W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania pod hasłem: „Czy wiesz, że…”

16.06.2021

Na jasnozielonym tle zarys komara wykonany w kolorze czarnym

1. Cele kampanii:

1) Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:

  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara.
  • HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
  • Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.

2) Zwiększenie wśród grupy docelowej świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:

  • Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.
  • Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/

3) Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:

2. Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:

  • 18 – 34 lata
  • 35 – 49 lat

Nie ograniczamy grupy docelowej pod względem płci, wykształcenia, dochodu ani miejsca zamieszkania.

Grupą docelową  kampanii nie są osoby zakażone HIV czy chore na AIDS, które z racji swojego stanu zdrowia są włączone do Programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia p.n. „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce”, mają dużą wiedzę zarówno na temat zakażenia, jak i na temat osiągnięć współczesnej medycyny jeśli chodzi o leczenie ARV. Nie są nimi też osoby zakażone HIV, u których poziom wirusa w surowicy krwi jest niewykrywalny, a więc są praktycznie niezakaźne.

Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.

3. Zaplanowane działania:

1) Usługa wynajmu zew. tablic informacyjnych tzw. Citylightów, o rozmiarach 1,2x1,8 m, umieszczonych gł. na przystankach komunikacji miejskiej, ale też w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe wraz z wydrukiem, montażem, ekspozycja i demontażem oraz utylizacją 5 plakatów kampanijnych:

  • termin: 16-30.06.2021 r.
  • liczba nośników: 500 nośników w 12 województwach (z wyjątkiem województw: lubuskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego).

2) Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że…”, przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.

4. Materiały graficzne:

1) 5 plakatów informacyjno-edukacyjnych – w załączeniu.

 

Materiały

Plakat - komar
Plakat​_komar.jpg 0.50MB
Plakat - basen
Plakat​_basen.jpg 0.49MB
Plakat - kichanie
Plakat​_kichanie.jpg 0.62MB
{"register":{"columns":[]}}