W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Fundusze Europejskie Polska Cyfrowa Rzeczpospolita Polska Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Zdalna szkoła

Lekcje w trybie zdalnym? Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych

Zdalna szkoła

Chcesz zobaczyć szczegóły tego naboru? Zajrzyj na stronę!

ZDALNA SZKOŁA

Epidemia COVID-19 w jednej chwili zmieniła życie każdego z nas. Większość naszych działań przeniosło się do sieci – praca, sprawy urzędowe, a nawet lekcje. Okazało się wtedy, że nie wszyscy mają odpowiedni sprzęt do nauki, nauczyciele nie mieli możliwości, żeby prowadzić zajęcia, a uczniowie nie mogli się skutecznie uczyć. W odpowiedzi na ten problem stworzyliśmy projekt „Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego”.

Odpowiedź na realne potrzeby

Dokonaliśmy analiz uwarunkowań i potrzeb w zakresie ograniczeń w systemie oświaty. Ich wyniki wykazały skalę problemu z edukacją zdalną w Polsce. Chcieliśmy, żeby wszyscy nauczyciele i uczniowie w naszym kraju mieli równy dostęp do nauki bez względu na to, gdzie mieszkają.

Przeprowadziliśmy więc konkurs, w ramach którego 2 477 gmin i 313 powiatów otrzymało wsparcie w postaci grantów o łącznej wysokości ponad 184 mln zł. Jednostki te zakupiły ponad 87 tys. sztuk sprzętu niezbędnego do nauki – komputerów stacjonarnych, laptopów i tabletów.

Większa elastyczność edukacji

Czy ułatwiliśmy Polakom odnalezienie się w nowej „zdalnej” rzeczywistości? Na pewno.

Ponad 91 tys. osób, w tym ponad 12,5 tys. nauczycieli otrzymało bezpłatnie niezbędny sprzęt do uczestnictwa w lekcjach on-line. Uczniowie, którzy mieszkali na terenach wiejskich mogli cieszyć się niezakłóconą nauką, z dostępem do sieci i z wykorzystaniem niezbędnych dodatków. 

Czy wpłynęło to na edukację w Polsce? Owszem.

Nasze działania umożliwiły szybkie dostosowanie się do sytuacji pandemicznej, przez co zwiększyły elastyczność systemu edukacji. Szkoły, które znajdowały się na terenach wiejskich i oddalonych od centrów większych miast, zyskały bezpieczeństwo danych i systemów oraz lepszą infrastrukturę teleinformatyczną.

Czy sytuacja ta zmieniła współpracę pomiędzy szkołami? Z pewnością.

Nauka zdalna wpłynęła na rozpowszechnienie korzystania z rozwiązań chmurowych i platform e-learningowych. Dzięki temu nauczyciele i uczniowie mogli stale poszerzać swoje umiejętności (nie tylko te cyfrowe) i zdobywać nową wiedzę. Narzędzia i kompetencje dały im możliwości do kontaktu i współpracy.

To jeszcze nie koniec

Świeżo po starcie naboru do projektu „Zdalna Szkoła” wiedzieliśmy, że musimy iść o krok dalej. Zgodnie z danymi Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Polsce mieszkało wtedy ponad 150 tys. rodzin wielodzietnych. Chcieliśmy, żeby uczniowie w naszym kraju mieli równy dostęp do edukacji, niezależnie od sytuacji materialnej ich rodziców. Zadecydowaliśmy więc o kontynuacji naszych działań.

Miesiąc później otworzyliśmy nabór do projektu „Zdalna Szkoła + w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej”. Nasz cel był niezmienny – zapewnienie uczniom i nauczycielom niezbędnego sprzęt do nauki zdalnej. 

Sprawdź jak wsparliśmy edukację zdalną w czasie pandemii

Przekonaj się, jak JST w Polsce korzystały z tego projektu

Dane projektu

Nazwa Projektu: Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego

Beneficjent: Centrum Projektów Polska Cyfrowa

Finansowanie

Program: Program Operacyjny Polska Cyfrowa

Działanie: 1.1. Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach

Wartość projektu: 187 232 000,00 PLN

Wydatki kwalifikowalne: 187 232 000,00 PLN

Wartość unijnego dofinansowania: 187 232 000,00 PLN

{"register":{"columns":[]}}