W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tłumacz dla osób niesłyszących

02.11.2021

Tłumacz dla osób niesłyszących

Aby skutecznie komunikować się z Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:

1. Złożyć WNIOSEK o umówienie się na spotkanie i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się:
– PJM (polski język migowy),
– SJM (system językowo-migowy),
– SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).

2. Załatwić sprawę osobiście przy pomocy osoby przybranej (wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw),

3. Wysłać pismo na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, ul. Głogowska 24, 45-315 Opole,

4. Wysłać wiadomość elektroniczną na adres Komendy Miejskiej PSP w Opolu: kmsekret@kmpsp.opole.pl

5. Przesłać pismo faksem na nr:  +48 77 400 20 31,

6. Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem telefonu:  +48 47 861 7900,

7. Przesłać wniosek za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej: ePUAP.

Jak złożyć wniosek (stosownie do pkt. 1):

1. Należy pobrać i wypełnić wniosek (wzór wniosku do pobrania):

- Załącznik nr 1 (format pliku *.doc)

- Załącznik nr 2 (format pliku *.pdf)

2. Po wypełnieniu wyżej wymienionego wniosku należy przesłać go, wybierając jedną z poniższych metod:
– na adres poczty elektronicznej: kmsekret@kmpsp.opole.pl
– faksem na numer: +48 77 400 20 31,
– listownie na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, ul. Głogowska 24, 45-315 Opole z dopiskiem na kopercie „WNIOSEK – usługa tłumacza”.

Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 3-7 należy podać następujące informacje:

– imię i nazwisko osoby uprawnionej,
– adres korespondencyjny (zawierający takie dane jak ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu, nazwa miejscowości oraz kod pocztowy),
– sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu poczty elektronicznej (e-mail), numeru telefonu lub/i numeru faksu,
– przedmiot rozmowy w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu,
– obecność osoby przybranej / potrzeba zapewnienia usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody – komunikowania się za pomocą: PJM (Polski Język Migowy), SJM (System Językowo-Migowy) lub SKOGN (Sposób Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych).

Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2, art. 14 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.

Materiały

Wniosek - Tłumacz dla osób niesłyszących [.doc]
WniosekTlumacz.doc 0.03MB
Wniosek - Tłumacz dla osób niesłyszących [.pdf]
WniosekTlumacz.pdf 0.21MB

Wideo

{"register":{"columns":[]}}