W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ruszył nabór do „Cyberbezpiecznego Samorządu”

19.07.2023

Cyberbezpieczny samorząd

Szanowni Państwo,

informujemy, że dzisiaj rozpoczął się nabór do projektu „Cyberbezpieczny Samorząd”.

Jego celem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji Jednostek Samorządu Terytorialnego poprzez wzmocnienie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych. Granty zostaną przyznane na zakup usług i środków technicznych służących zwiększeniu poziomu cyberbezpieczeństwa JST w obszarach: organizacji, kompetencji i technologii.

Podczas uroczystej inauguracji Dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa Wojciech Szajnar zaznaczył, że projekt „Cyberbezpieczny Samorząd” jest drugim etapem cyfryzacji samorządów w Polsce. Pierwszym z nich była „Cyfrowa Gmina”, z której niecałe 20% środków zostało przeznaczonych na cyberbezpieczeństwo, zakupy sprzętowe oraz audyty. Analiza ich wyników pokazała ogromną skalę wyzwań, przed którymi stoją dzisiejsze samorządy.

Dyrektor podkreślił również, że doświadczenia z projektu „Cyfrowa Gmina” mają dwa wymiary wpływu: merytoryczny i organizacyjny. Dzięki zebranemu doświadczeniu i wiedzy eksperckiej oraz prześledzeniu całego procesu współpracy z samorządami udało się znacznie uprościć procedury aplikowania i rozliczania oraz opracować cały system wsparcia dla nowego projektu. 

Konkurs będzie trwał do 30.09.2023 r. do godz. 16.00. O dofinansowanie mogą ubiegać się JST na poziomie gmin, powiatów i samorządów województw.

Szczegóły i dokumentacja konkursowa są dostępne na stronie: http://www.gov.pl/cppc/cyberbezpieczny-samorzad

Wideo

{"register":{"columns":[]}}