W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kodowanie w domu, czyli Coding@home z EU CodeWeek

Grafika przedstawia plakat zachęcający do udziału w CodeWeek. W górnej części napis "Pomysł na CodeWeek" oraz uśmiechnięta dziewczynka z żarówką. Pod spodem napis " Kodowanie w domu, czyli Coding@home z EU CodeWeek”. Poniżej w formie etykiet przedstawione są kolejne kroki zgłoszenia inicjatywy:
„1. Wejdź na codeweek.eu”,
„2. Poznaj różnorodne gry i zabawy z kodowaniem dla początkujących”
„3. Zgłoś swoje wydarzenie na codeweek.eu/add i zostań częścią codeweekowej społeczności "
"4. Pobierz certyfikat".
W dolnej części tekstu kod QR prowadzący do strony www.koduj.gov.pl, adresy Facebook CodeWeekPL, Instagram codeweekpl i adres e-mailowy programowanie@mc.gov.pl oraz logotypy Funduszy Europejskich, KPRM, NASK i Unii Europejskiej. Powyżej krótka informacja o CodeWeek "CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. W 2021 roku Europejski Tydzień Kodowania obchodzimy w dniach 9-24 października, ale wydarzenia związane z promocją programowania możesz zgłaszać cały rok.".

Zacznij programować już dziś! Wystarczy komputer i chęć do podjęcia wyzwań.  

Coding@Home to zbiór krótkich filmów instruktażowych – opisujących, jak przygotować wciągające gry, łamigłówki czy szarady. To pierwszy krok do nauki kodowania: przedstawione gry stymulują myślenie obliczeniowe, uczą logicznego i analitycznego myślenia, a także rozwijają umiejętności zarówno uczniów, jak i rodziców oraz nauczycieli. Aby skorzystać z pomysłu, nie potrzebujesz żadnej wiedzy na temat kodowania – wystarczą niezbędne materiały, które możesz pobrać ze strony Coding@Home.

Przykład, że takie działania są znakomitym narzędziem do nauki, integracji, ale i dobrej zabawy, dali organizatorzy działań w ramach #CodeWeek2020.

W Polsce ponad 5000 uczestników zgłosiło swoją inicjatywę na mapę Europejskiego Tygodnia Kodowania. Był to najlepszy wynik w Europie!

Pomocne okazały się różnorodne aplikacje i narzędzia, dzięki którym zaplanowane inicjatywy były dalej możliwe – stacjonarne wydarzenia, dotychczas organizowane w szkołach, ośrodkach kultury, instytucjach publicznych i innych miejscach, zamieniły się po prostu w spotkania online.

Seria Coding@Home, która powstała w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, opiera się na inicjatywie „Rodzinnego kodowania” Uniwersytetu w Urbino i Stowarzyszenia CodeMOOCnet stworzonej we współpracy z Rai Cultura. Zadania prezentuje Alessandro Bogliolo, profesor ds. systemów przetwarzania informacji na Uniwersytecie w Urbino, włoski ambasador Europejskiego Tygodnia Kodowania i koordynator wszystkich ambasadorów, a także członek Rady Zarządzającej ds. Umiejętności i Zatrudnienia w Sektorze Cyfrowym.

Zainspiruj się. Sprawdź propozycje i programuj!

  • Pierwsza z przygotowanych zabaw to Odkrywca. Twoim zadaniem będzie prowadzenie tytułowego bohatera po planszy tak, by odwiedzić jak największą liczbę pól.
  • Prawo, lewo jest grą opartą zarówno na rywalizacji, jak i współpracy. Obie drużyny współpracują ze sobą, aby stworzyć ścieżkę do celu, jednocześnie rywalizując o wykorzystanie jak największej liczby przypisanych im kart. Drużyna żółta stara się wykonać jak najwięcej zwrotów w lewo, a czerwona – w prawo.
  • W zabawieZejdź z mojej ścieżki udział biorą dwie drużyny. Zaczynając od przeciwległych krańców planszy, obie grupy budują ścieżki, które nachodzą na siebie. Wygrywa ten zespół, któremu uda się zablokować budowę ścieżki drugiej drużyny.
  • GraPrzeciąganie liny polega na współpracy i rywalizacji. Zaczynając od środka dolnej części planszy, dwie drużyny (żółta i czerwona), współpracują ze sobą, aby dotrzeć na górną. Drużyna żółta stara się dotrzeć do pól po lewej stronie, a drużyna czerwona – do znajdujących się po prawej.

Więcej podobnych instrukcji zabaw szukaj na stronie: codeweek.eu.

Chcesz zacząć? Działaj!

Krok 1. Wejdź na stronę: https://codeweek.eu/resources/CodingAtHome.

Krok 2. Kliknij wybraną zabawę i obejrzyj film.

Krok 3. Zbierz drużynę – rodzinę, uczniów lub znajomych – i zacznijcie rozgrywki.

Krok 4. Zgłoś swoje wydarzenie na: codeweek.eu/add i zostań częścią codeweekowej społeczności.

Krok 5. Pobierz certyfikat. Jak tylko zgłosisz swoje wydarzenie, będziesz mógł odebrać certyfikat uczestnika! Więcej informacji o generowaniu certyfikatów CodeWeek znajdziesz w tym artykule.

 

Masz pytania? Skontaktuj się z nami: programowanie@mc.gov.pl.

Grafika przedstawia plakat zachęcający do udziału w CodeWeek. W górnej części napis "Pomysł na CodeWeek" oraz uśmiechnięta dziewczynka z żarówką. Pod spodem napis " Kodowanie w domu, czyli Coding@home z EU CodeWeek”. Poniżej w formie etykiet przedstawione są kolejne kroki zgłoszenia inicjatywy:

Typ wydarzenia: sesja online

Czego potrzebujesz? Po prostu wybierz jeden z filmów i zacznij programować – wystarczy zebrać grupę znajomych lub zaprosić do współpracy swoich uczniów i Twoja inicjatywa jest już gotowa! 😊

Dla ilu osób? Brak limitu – każdy, kto otrzyma link, może wziąć udział.

 

Materiały

Pobierz "Kodowanie w domu, czyli Coding@home z EU CodeWeek"
{"register":{"columns":[]}}