W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Inwestycje remontowo-budowlane oraz sprzętowe zrealizowane w 2020 r.

01.02.2021

Dach budynku Komendy Powiatowej PSP w Chojnicach, ukazujące powierzchnie pokrycia dachu z papy termozgrzewalnej, widoczne kominy i instalacje znajdujące się na dachu.

PRACE REMONTOWO BUDOWLANE

1. Remont pokrycia dachowego budynku KP PSP Chojnice 

W ramach zwiększenia budżetu w roku 2020 ogłoszono przetarg nieograniczony na remont pokrycia dachowego budynków KP PSP Chojnice. 
Zakres robót obejmował: przygotowanie podłoża dachu z likwidacją pęcherzy, pokrycie dachu papą termozgrzewalną, wymianę rynien i rur spustowych, rozebranie obróbek blacharskich nie nadających się do użytku, wykonanie antyspadku ze styropianu, obróbka elementów i uszczelnienie elementów znajdujących się na dachu, wyznaczenie ciągów komunikacyjnych na połaci dachu, przemurowanie narożników ścian budynku garażowego oraz wymiana wsporników instalacji odgromowej. 
Wartość zadania wyniosła 139.343,70 zł

2. Remont obiektu Ośrodka Szkolenia Ratownictwa Wodnego i Ekologicznego w Charzykowach 

W związku ze zwiększeniem budżetu w 2020 roku, KP PSP w Chojnicach wykonała w budynku Ośrodka Szkolenia Ratownictwa Wodnego i Ekologicznego w Charzykowach szereg prac remontowych. W ramach zadania rozebrano wiatę garażową, wykonano opaskę z kostki brukowej zabezpieczającą elewację, wykonano montaż instalacji wody ogrodowej poza budynek oraz przełożono gniazdka 230V poza budynek. Wymieniono wszystkie okna i drzwi zewnętrzne w budynku, z montażem barierek w drzwiach balkonowych. Wykonano niezbędne prace konserwacyjne, naprawcze elewacji budynku. Ponadto wykonano prace ziemne związane z realizacją całości zadania. 
Wartość zadania wyniosła 118.778,01 zł

3. Wymiana instalacji grzewczej w obiekcie Ośrodka Szkolenia Ratownictwa Wodnego i Ekologicznego w Charzykowach

W 2020 roku w ramach pozyskanych środków finansowych za pośrednictwem Funduszu Wsparcia woj. pomorskiego w wysokości 20.000,00 zł dokonano zakupu kotła gazowego przystosowanego do spalania gazu ziemnego wraz z niezbędną instalacją gazową oraz dokumentacją. Ponadto wykonano prace remontowe związane z usytuowaniem głównego zaworu wody oraz montaż pieca i instalacji wewnątrz obiektu. 
Wartość zadania wyniosła: 20.000,00 zł

4. Przebudowa Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Chojnicach

W ramach zadania inwestycyjnego pn. “Przebudowa Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Chojnicach” zlecono przygotowanie niezbędnej dokumentacji tj. projektu budowlanego, ekspertyzy technicznej przeciwpożarowej budynku, projektu wewnętrznej instalacji wody hydrantowej oraz projektu technicznego wewnętrznej instalacji elektrycznej. Na podstawie zebranej dokumentacji oraz uzyskaniu niezbędnych pozwoleń rozpoczęto prace budowlane związane z budową nowej klatki schodowej, oddzieleniem stref pożarowych (przemurowaniem ścian i wstawieniem drzwi ppoż.) jak również założeniem niezbędnych instalacji przeciwpożarowych tj. oświetlenieewakuacyjne, hydranty wewnętrzne oraz założono system detekcji gazów wybuchowych. 
W istniejącym budynku została wybudowana dodatkowa klatka schodowa w części przeznaczonej dla Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej.
Wartość całości zadania wyniosła: 62.300,00 zł

5. Remont pomieszczenia do przygotowywania posiłków i stołówki z wymianą wyposażenia w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej w Chojnicach 

W ramach niniejszego zadania wykonano kompleksowy remont całości pomieszczenia. Zburzono niepotrzebne wypusty, wyrównano i wygładzono ściany i posadzkę. Poprowadzona została nowa instalacja ogrzewania podłogowego oraz instalacja elektryczna i oświetleniowa. Wymieniono sprzęty AGD i zabudowę kuchenną. Położone zostały nowe kafle podłogowe na całości oraz ścienne w miejscu przygotowywania posiłków. Pozostałe ściany i sufit zostały przemalowane. Zakupiono również metalowe szafki imienne z przeznaczeniem dla funkcjonariuszy systemu zmianowego.
Wartość zadania wyniosła: 60.000,00 zł

6. Remont pomieszczenia Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego w Chojnicach oraz remont zaplecza socjalnego z wymianą wyposażenia

Wykonano kompleksowy remont pomieszczenia polegający na przebudowie ścianek działowych, wymianie sufitów podwieszanych, wygładzeniu i malowaniu ścian oraz położeniu nowych płytek. Ponadto wykonano nowe pomieszczenie socjalne oraz toalety z kompletnym wyposażeniem. Usunięte zostało istniejące okablowanie sieci elektrycznej oraz teleinformatycznej. Zostały wykonana nowa instalacja elektryczna oraz teleinformatyczna wraz z osprzętem, która zapewnia ciągłość użytkowania oraz umożliwia łatwą rozbudowę sieci w zależności od bieżących potrzeb. Wymienione zostało urządzenie wielofunkcyjne (druk/skan/FAX).  Wymieniono okablowanie oraz elementy sieci radiowej. Wykonana i skonfigurowana została automatyka do sterowania bram wjazdowych.
Wartość zadania wyniosła: 60.000,00 zł

ZAKUP WYPOSAŻENIA

1. System ogłaszania alarmów DWA-100 

System wyświetlania alarmów składa się z manipulatora umieszonego w Stanowisku Kierowania Komendanta Powiatowego w Chojnicach oraz zestawu wyświetlaczy zewnętrznych i wewnętrznych rozmieszczonych na terenie komendy. W ramach zadania rozprowadzono również nowe okablowanie do wyświetlaczy.
Wartość zadania wyniosła 41.998,84 zł

2. Zakup ubrań specjalnych - program modernizacji 

W 2020 roku w ramach programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2017-2020, Komenda Powiatowa PSP w Chojnicach otrzymała 35.803,00 zł na zakup ubrań specjalnych. 
Z otrzymanych funduszy zakupiono 12 kompletów ubrań, zgodnych z Opisem Przedmiotu Zamówienia ubrania specjalnego dla PSP zatwierdzonym przez Komendanta Głównego PSP w Chojnicach.
Zakup 12 kpl. wyniósł 35.807,76 zł, z czego różnica 4,76 zł została pokryta ze środków własnych. Ponadto w ramach zwiększenia budżetu w 2020 roku dokonano zakupu kolejnych 11 kpl. ubrań specjalnych za kwotę 32.823,78 zł
Łącznie na zakup ubrań specjalnych wydatkowano 68.631,54 zł

3. System monitoringu CCTV 

System składa się z rejestratora  wyposażonego w 2 dyski twarde, wyświetlacza, 20 kamer zewnętrznych zasilanych w technologii PoE, 3 szaf rackowych oraz niezbędnego osprzętu sieciowego. wraz  wykonanych w technologii full color. Zakupiono  również ok. 2000 m okablowania dedykowanego do CCTV. Powyższy system wraz z systemem kontroli dostępu zapewni identyfikację osób przebywających na terenie komendy.
Wartość zadania wyniosła: 35.722,49 zł

4. Kompresor stacjonarny z magazynem powietrza 

Zakup stacjonarnego kompresora powietrza wraz magazynem powietrza na potrzeby napełniania butli sprężonym powietrzem, niezbędnych w trakcie prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych. W skład zestawu wchodzą: 2 szt. butli stalowych o pojemności 50 l każda oraz ciśnieniu 350 BAR. Kompresor marki BAUER model PE 250-MVE z trójfazowym silnikiem elektrycznym generuje maksymalne ciśnienie robocze 350 BAR. Wymiary urządzenia 1050x755x1315, waga 250 kg oraz poziom hałasu generowany przez kompresor 77 dB.  
Wartość zadania wyniosła: 67.000,00 zł

5. Pralko-suszarka do masek

Zakup zestawu myjąco-suszącego na potrzeby wyposażenia Komendy Powiatowej PSP w Chojnicach w celu utrzymania czystości oraz dezynfekcji masek funkcjonariuszy po użyciu. W skład zestawu wchodzi myjka do masek pełnotwarzowych firmy Harstra Instruments model WASH 9 oraz suszarki  firmy OSMA Trocknersystem GmbH model MTH800/900. Myjka do masek wykonana ze stali nierdzewnej o wymiarach 850x600x620 o wadze 80 kg z możliwością mycia do 9 masek na jeden cykl pracy i zużyciem 3,8 l wody. Myjka wyposażona w środek myjący A23 oraz neutralizujący We58. Suszarka MTH800/900 Wykonana ze stali nierdzewnej INOX o wymiarach 500/730/360   o wadze 10 kg przystosowana do montażu na ścianie, czas suszenia masek wynosi do 2 godz. 
Wartość zadania wyniosła: 28.000,00 zł

6. System kontroli dostępu

System oparty jest na najnowszym standardzie Racs 5 firmy Roger, w którym będzie możliwość implementacji nowych legitymacji funkcjonariusz PSP. System składa się z centrali kontrolującej 16 przejść, ekspandera, czytników zbliżeniowych pracujących w standardzie Mifare, okablowania oraz niezbędnych akcesoriów.  Powyższy system wraz z systemem monitoringu wizyjnego CCTV zapewni identyfikację osób przebywających na terenie komendy.
Wartość zadania wyniosła: 15.156,87 zł

7. Zakup zestawu komputerowego wraz z osprzętem i oprogramowaniem dla EZD oraz zakup systemu teleinformatycznego do obsługi nowego SWD-PSP

W ramach zadania zakupione zostały 2 komputery wraz z niezbędnymi urządzeniami peryferyjnymi oraz oprogramowaniem przeznaczone do pracy na stanowisku kancelaryjnym w sekretariacie oraz Stanowisku Kierowania Komendanta Powiatowego w Chojnicach.
Wartość zadania wyniosła łącznie 20.500,00 zł 

8. Sprzęt ratownictwa wysokościowego

w związku z doposażeniem jednostki w sprzęt wysokościowy zakupiono: uprząż strażacka TECHNIC Steel Speed, 2 szt. bloczek EXTRA ROLL,4 szt. karabinków LIME WG, 4 szt. aramidowych osłon na linę K-Pro Roppe Protector, Aramidowa osłona na krawędź Pro Pad+Edge Mat, rolka krawędziowa AX908, lina półstatyczna BANDIT, 3 szt. kasków FLASH AERO, worki na liny, 2 szt. szelek strażackich SQUAD,2szt. przyrządów zjazdowych SIRIUS, 3 szt. latarek czołowych oraz kosz ratowniczy ULTRA BASKET.
Wartość zadania wyniosła: 12.916,40 zł

9. Pozostały sprzęt specjalny - węże itp.

W 2020 roku dokonano zakupu armatury wodnej w postaci drabiny pożarniczej ZS 2100, Lancy dachowej KMD 35 1000/52, 8 szt drabin nasadkowych, węży tłocznych  W 110- 12 szt, W75 - 22 szt, W52 - 12 szt, W42 - 26 szt, prądownica TurboMaster 2 szt., 3 szt kasetonów do węży, lanca kominowa, 2 szt. bandaży do węży, liniowy zawór kulowy 52, zacisk do węży W 110 oraz 2 szt kamizelek taktycznych KDR
Wartość zadania wyniosła 34.084,00 zł.

NAPRAWY POJAZDÓW

1. Naprawa oświetlenia w pojazdach gaśniczych  

Naprawa oświetlenia w pojazdach gaśniczych GBA 2,5/25 Renault Midlum oraz GCBA 8/50 Renault Kerax polegała na wymianie oświetlenia pola pracy, wymianie najaśnic w obu pojazdach oraz wymianie oświetlenia skrytek w pojeździe GBA 2,5/25 Renault Midlum.

2. Naprawa Autopompy w pojeździe GCBA 

Naprawa autopompy  w pojeździe GCBA 5/32  MAN w związku z wykryciem nieszczelności w układzie trokomatu w trakcie naprawy wymieniono również uszkodzone zawory tankowania  oraz zużyte łożyska. całość została uszczelniona oraz przetestowana przez serwis.

3. Naprawa pojazdu SHD-25 

Naprawa pojazdu SHD-25 Bumar koszalin na podwoziu MAN polegająca na wymianie oleju hydraulicznego, przeglądzie urządzenia po 10 latach eksploatacji, kalibracji czujników bezpieczeństwa oraz wykonaniu konserwacji.

4. Naprawa pojazdu SLDł
Naprawa polegała na sprawdzeniu i naprawie układu zasilania, naprawie SZR (samoczynnego załączania rezerwy) z agregatu prądotwórczego. Zmodyfikowano podłączenie pojazdu do sieci energetycznej zewnętrznej. Wymienione zostały anteny nadawcze łączności radiowej, anteny GSM, anteny LTE. Naprawiono wewnętrzne oświetlenie zabudowy. Ponadto wymienione zostały uszkodzone przewody i gniazda HDMI. 

 

 

Zdjęcia (11)

{"register":{"columns":[]}}