W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wydział Organizacyjno Kadrowy i BHP

Naczelnik Wydziału

st. kpt. Łukasz Wójcik

 

 

Wydział Organizacyjno-Kadrowy i BHP realizuje zadania w zakresie spraw:

  1. organizacyjnych;
  2. kadrowych;
  3. informatyki;
  4. archiwizacji;
  5. ochrony informacji niejawnych,
  6. bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

Do zadań Wydziału Organizacyjno-Kadrowego i BHP należy w szczególności:

1)   w zakresie spraw organizacyjnych:

  1. realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy miejskiej,
  2. organizowanie   odpraw  służbowych,  narad  i  konferencji  z  udziałem  komendanta miejskiego,
  3. opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta miejskiego,
  4. prowadzenie  spraw  obiegu  dokumentów  i  instrukcji  kancelaryjnej   w komendzie miejskiej,   
  5. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
  6. przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy miejskiej,
  7. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów,
  8. organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy miejskiej, w tym jednostki ratowniczo-gaśniczej,
  9. realizowanie   zadań  z   zakresu   skarg   i   wniosków,   prowadzenie   ewidencji   skarg i wniosków dla komendy miejskiej,
  10. prowadzenie sekretariatu komendanta miejskiego;

 

2) w zakresie spraw kadrowych:

  1. realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta miejskiego,
  2. przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie miejskiej, w tym dowódcy jednostki ratowniczo-gaśniczej,
  3. opracowywanie  regulaminów,  wytycznych i procedur dotyczących  służby i pracy w komendzie miejskiej,
  4. ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie miejskiej,
  5. prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej,
  6. sporządzanie i  kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej,
  7. realizowanie  zadań  z  zakresu profilaktyki  zdrowotnej   strażaków  i pracowników cywilnych komendy miejskiej,
  8. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;

 

3)   w zakresie spraw informatyki:

  1. analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej,
  2. zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej,
  3. nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności komendy miejskiej,
  4. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych,
  5. planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g nowoczesnych technik informatycznych,
  6. sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki,
  7. wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych,
  8. systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy miejskiej,
  9. realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych,
  10. administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych,
  11. utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie miejskiej systemów teleinformatycznych,
  12. nadzór nad stroną internetową komendy miejskiej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną;

 

4)   w zakresie spraw archiwizacji:

prowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;

 

5)   w zakresie spraw ochrony informacji niejawnych - realizacja zadań dla tzw. „pionu ochrony", określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 412 z późniejszymi zmianami), a w szczególności:

  1. pełnienie funkcji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, zwanego „Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych",   
  2. zapewnienie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych,
  3. kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów w tym zakresie,
  4. opracowywanie  i nadzorowanie realizacji planów w  zakresie  ochrony informacji     niejawnych,
  5. planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;

 

6)  w zakresie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy:

  1. prowadzenie   kontroli   warunków   pracy   oraz   przestrzegania   przepisów   i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2. sporządzanie i przedstawianie komendantowi miejskiemu, co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć   technicznych   i   organizacyjnych   mających   na   celu   zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
  3. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  4. przedstawianie komendantowi miejskiemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  5. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,  
  6. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
  7. uczestniczenie   w   pracach,   powołanej    przez   komendanta   miejskiego,   komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa  i  higieny  pracy,  w tym  zapobieganiem  chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.11.2020 15:17 bryg. Piotr Szubra
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Krystyna Janusz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Organizacyjno Kadrowy i BHP 4.0 08.02.2024 12:23 Łukasz Wójcik
Wydział Organizacyjno Kadrowy i BHP 3.0 27.04.2023 08:41 mł. bryg. Krystyna Janusz
Wydział Organizacyjno Kadrowy i BHP 2.0 18.12.2020 18:06 bryg. Piotr Szubra
Wydział Organizacyjno Kadrowy i HBP 1.0 14.11.2020 15:17 bryg. Piotr Szubra

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}