W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

KIEDY W SZKOLE ROBI SIĘ ZIMNO…

09.11.2023

z lewej strony obrazka znajduje się biały termometr z czerwonym słupkiem, a z prawej strony obrazka niebieski napis: ”Kiedy w szkole robi się zimno …”. Tło obrazka jest biało – niebieskie z płatkami śniegu.

Początek listopada dostarcza typowych w tym okresie odczuć pogodowych, polegających na spadkach temperatury, a w nocy nawet lokalnych przymrozkach.

Na dyrektorze szkoły lub placówki ciąży obowiązek zagwarantowania odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach lekcyjnych oraz w innych, w których przebywają dzieci
i młodzież aby zapewnić właściwe warunki zdrowotne.

Stanowi to § 2 rozporządzenia  Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
(Dz. U. 2020, poz.1640 z późn.zm), w myśl którego „dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole lub placówce”, jak również § 9 ust. 1 cyt. rozporządzenia
„w pomieszczeniach szkoły i placówki zapewnia się właściwe oświetlenie, wentylację i ogrzewanie”.

Zgodnie z § 17 ww. rozporządzenia w pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia, zapewnia się temperaturę co najmniej 18°C.

W myśl rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, na sali gimnastycznej, na której prowadzone są zajęcia z wychowania fizycznego (zajęcia ruchowe),

temperatura powietrza powinna wynosić co najmniej 16°C, natomiast w pomieszczeniach przebieralni oraz łazienek temperatura powinna wynosić 24°C.

Jeżeli nie jest możliwe zagwarantowanie powyższych warunków dyrektor zobowiązany jest podjąć działania w zakresie zapewnienia odpowiedniej temperatury, a w przypadku braku możliwości powinien ograniczyć pobyt uczniów w placówce.

W przypadku kiedy temperatura zewnętrzna mierzona o godzinie 2100 w dwóch kolejnych dniach poprzedzających zawieszenie zajęć wynosi -15°C lub jest niższa dyrektor, za zgodą organu prowadzącego, może zawiesić zajęcia na czas oznaczony.

{"register":{"columns":[]}}