W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

Zdarzenia w postaci urodzenia, śmierci oraz zawarcia związku małżeńskiego są w Hiszpanii rejestrowane przez urzędy stanu cywilnego (Registros Civiles). W Hiszpanii istnieje Centralny Urząd Stanu Cywilnego (Registro Civil Central) rejestrujący zdarzenia mające miejsce wyłącznie poza Hiszpanią (poprzez hiszpańskie placówki konsularne) i dotyczące obywateli Hiszpanii lub osób, które nabyły obywatelstwo hiszpańskie.

Nie ma centralnego rejestru urodzeń, śmierci oraz zawarcia związku małżeńskiego, które miały miejsce na terenie Hiszpanii. W związku z powyższym, w celu wydobycia odpisu aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu należy koniecznie podać dokładne miejsce zdarzenia, gdyż brak takiej informacji uniemożliwia wydobycie odpisu aktu.

Samodzielne załatwienie sprawy

Istnieje możliwość wydobycia dokumentu z Registro Civil samodzielnie, bez korzystania z pośrednictwa konsula. W tym celu, na odpowiednim formularzu dostępnym na niżej podanych stronach internetowych hiszpańskiego Ministerstwa Sprawiedliwości, oprócz danych osoby (osób), której dotyczy zdarzenie należy podać szczegółowo miejsce (prowincję) oraz Registro Civil, w którym zostało ono zarejestrowane.

Wnioski o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego przez Registro Civil:

Gdzie załatwisz sprawę?

Sprawę załatwisz osobiście lub korespondencyjnie, kontaktując się uprzednio z placówką właściwą terytorialnie dla Registro Civil, z którego ma być wydobyty odpis aktu stanu cywilnego:

Konsulat Generalny RP w Barcelonie: tel. (+34) 933 220 542 lub (+34) 933 227 234, mail: barcelona.kg.sekretariat@msz.gov.pl

 

Ile zapłacisz?

Opłata konsularna za wydobycie za pośrednictwem konsula dokumentu z Registro Civil wynosi 30 EUR

Jaki jest termin realizacji?

Konsul załatwia sprawę bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie trzech miesięcy od dnia złożenia wniosku. O okolicznościach powodujących konieczność przedłużenia terminu załatwienia sprawy konsul zawiadamia wnioskującego, wyznaczając nowy termin załatwienia sprawy.

Jak odbierzesz dokumenty?

Dokumenty zostaną przesłane na wskazany we wniosku adres poza Hiszpanią

{"register":{"columns":[]}}