W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pierwszy dzień Szczytu Klimatycznego Togetair

22.04.2021

Transformacja energetyczna oraz kwestie dotyczące granicznego podatku węglowego to główne tematy podczas pierwszego dnia II Szczytu Klimatycznego Togetair. W wydarzeniu, które odbyło się 21 kwietnia 2021 r., udział wzięli minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka oraz wiceminister Adam Guibourgé-Czetwertyński.

Minister Kurtyka podczas pierwszego dnia Szczytu Klimatycznego Togetair

„Przyszłość zaczyna się dziś. Polityka energetyczna Polski 2040”

W debacie „Przyszłość zaczyna się dziś. Polityka energetyczna Polski 2040” udział wziął szef resortu klimatu i środowiska Michał Kurtyka. W trakcie spotkania minister przypomniał, że w lutym Rząd RP przyjął Politykę energetyczną Polski do 2040 roku.

PEP2040 zakłada ramy, w jakich chcielibyśmy budować moce energetyczne w naszym kraju i ukazuje strategiczne inwestycje. Nasze aktywa energetyczne się starzeją, pochodzą one często z lat 60-tych i 70-tych. Dlatego transformacja energetyczna jest niezwykle istotna dla zachowania bezpieczeństwa energetycznego i ciągłości zaopatrzenia w energię

– podkreślił.

Jak wskazał minister Kurtyka, transformacja energetyczno-klimatyczna jest także dla Polski szansą na rozwój gospodarczy.

Chcemy, aby transformacja energetyczna została przeprowadzona w sposób sprawiedliwy i zrównoważony, tak aby uchronić regiony zależne od paliw kopalnych. W Polityce Energetycznej Polski do 2040 r. wskazujemy kierunki rozwoju, które pozwolą na budowę 300 tys. nowych, wysokopłatnych miejsc pracy

– powiedział.

Węglowy mechanizm korekcyjny na granicach UE (CBAM)

„Węglowy mechanizm korekcyjny na granicach UE” to kolejna z debat podczas szczytu klimatycznego Togetair, w której udział wziął wiceminister Adam Guibourgé-Czetwertyński.

Jak podkreślił wiceminister, CBAM jest metodą promowania ambicji klimatycznych i zapobiegania importowi produktów, które prowadzą do znacznych emisji za granicą.

Chcemy opracować węglowy mechanizm korekcyjny, tzw. CBAM, by uniknąć ucieczki emisji do innych krajów. Chodzi o to, aby kraje spoza UE przestawiły się na produkcję w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Wewnątrz Unii Europejskiej za tę funkcję odpowiedzialny jest system EUETS

– powiedział.

Jak dodał wiceminister, wprowadzenie CBAM zapewniłoby to równe szanse dla przemysłu UE i importerów.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}