Sekcja Finansów
Księgowy:
Krystyna Jeruzol
KONTAKT:
tel.: 32 323 24 62
tel.: 32 323 24 68
fax: 32 323 24 63
1. Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:
1) sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
2) prowadzenie rachunkowości komendy;
3) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
d) zapewnieniu terminowego ściągania należności;
e) dokonywaniu kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
f) wydatkowaniu środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
4) realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
5) prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
6) opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
7) opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
8) sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
9) przygotowanie wniosków do Prezydenta Miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
10) sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
11) naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
12) realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
13) sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
14) udział w procesie rozliczania dotacji z budżetu państwa;
15) organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
16) kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
- Pierwsza publikacja:
- 10.12.2020 00:35 asp. Piotr Myrda
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- asp. Myrda Piotr
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Sekcja Finansów | 6.0 | 24.06.2025 11:00 Kurek Grzegorz |
| Sekcja Finansów | 5.0 | 17.03.2025 11:06 Kurek Grzegorz |
| Sekcja Finansów | 4.0 | 01.03.2023 15:24 asp. Piotr Myrda |
| Sekcja Finansów | 3.0 | 12.02.2021 11:16 asp. Piotr Myrda |
| Sekcja Finansów | 2.0 | 25.01.2021 18:17 asp. Piotr Myrda |
| Sekcja Finansów | 1.0 | 10.12.2020 00:35 asp. Piotr Myrda |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP