W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 4

Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (4/15)

Głodny lew - lekcja 4

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują postać lwa z klocków Lego WeDo, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, zastosują w swoich programach różne parametry i wartości, wstawią do programu moduł powtarzania tych samych działań oraz zdobędą umiejętność rozpoznawania kodu stworzonego w programie Scratch.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Uczniowie wspólnie z nauczycielem analizują zbudowane przez siebie programy. Zanim uruchomią robota, omawiają poszczególne jego elementy/bloki. Dopisują pola z komentarzem, który czasem pomaga zrozumieć i zapamiętać działanie programu.
Nauczyciel podejmuje decyzję, czy dzieci gotowe są na naukę programowania w środowisku Scratch.

Materiały

Lekcja 4 - Głodny lew
Kod​_do​_przyszlosci​_4.pdf 1.79MB
{"register":{"columns":[]}}