maluch

  1. wykonywanie zadań wojewody wynikających z realizacji Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch”, w szczególności:
  • weryfikacja złożonych ofert,
  • sporządzenie zestawień zbiorczych i informacji do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,
  • przygotowywanie umów z beneficjentami Programu i aneksów o dofinansowanie zadań objętych Programem,
  • weryfikacja wniosków beneficjentów o wypłatę dotacji z budżetu państwa i środków z budżetu Unii Europejskiej,
  • weryfikacja sprawozdań z realizacji Programu oraz wykorzystania przyznanych środków składanych przez beneficjentów,
  • sporządzanie sprawozdań zbiorczych wojewody z realizacji Programu,
  • monitorowanie trwałości realizacji Programu, m.in. na podstawie składanych przez beneficjentów sprawozdań w tym zakresie.
{"register":{"columns":[]}}