Rewolucja płatności w administracji
12.02.2025
Rządowy program „Od papierowej do cyfrowej Polski” zakłada wprowadzenie szeregu innowacyjnych rozwiązań, które ułatwią pracę urzędów, a obywatelom zagwarantują szybszą i skuteczniejszą obsługę.
Od chwili uruchomienia platformy ePłatności, obywatele uregulowali ok. 12,5 mln zobowiązań urzędowych. I to wszystko za pomocą kilku kliknięć w mObywatelu, z którego w tym momencie korzysta już ponad 8 mln osób!
Korzyści wynikające z korzystania z ePłatności dla obywateli i urzędów:
- bezpłatny, łatwy i wygodny sposób dokonywania płatności bezgotówkowych,
- natychmiastowe potwierdzenia transakcji,
- bezpośredni dostęp do historii transakcji,
- cyfryzacja procesów wewnętrznych,
- wizerunek nowoczesnej instytucji.
Dołącz do pilotażu!
Aby dołączyć do pilotażu, urząd powinien wykonać następujące działania:
1. zgłosić chęć udziału w pilotażu – wysłać wiadomość na adres e-mail: eplatnosci-pomoc@coi.gov.pl (z załączonym wnioskiem o konto w ITSM Atmosfera), wraz z informacją o dostawcy systemu dziedzinowego Urzędu (podanie nazwy oraz kontaktu telefonicznego i e-mailowego do dostawcy)
2. wypełnić i złożyć dokumenty w ITSM Atmosfera
- wniosek o przyłączenie do platformy ePłatności
- tabelę konfiguracyjną dla środowiska PROD
- upoważnienia dla urzędnika do kontaktu w sprawach platformy ePłatności
- klauzulę RODO
3. zarejestrować się na platformie ePłatności
4. zarejestrować się w systemie rozliczeniowym BGK
5. zintegrować się ze środowiskiem testowym
6. zintegrować się ze środowisku produkcyjnym
7. dokonać pierwszego zasilenia platformy ePłatności danymi o płatnościach.