W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lipsku

Deklaracja dostępności serwisu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lipsku

Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lipsku zobowiązuje się do zapewnienia dostępności strony internetowej www.gov.pl/web/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lipsku

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-12-10.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. z powodu poniższych niezgodności:

  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.

 

Oświadczenie sporządzono dnia 2020-12-10. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024.03.14

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest mł. asp. Paweł Bzikot, adres poczty elektronicznej pbzikot@kppsplipsko.home.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 3780108 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można też skladać skargi na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przeslać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. 
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. 
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Dostępności architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pozarnej w Lipsku ul. Partyzantów 3, 27-300 Lipsko

Wejście i wjazd na teren KP PSP odbywa się w asyście wyznaczonego pracownika KP PSP, który odbiera gości i kieruję do wyznaczonego miejsca spotkania w budynku. 

Wewnątrz budynku nie ma platformy przyschodowej ani windy. Brak toalet przystosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnościami możliwy jest w następujący sposób:

I. Osoba z niepełnosprawnością narządów ruchu chęć wejścia do budynku zgłasza poprzez domofon znajdujący się przy wejściu głównym do komendy lub dzwoniąc pod numer telefonu: 48 3780 108. Służba dyżurna umożliwia wejście/wjazd do budynku, gdzie w wyznaczony pokoju interesant zostaje obsłużony przez osobę merytoryczną. Po zakończonej wizycie służba dyżurna umożliwia wyjście z budynku.

II. Osoba niewidoma lub słabowidząca chęć wejścia do budynku zgłasza poprzez domofon znajdujący się przy wejściu głównym do komendy lub dzwoniąc pod numer telefonu: 48 3780 108. Służba dyżurna umożliwia doprowadzenie danej osoby do odpowiedniej komórki merytorycznej załatwiającej sprawę petenta. Po zakończonej wizycie służba dyżurna odprowadza osobę niewidomą lub niedowidząca na zewnątrz budynku.

 

Brak możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

 

Materiały

Raport dostępności dla Komendy Powiatowej PSP w Lipsku 2021. Deklaracja została poddana przeglądowi dnia 30.03.2022 r
Raport​_dostępności​_dla​_Komendy​_Powiatowej​_PSP​_w​_Lipsku​_2021.pdf 3.96MB
Tekst Łatwy do czytania KP PSP LIPSKO
Tekst​_łatwy​_do​_czytania​_KP​_PSP​_LIPSKO​_(1).docx 0.01MB
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W KOMENDZIE POWIATOWEJ PSP W LIPSKU NA 2024 ROK
Plan​_działania​_2024.pdf 0.53MB
Tekst odczytywany maszynowo
Tekst​_odczytywany​_maszynowo​_Lipsko.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.12.2020 19:34 Paweł
Wytwarzający/ Odpowiadający:
wydział operacyjny
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 17.0 28.03.2024 13:55 Mateusz Ciborowski
Deklaracja dostępności 16.0 13.03.2024 13:53 Paweł Bzikot
Deklaracja dostępności 15.0 21.06.2023 09:52 Paweł Bzikot
Deklaracja dostępności 14.0 19.06.2023 13:17 Przemysław Iwan
Deklaracja dostępności 13.0 31.03.2023 13:50 Paweł Bzikot
Deklaracja dostępności 12.0 30.03.2022 15:28 Paweł Bzikot
Deklaracja dostępności 11.0 30.03.2022 15:20 Paweł Bzikot
Deklaracja dostępności 10.0 14.10.2021 15:46 Paweł Bzikot
Deklaracja dostępności 9.0 14.10.2021 14:34 mł.asp. Przemysław Iwan
Deklaracja dostępności 8.0 14.10.2021 14:25 mł.asp. Przemysław Iwan
Deklaracja dostępności 7.0 14.10.2021 13:21 mł.asp. Przemysław Iwan
Deklaracja dostępności 6.0 15.07.2021 09:39 mł.asp. Przemysław Iwan
Deklaracja dostępności 5.0 08.02.2021 11:31 Karol Kierzkowski
Deklaracja dostępności 4.0 31.01.2021 11:06 Paweł
Deklaracja dostępności 3.0 10.12.2020 19:41 Paweł
Deklaracja dostępności 2.0 10.12.2020 19:40 Paweł
Deklaracja dostępności 1.0 10.12.2020 19:34 Paweł

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}