W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Gamedev, sztuczna inteligencja i robotyka… czyli lipiec w GovTechu

03.08.2022

Mimo że wakacje w pełni, za nami pracowity miesiąc! Lipiec w GovTechu upłynął przede wszystkim pod znakiem gier video i innowacji w polskiej edukacji. Wszystko po to, aby promować najnowsze technologie w całej Polsce i poza nią.

Po lewej uśmiechnięci kobieta i mężczyzna. Kobieta unosi rękę do góry. Po prawej napis: #PRASÓWKA LIPIEC W GOVTECHU

Rozpoczęliśmy działalność Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych 

CRPK, nowa instytucja kultury na mapie Warszawy, zainicjowała swoją działalność 8 lipca 2022 r.  Położony przy ul. Mińskiej 65 obiekt o powierzchni 22 tys. m2 ma wspierać branżę kreatywną oraz ułatwiać współpracę na rzecz polskiej kultury – szczególnie w wymiarze technologicznym. Zapraszamy do współpracy twórców z obszaru gier, mody, designu i nie tylko. 

W uroczystości otwarcia Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych Mińska 65 wzięli udział: Premier Piotr Gliński – Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Justyna Orłowska – Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech oraz Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej, Erik Catalfamo – Dyrektor Centrum Dziedzictwa Kulturowego Departamentu Stanu Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej oraz Mikołaj Turowski – p.o. Dyrektora nowopowstałego centrum. 

Więcej informacji 

Zorganizowaliśmy game jam dla Ukrainy 

United with Ukraine Game Jam był największą tego typu imprezą w Polsce od początku pandemii. Od 8 do 10 lipca uczestnicy z ponad 22 państw świata przez 48 godzin projektowali gry, których tematem przewodnim było dziedzictwo kulturowe Ukrainy. Część twórców gier spotkała się na żywo w nowo otwartym Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych w Warszawie. Pozostali uczestnicy dołączyli do rywalizacji online, komunikując się na platformie Discord. 

Autorzy najlepszych projektów dostali nagrody pieniężne o łącznej wartości 100 tysięcy złotych. Jury najwyżej oceniło trzy gry: Solstice, Rukavychka oraz B is for Borsch. 

Więcej informacji 

Rozpoczęliśmy poszukiwania gier dla uczniów 

Wspólnie z Ministerstwem Kultury i Nauki poszerzamy ofertę szkolnych pomocy dydaktycznych o …. gry komputerowe! W lipcu uruchomiliśmy nabór game developerów, którzy chcieliby włączyć się w tę inicjatywę. Każdy producent gier może zgłosić swój projekt, by – po weryfikacji przez zespół specjalistów – został on włączony do podstawy programowej. Na ich podstawie zostaną przygotowane scenariusze lekcji, które ułatwią uczniom i nauczycielom korzystanie z nowej formuły zajęć.  

Wybraliśmy już dwie gry – This War of Mine oraz Grę Szyfrów. Twórcy This War of Mine inspirowali się wojną w Sarajewie, pokazując konflikt z perspektywy jej ofiar. Gracz sam podejmuje decyzje wpływające na przebieg akcji. Jego celem – jako przywódcy grupy – jest bezpieczne przeprowadzenie cywilów pod ostrzałem wroga. Z kolei Gra Szyfrów przenosi uczniów do czasów wojny polsko-bolszewickiej. Muszą oni złamać kod, którym komunikuje się najeźdźca. Celem gracza jest zniszczenie sowieckiego pociągu pancernego. 

Wciąż można zgłaszać swoje propozycje gier! 

Więcej informacji 

Wybraliśmy najlepsze eseje o sztucznej inteligencji 

Pod koniec 2021 roku ogłosiliśmy Międzynarodowy Konkurs Esejowy, którego tematem była... sztuczna inteligencja! Przez cztery miesiące studenci z całej Europy mogli zgłaszać prace związane z aspektami społeczno-etyczno-kulturowymi AI. Wśród nadesłanych prac znalazły się opisy wizji rozwoju nowoczesnych technologii czy też sposobów wykorzystania sztucznej inteligencji w życiu codziennym. W marcu 2022 roku zakończyliśmy zbieranie prac, a w lipcu – po burzliwych dyskusjach jury – wyłoniliśmy zwycięzców!  

Na laureatów konkursu czekają nagrody pieniężne w wysokości po 1000 euro. Wyniki ogłosimy podczas gali podsumowującej pod koniec tego roku.  

Więcej informacji 

Zmieniamy polskie szkoły z Laboratoriami Przyszłości 

Z programu Laboratoria Przyszłości, który realizujemy we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki, korzysta coraz więcej polskich uczniów. Do końca lipca zgłosiło się już niemal 14 tysięcy szkół podstawowych! Dzięki temu coraz więcej dzieci i młodzieży podczas lekcji może korzystać m.in. z drukarek 3D, robotów czy okularów VR. Katalog wyposażenia, które można zakupić ze środków programu obejmuje łącznie kilkaset pozycji - jest w czym wybierać! 

Dzięki sprzętowi od Laboratoriów Przyszłości nauczyciele ze szkoły w Dąbrowie Tarnowskiej rozbudzili wśród uczniów pasję do robotyki. Najmłodsi podczas zajęć mieli okazję konstruować swoje własne nowoczesne maszyny.

Z kolei uczniowie z Warszawy dzięki okularom VR wybrali się w podróż do gorącego Dubaju. Taką lekcję geografii zapamiętają na długo!  

Wakacje nie muszą oznaczać pożegnania ze szkołą. Młodzież z poznańskiej szkoły udowodniła, że nauka może być ciekawa, a sprzęt od Laboratoriów Przyszłości można wykorzystywać także poza lekcjami – np. podczas letnich półkolonii. 

Nabór do programu trwa. Dyrektorzy mogą zgłaszać swoje placówki do 19 września 2022 r. Sprawdź, jak Laboratoria Przyszłości mogą unowocześnić Twoją szkołę! 

Więcej informacji 

Więcej zdjęć znajdziesz na naszym Facebooku.

Obserwuj nas na Facebooku oraz Instagramie i bądź na bieżąco. Nie przegap wydarzeń i kolejnych ciekawych projektów, które przygotowujemy dla Was!

{"register":{"columns":[]}}