W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

 

Księgowy:
Krystyna Jeruzol

KONTAKT:
tel.: 32 323 24 62
tel.: 32 323 24 68
fax: 32 323 24 63

1. Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

1) sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;

2) prowadzenie rachunkowości komendy;

3) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;

b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;

c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;

d) zapewnieniu terminowego ściągania należności;

e) dokonywaniu kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;

f) wydatkowaniu środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;

4) realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;

5) prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);

6) opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;

7) opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;

8) sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;

9) przygotowanie wniosków do Prezydenta Miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;

10) sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;

11) naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;

12) realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;

13) sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;

14) udział w procesie rozliczania dotacji z budżetu państwa;

15) organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej; 

16) kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.12.2020 00:35 asp. Piotr Myrda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
asp. Myrda Piotr
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 6.0 24.06.2025 11:00 Kurek Grzegorz
Sekcja Finansów 5.0 17.03.2025 11:06 Kurek Grzegorz
Sekcja Finansów 4.0 01.03.2023 15:24 asp. Piotr Myrda
Sekcja Finansów 3.0 12.02.2021 11:16 asp. Piotr Myrda
Sekcja Finansów 2.0 25.01.2021 18:17 asp. Piotr Myrda
Sekcja Finansów 1.0 10.12.2020 00:35 asp. Piotr Myrda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}