W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna

Starszy Technik Sztabowy:
ogn. Jacek Goraus

Technik:
st. str. Dariusz Batek

Starszy Technik:
Izabela Jureczko

KONTAKT:
tel.: 32 323 24 67
fax: 32 323 24 69

1. Do zadań Sekcji Kwatermistrzowsko - Technicznej należy w szczególności:

1) w zakresie zadań kwatermistrzowskich:

a) administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów i pomieszczeń pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów; 13

b) monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną i osobistą;

c) prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków;

d) dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;

e) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem funkcjonariuszom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;

f) prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;

g) prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS).

h) zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;

i) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;

j) prowadzenie ewidencji składników majątku komendy;

k) gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;

l) sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;

m)realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;

n) systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z jednostką ratowniczo - gaśniczą priorytetów w tym zakresie;

o) realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;

p) weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;

q) współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.

r) prowadzenie spraw związanych z rozdziałem kosztów operatorów monitoringu kosztami funkcjonowania Stacji Odbiorczej Alarmów Pożarowych w komendzie;

s) prowadzenie kasy dla środków budżetowych.

2) w zakresie zadań technicznych:

a) inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;

b) monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;

c) prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;

d) organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;

e) bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;

f) prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;

g) prowadzenie kontroli nad eksploatacją sprzętu transportowego i terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu komendy;

h) zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego; 

i) prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;

j) wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;

k) nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu) w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego.

 

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.12.2020 00:35 asp. Piotr Myrda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
asp. Myrda Piotr
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 11.0 07.08.2025 11:59 Kurek Grzegorz
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 10.0 24.06.2025 10:58 Kurek Grzegorz
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 9.0 17.03.2025 11:05 Kurek Grzegorz
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 8.0 27.02.2024 15:19 asp. Piotr Myrda
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 7.0 05.09.2023 15:16 asp. Piotr Myrda
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 6.0 31.08.2023 16:06 asp. Piotr Myrda
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 5.0 10.07.2023 09:52 asp. Piotr Myrda
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 4.0 06.04.2023 13:32 asp. Piotr Myrda
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 3.0 01.03.2023 15:23 asp. Piotr Myrda
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 2.0 12.02.2021 11:15 asp. Piotr Myrda
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 1.0 10.12.2020 00:35 asp. Piotr Myrda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}