W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 13

Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (13/15).

Łódź podwodna - lekcja 13

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują łódź podwodną i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się jaka jest zależność między pozycją czujnika a działaniem robota. Nauczą się synchronizować kilka programów w jeden, doskonaląc umiejętność logicznego myślenia. Nauczą się rozwiązywania zadań z treścią, spróbują samodzielnie rozwiązywać zadania programistyczne, stworzą własną opowieść.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Robot—łódź podwodna to konstrukcja, która nie wchodzi już w skład zestawu instrukcji LEGO. Otwieramy ją bezpośrednio z pli- ku PDF. Wyjaśniamy dzieciom, że jest to kolejny etap zaawansowania w budowaniu robotów, który wymaga od nich zdobytych wcześniej umiejętności.

Materiały

Lekcja 13 - Łódź podwoda
Kod​_do​_przyszlosci​_13.pdf 2.40MB
{"register":{"columns":[]}}