W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Ambasada

Ambasada RP w Helsinkach 

adres: Armas Lindgrenin tie 21, 00570 Helsinki
telefon: +358 9 618 28 120
e-mail: helsinki.amb.info@msz.gov.pl

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP): /AmbHelsinki/SkrytkaESP

 

Referat ds. konsularnych i Polonii

adres: Armas Lindgrenin tie 21, 00570 Helsinki
telefon: +358 9 618 28 103 
e-mail: helsinki.konsul@msz.gov.pl

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP): /AmbHelsinki/SkrytkaESP

Zasady obsługi interesantów

Wizyty osobiste

Poniedziałek, środa 13.00-16.00

Wtorek, czwartek, piątek 9.00-12.00

 

Konieczne jest zarezerwowanie wizyty w systemie e-konsulat. Prosimy o przybycie o wyznaczonej godzinie, gdyż nie dysponujemy poczekalnią dla interesantów.

 

Obsługa telefoniczna

Poniedziałek, środa 10.00-12.00

Wtorek, czwartek, piątek 13.00-15.00

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na naszej stronie internetowej.

W przypadku braku możliwości kontaktu telefonicznego w podanych godzinach albo w przypadku zajętej linii, prosimy kierować zapytania i wiadomości na e-mail helsinki.konsul@msz.gov.pl

 

Telefon dyżurny

W sytuacjach nagłych i nadzwyczajnych dotyczących zagrożenia życia, wypadków, zgonów i innych sytuacji wymagających pilnej interwencji konsula możliwy jest kontakt na numer dyżurny +358 503 818653.

Uprzejmie przypominamy, iż telefon dyżurny nie jest telefonem informacyjnym i nie służy do umawiania wizyt.

 

Media społecznościowe

Twitter: @PLinFinland
Facebook: @polishembassy.helsinki

 

Skargi i wnioski można wnosić:

1.            Pisemnie:

Ambasada RP w Helsinkach

Armas Lindgrenin tie 21

00570 Helsinki

2.            Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres helsinki.amb.info@msz.gov.pl

3.            Ustnie do protokołu do upoważnionego przez kierownika placówki Konsula RP – wyłącznie po wcześniejszym umówieniu – w pierwszą środę miesiąca w godz. 9.00-10.00

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres skarżącego (wnioskodawcy). W przypadku, gdy skargi i wnioski nie zawierają ww. danych, pozostawia się je bez rozpoznania.

RODO - Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych jest dostępna na stronie internetowej MSZ pod adresem:

https://www.gov.pl/web/dyplomacja/zloz-skarge-lub-wniosek

https://www.gov.pl/web/dyplomacja/zloz-petycje

Jakie informacje musi zawierać skarga i wniosek

1.            Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji;

2.            jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma;

3.            w skardze i wniosku, w miarę możliwości, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Ambasady RP w Helsinkach, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

 

{"register":{"columns":[]}}