W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rekrutacja krok po kroku

niebieskie piktogramy symbolizujące poszukiwanie pracy od znalezienia oferty poprzez rozmowę z pracodawcą - grafika ozdobna

 

Ogłoszenie o naborze

  • zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.

  • ogłoszenie o naborze w służbie cywilnej zawiera dwa rodzaje wymagań:

1. wymagania niezbędne– jeżeli ich nie spełniasz, Twoja oferta zostanie odrzucona

2. wymagania dodatkowe – nawet jeżeli ich nie spełniasz, Twoja oferta będzie rozpatrzona. Jeżeli spełniasz te wymagania, rosną Twoje szanse na zatrudnienie

  • dołącz wszystkie wymagane w ogłoszeniu dokumenty oraz oświadczenia. Na kopercie oraz w liście motywacyjnym należy umieść numer naboru, który jest określony w ogłoszeniu (np. 1/22) oraz dane nadawcy

  • nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie

  • do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego

  • nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy

 

Etap weryfikacji formalnej dokumentów:

  • złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów (sprawdzamy jakie posiadasz wykształcenie, doświadczenie zawodowe, czy dołączyłeś oświadczenia)

  • przed złożeniem oferty uważnie zapoznaj się z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu

  • kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia

  • jeśli spełnisz wymagania formalne, to skontaktujemy się z Tobą e-mailowo lub telefonicznie i poinformujemy o kolejnych etapach rekrutacji. Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu. W tym celu prosimy o podanie w składanych ofertach adresu e-mail, ale również numeru telefonu kontaktowego. Prosimy również o sprawdzanie w skrzynkach e-mail innych folderów np. spam, w których omyłkowo może zostać umieszczona wiadomość

 

Przebieg naboru

 

Każdy nabór podzielony jest na etapy, dzięki którym możemy zweryfikować wymagania niezbędne oraz dodatkowe. W PUW najczęściej stosowanymi narzędziami selekcji są:

  • pisemny test lub pytania otwarte  podczas rozmowy kwalifikacyjnej dot. wiedzy merytorycznej
  • pisemny test/zadanie lub rozmowa w języku obcym  (jeżeli jednym z wymagań jest znajomość języka obcego)
  • zadania praktyczne (np. próbki pracy) badające umiejętności i kompetencje interpersonalne
  • etap psychologiczny (jeżeli starasz się o stanowisko kierownicze, operatora numerów alarmowych lub dyspozytora medycznego)
  • rozmowa kwalifikacyjna

 

Wskazówki:

  • uważnie zapoznaj się ze wszystkimi wymienionymi w ogłoszeniu aktami prawnymi, gdyż test  wiedzy/ustny sprawdzian zawiera szczegółowe pytania

  • test wiedzy składa się  z 20 pytań, na którego rozwiązanie masz 20 minut, aby pozytywnie zaliczyć test musisz uzyskać co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi

  • zacznij przygotowywać się do testu od momentu złożenia aplikacji.Możemy skontaktować się z Tobą nawet 3 dni przed wyznaczonym terminem testu

  • poświęć czas na zapoznanie się z profilem urzędu

  • bądź przed czasem - nie spóźnij się

  • nie zapomnij o tym, że strój także odgrywa istotną rolę

  • przemyśl sobie pytania, które chcesz nam zadać

  • staraj się zachować spokój

  • uważnie słuchaj swojego rozmówcy, odpowiadaj na jego pytania konkretnie

  • pozytywne nastawienie –podczas rozmowy nie zapominaj o uśmiechu

 

Najczęściej popełniane błędy:

  • błędnie sformułowane oświadczenia do celów naboru

  • brak podpisu na oświadczeniach

  • brak wymaganych dokumentów (np. brak listu motywacyjnego, brak świadectw pracy lub  zaświadczeń o zatrudnieniu)

 

Wynik rekrutacji wybór najlepszego kandydata

 

W wyniku rekrutacji wyłaniamy 5 najlepszych kandydatów, którzy w największym stopniu spełniają wymagania niezbędne oraz dodatkowe. Dyrektor Generalny wskazuje osobę do zatrudnienia. Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).

 

POWODZENIA

 

 

Regulacje Dyrektora Generalnego

 

{"register":{"columns":[]}}