W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Q&A - Komunikator

znak zapytania

Pytania i odpowiedzi

Komunikator jest kierowany do osób, które są zgłoszone jako osoba kontaktowa KSC – a co, jeżeli ta zgłoszona osoba nie ma służbowego telefonu komórkowego? To czy może być wskazana inna osoba? A jeżeli zostanie wskazana inna osoba, to czy należy zgłosić ją również do CSIRT NASK?

Decyzję, kto w zaproszonej jednostce ma korzystać z komunikatora podejmuje kierownik tej jednostki. 

Wskazane jest, by osoba kontaktowa KSC posiadała dostęp do komunikatora. Ze względów bezpieczeństwa rekomendujemy instalację aplikacji tylko na telefonie służbowym organizacji, stosowanie się użytkowników do regulaminu i polityk bezpieczeństwa organizacji. Istotne jest również regularne wykonywanie aktualizacji systemów operacyjnych swoich urządzeń oraz aplikacji.

W naszym JST nie ma informatyka zatrudnionego na umowę o pracę (jest zatrudniony na umowę zlecenie lub prowadzi własną działalność gospodarczą), czy taka osoba może być zgłoszona do komunikatora Threema?

Tak. Forma zatrudnienia pracownika jest bez znaczenia, nie ma również przeszkód technicznych.

Dlaczego musi być podany numer telefonu komórkowego?

Jest to niezbędny, techniczny warunek w procesie aktywacji użytkownika. Numer telefonu nie jest widoczny dla innych użytkowników komunikatora.

Ile osób może być zgłoszonych do komunikatora? Czy każda z tych osób musi być zgłoszona do CSIRT NASK?

Na razie nie ma limitu użytkowników komunikatora w danej jednostce. Decyzję kto ma z niego korzystać podejmuje kierownik tej jednostki. Nie trzeba zgłaszać tych użytkowników do CSIRT NASK.

W naszym dziale jest jeden numer telefonu komórkowego, do którego każdy ma dostęp (działa jak alias – obsługuje go ten, kto akurat ma dyżur w pracy) – czy mogę podać „uniwersalny” numer telefonu, do którego ma dostęp cały zespół?

Tak, pod warunkiem, że będzie zapewniona rozliczalność użytkowania telefonu, np. dziennik dyżurów z potwierdzeniem objęcia/zdania dyżuru.

Czy mogę podać kilka osób do jednego numeru telefonu komórkowego?

Nie, rozwiązaniem tej sytuacji jest utworzenie konta „DYŻURNY” z jednoczesnym zapewnieniem rozliczalności użytkowania telefonu np. poprzez dziennik dyżurów.

Czy są jakieś wymogi techniczne odnośnie telefonu, na którym należy zainstalować komunikator?

Telefon musi posiadać system Android bądź iOS – wskazana jest najnowsza, wspierana przez producenta wersja oprogramowania.

Czy z aplikacji będzie można korzystać również na laptopie np. ściągając aplikację albo w formie web?

Tak, istnieje już wersja desktop/web komunikatora dostępna użytkownikom https://komunikator.gov.pl/web.

Czy przez komunikator mogę kontaktować z innymi podmiotami JST?

Można będzie się kontaktować ze wszystkimi użytkownikami aplikacji, ale tylko z podmiotami, którzy zostali do niej zaproszeni.

Czy będzie można samodzielnie założyć wspólny kanał np. dla wszystkich JST dla mojego województwa?

Tak, można stworzyć grupę w ramach komunikatora.

Jak będę widoczny w komunikatorze? Z imienia i nazwiska i nazwą mojego JST, w którym jestem zatrudniony? Komunikator jest kierowany do osób, które są wytypowane jako osoba kontaktowa, więc automatycznie każdy będzie wiedział, że to ja jestem osobą wytypowaną w swoim JST – czy zatem jest możliwość, aby nie pokazywać pełnych danych?

Komunikator jest kierowany do wszystkich pracowników JST oraz administracji rządowej (decyzję podejmuje kierownik jednostki), nie tylko do osób kontaktowych KSC. Użytkownik aplikacji jest widoczny z imienia i nazwiska oraz miejsca pracy. Numer telefonu jest niedostępny dla innych użytkowników. Na razie nie jest planowana możliwość ograniczenia dostępności użytkowników. Wszyscy mający dostęp do aplikacji widzą siebie nawzajem.

 

{"register":{"columns":[]}}