W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Kolejny webinar ePłatności!

29.01.2025

Centralny Ośrodek Informatyki zaprasza na kolejny webinar pt. „ePłatności w mObywatelu: Nowe możliwości i wyzwania na 2025 rok”, który odbędzie się 25 lutego. Będzie to drugie z serii spotkanie przybliżające urzędom warunki i korzyści dołączenia do pilotażu tej usługi.

Podziękowania za wspólny webinar ePłatności - plakat

Szczegóły dotyczące rejestracji i programu wydarzenia będą dostępne w mediach społecznościowych COI oraz na stronie internetowej ePłatności w zakładce aktualności.

Pierwszy z serii webinar cieszył się dużym zainteresowaniem. Odbył się 28 stycznia 2025 roku. Zgromadził około 200 uczestników, w tym 75 przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, 8 integratorów a także przedstawicieli Ministerstwa Cyfryzacji, Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza, Forum Miasteczek Polskich oraz Związku Województw Rzeczpospolitej Polskiej.

Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z nowymi funkcjonalnościami platformy ePłatności oraz korzyściami z jej wdrożenia. To między innymi uproszczenie procesów płatniczych w urzędach i poprawa jakości obsługi mieszkańców.

Omówiono również plany rozwojowe na 2025 rok. Osoby biorące udział w spotkaniu mogły również zadawać pytania, co sprzyjało interakcji i wymianie doświadczeń.

Webinar poprowadziła Karolina Matysiak, Dyrektorka ds. Rozwoju Usług Płatniczych w COI, wraz z Zespołem ePłatności oraz  Zespołem Wsparcia Wdrożeń.

-  Naszym celem było wsparcie procesu realizacji opłat na rzecz administracji lokalnej oraz instytucji w ramach administracji centralnej. Udostępniając usługę centralną chcieliśmy, aby w faktyczny sposób pomagała i usprawniała procesy w urzędach, jednocześnie dawała więcej możliwości niż dotychczas dostępne rozwiązania. Zależało nam na tym, aby udostępnienie usługi było bezpłatne dla urzędu. Dodatkowo, w usłudze nie jest pobierana prowizja za dokonane transakcje, zarówno dla urzędu jak i mieszkańca danej gminy. ePłatności są bardzo istotnym obszarem w zakresie cyfryzacji procesów administracyjnych, dlatego rozwiązania, które udostępniamy to krok milowy dla Polski. Już teraz zmieniają nawyki obywateli w ramach uregulowania zobowiązań wobec urzędów. Dzięki naszej platformie tworzymy łatwiejsze i bardziej dostępne usługi publiczne – mówiła Karolina Matysiak, Dyrektorka ds. Rozwoju Usług Płatniczych w COI.

W dyskusję zaangażowani byli również ambasadorowie ePłatności, czyli praktycy z jednostek biorących udział w pilotażu. To przedstawiciele urzędów z Lublina, Poznania i Złotoryi. Opowiedzieli o swoich doświadczeniach z usługą:

  • Urząd w Złotoryi:

- Mieszkańcy doceniają wygodę oraz brak konieczności korzystania z zewnętrznych systemów płatności. Wielu z nich dowiedziało się o zaległych podatkach dopiero dzięki powiadomieniu na telefonie. To pokazuje, że nowa usługa nie tylko usprawnia płatności, ale także poprawia informowanie mieszkańców o ich zobowiązaniach.

  • Urząd w Poznaniu:

- Wsparcie z Państwa strony zawsze na bardzo wysokim poziomie. Przygotowane przez Państwo materiały promocyjne na nasze życzenie zostały udostępnione w punktach obsługi klienta. Cieszymy się, że mogliśmy uzgadniać ich treść w miłej atmosferze, a nasze oczekiwania zostały spełnione.

Dla Centralnego Ośrodka Informatyki takie wydarzenia stanowią ważny krok w kierunku dalszego rozwoju ePłatności oraz ich integracji z usługami publicznymi. Celem wdrażanych usług jest poprawa jakości życia obywateli oraz zwiększenie efektywności administracji.

 

{"register":{"columns":[]}}