W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Fundusze Europejskie Polska Cyfrowa Rzeczpospolita Polska Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Cyfryzacja Gminnych Ośrodków Kultury

„Cyfryzacja Gminnych Ośrodków Kultury” to szkolenia komputerowe pracowników instytucji kultury oraz dzieci i młodzieży w wieku 10-18 lat w ramach osi priorytetowej nr III – Cyfrowe kompetencje społeczeństwa.

Cyfryzacja Gminnych Ośrodków Kultury

Cel projektów:

Projekty miały zapewnić pozyskanie przez pracowników samorządowych instytucji kultury oraz dzieci i młodzieży w wieku 10 – 18 lat wiedzy i umiejętności w zakresie TIK.

Organizowane szkolenia podniosły kompetencje pracowników gminnych samorządowych instytucji kultury w takim stopniu, aby mogli samodzielnie lub w asyście trenera przeprowadzić szkolenia dla dzieci i młodzieży.

Dla kogo?

W konkursie wzięły udział:

  • organizacje pozarządowe
  • partnerstwa organizacji pozarządowych z JST
  • instytucje publiczne z obszaru edukacji
  • instytucje publiczne z obszaru kultury
  • szkoły wyższe
  • partnerstwa pomiędzy powyższymi podmiotami

Grupa docelowa:

Pracownicy gminnych samorządowych instytucji kultury oraz uczniowie w wieku 10 – 18 lat.

Korzyści:

Projekt umożliwił każdemu uczestnikowi nabycie umiejętności w zakresie:

  • dziennikarstwa online – profesjonalnej realizacji zadań twórców i zasobów informacyjnych publikowanych w Internecie (serwisy, multimedia, telewizje);
  • edukacji online - zaawansowanego korzystania z platform edukacyjnych i cyfrowych zasobów edukacyjnych;
  • projektowania graficznego z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych - prac w zakresie grafiki reklamowej, grafiki użytkowej i projektów graficznych publikacji;
  • korzystania z cyfrowych usług na zaawansowanym poziomie - administracja, zdrowie, bankowość, kultura;
  • projektowania i realizacji serwisów internetowych oraz gier mobilnych;
  • kompetencji medialnych - m.in. krytycznej analizy treści w Internecie, kształtowania swojego wizerunku w Internecie, korzystania z mediów społecznościowych;
  • programowania w różnych językach;
  • VR i AR w życiu i pracy;
  • sztucznej inteligencj i big data;
  • bezpiecznego zachowania w sieci - tak w życiu prywatnym, jak i społecznym i w edukacji;
  • dostępności zasobów cyfrowych online - problematyki dostępności serwisów, portali, publikacji.

Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzymał certyfikat.

Zakupiony sprzęt do realizacji szkoleń, np.: komputery, tablety, drukarki 3D po zakończeniu projektu pozostał w ośrodkach kultury na stałe.

Finansowanie

Program: Program Operacyjny Polska Cyfrowa

Działanie: 3.2 Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej

Przeznaczone środki : 100 000 000,00 PLN

Lista beneficjentów
  • Fundacja VCC
  • Fundacja Wspierania Zrównoważonego Rozwoju
  • Fundacja ASUNCION MORERA
  • Wyższą Szkołą Humanitas
  • Ogólnopolski Operator Oświaty
  • Fundacja Inicjowania Rozwoju Społecznego
  • Fundacja ESZKOŁA
  • Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
  • EDUKACJA BEZ BARIER - FUNDACJA NA RZECZ ROZWOJU EDUKACJI W POLSCE
  • NOWE OBLICZE EDUKACJI

 

{"register":{"columns":[]}}