W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zakupy online - jak nie dać się oszukać?

Chcesz, żeby zakupy on-line były nie tylko szybkie i wygodne, ale także bezpieczne? Poznaj podstawowe zasady bezpiecznych zakupów.

Dłoń z kartą płatniczą nad klawiaturą laptopa.

SPRZEDAWCA

  • Korzystaj ze znanych sklepów, internetowe super-okazje często okazują się oszustwami,
  • Przeczytaj regulamin sklepu i zasady zwrotu towarów, zweryfikuj dane rejestrowe firmy,
  • Sprawdź opinie o sprzedawcy na platformie handlowej i w niezależnych serwisach z opiniami,
  • Zwróć uwagę na opisy oferowanych produktów. Niechlujny, pełen błędów opis i okazyjna cena to prawdopodobnie próba oszustwa,
  • Korzystaj z platform handlowych w aplikacjach lub ze stron oferujących ochronę kupującego i oferty różnych sprzedawców,
  • Znajdź innego sprzedawcę, jeśli masz jakąkolwiek wątpliwość.

PŁATNOŚĆ

  • Sprawdź świeże opinie na temat sprzedawcy,
  • W razie wątpliwości wybierz płatność za pobraniem albo płatność kartą (płatność kartą możesz reklamować w banku),
  • Przelewem płać tylko w serwisach oferujących ochronę kupującego. Mały sklep przyjmujący tylko przelew jest podejrzany,
  • Zabezpiecz konto bankowe dwuskładnikowym uwierzytelnianiem z aplikacji albo kodem SMS lub zdrapką.

DOSTAWA

  • Zamów dostawę z opcją sprawdzenia zawartości przesyłki,
  • Utrzymuj kontakt ze sprzedawcą,
  • Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą,
  • W razie problemów rozpocznij procedurę reklamacji w ramach platformy handlowej, operatora płatności, zgłoś reklamację do banku, zgłoś sprawę na policję.
{"register":{"columns":[]}}