Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach.
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-10
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Wyłączenia
- Treści, które nie zostały wytworzone przez KM PSP w Mysłowicach
- multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne opublikowane przed dniem 23 września 2018 r.;
- mapy są wyłączone z obowiązku dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-10
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Wojciech Chojnowski.
- E-mail: wchojnowski@myslowice.kmpsp.gov.pl
- Telefon: 47 851 09 36
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach
- Adres: ul. Mikołowska 50m
41-400 Mysłowice
woj. śląskie - E-mail: pspmyslowice@katowice.kwpsp.gov.pl
- Telefon: 47 851 09 30
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Komenda Miejska Panstwowej Strazy Pozarnej w Myslowicach
ul. Mikolowska 50M, 41-400 Myslowice
Budynek Komendy Miejskiej PSP zlokalizowany w Mysłowicach przy ulicy Mikołowskiej 50 M i posiada wejście umożliwiające dostęp osobom niepełnosprawnym z poziomu terenu, bez barier architektonicznych.
Bezpośrednio przy wskazanym wejściu znajduje się stanowisko podoficera umożliwiające obsługę osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo podoficer jest w stanie poprosić do osoby niepełnosprawnej ruchowo pracownika komendy miejskiej w celu załatwienia sprawy bez konieczności poruszania się po budynku.
Miejsca parkingowe uwzględniają miejsce dla osób z niepełnosprawnością i zapewniają dostęp do wskazanego wejścia budynku.
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Zmiana rozmiaru strony:
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ.
Materiały
Raport o dostępnościRaport_o_dostępności_2021.pdf 0.10MB Tekst Łatwy do czytania
Tekst_łatwy_do_czytania.docx 2.45MB Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021 – 2022 w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach
Plan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osoboom_Mysłowice.docx 0.02MB Wniosek o zapewnienie usługi tłumacza języka migowego
Wniosek_o_zapewnienie_usługi_tłumacza_języka_migowego.docx 0.04MB
Wideo
- Pierwsza publikacja:
- 29.11.2020 11:20 asp. Przemysław Dudkiewicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- asp. Przemysław Dudkiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 17.0 | 27.03.2024 13:28 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 16.0 | 20.04.2023 14:08 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 15.0 | 20.04.2023 14:07 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 14.0 | 24.03.2023 14:35 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 13.0 | 13.01.2023 08:29 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 12.0 | 12.01.2023 13:38 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 11.0 | 12.01.2023 13:36 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 10.0 | 12.01.2023 13:34 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 9.0 | 28.07.2022 09:10 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 28.07.2022 08:59 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 29.10.2021 11:09 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 29.10.2021 10:57 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 27.09.2021 09:58 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 24.09.2021 13:59 mł. bryg. Wojciech Chojnowski |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 14.03.2021 10:15 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 12.02.2021 16:12 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 29.11.2020 11:20 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP