W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 12


Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (12/15).

Przygoda w lesie - lekcja 12

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują olbrzyma, który podnoszony jest przez specjalną platformę, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, uruchamiają program dźwiękiem, wstawiają tło, dowiedzą się, jaki wzrost ma największy człowiek na świecie, dowiedzą się jak wygląda prosty ciąg instrukcji, do którego wstawiamy dźwięk w programie Scratch.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Podnośnik, który służy do unoszenia wielkoluda, należy zaprogramować tak, by zbyt szybko nie unosił się. Ważne jest, by dzieci kontrolowały unoszenie i opuszczanie ramienia robotycznego. Opisy w dymkach pomogą odróżnić ruch ramienia.

Materiały

Lekcja 12 - Przygoda w lesie
Kod​_do​_przyszlosci​_12.pdf 1.42MB
{"register":{"columns":[]}}