W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawowe informacje

Dziś, administracja publiczna mierzy się z nowymi wyzwaniami i zadaniami jakimi są:  unowocześnienie administracji, stosowanie nowoczesnych technologii w codziennej pracy, podnoszenie kompetencji urzędników oraz redukcja kosztów funkcjonowania instytucji.

Platforma dobrych praktyk powstała w celu praktykowania wśród pracowników instytucji publicznych i urzędów centralnych działań z zakresu sustainability i społecznej odpowiedzialności. Platforma stanowi bazę wiedzy na temat praktyk i działań podejmowanych w urzędach i instytucjach publicznych. Mają one na celu ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko oraz zwiększania odpowiedzialności społecznej względem różnych grup interesariuszy.  
Dobre praktyki zaprezentowane zostały w oparciu o obszary z normy ISO 26000 – uniwersalny przewodnik dla każdej organizacji po zasadach społecznej odpowiedzialności.

Platforma dobrych praktyk umożliwia wyszukiwanie praktyk po Instytucji (urzędzie) oraz jednym z obszarów z normy ISO 26000 – ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie społeczne i społeczność lokalna. Z kolei w zakładce Wytyczne, zawarte zostały materiały informacyjne dotyczące tego czym jest społeczna odpowiedzialność w kontekście specyfiki administracji publicznej. Wśród materiałów znajdują się m.in. standardy i narzędzia do wykorzystania przez urzędników we wdrażaniu nowych rozwiązań.

Inicjatorem powstania Platformy dobrych praktyk społecznej odpowiedzialności administracji jest Grupa robocza ds. administracji działająca w ramach Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw. Zespół jest organem pomocniczym Minister Funduszy i Polityki Regionalnej dla kształtowania polityki publicznej związanej z upowszechnianiem postaw społecznej odpowiedzialności wśród różnych grup interesariuszy. W skład Grupy roboczej wchodzą przedstawiciele administracji rządowej oraz innych urzędów centralnych.

Jeśli mają Państwo pytania lub chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat platformy dobrych praktyk, serdecznie zapraszamy do kontaktu z Sekretariatem Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw:
e-mail: dominika.wierzbowska@mfipr.gov.pl, tel. : 22 273 86 04.

{"register":{"columns":[]}}