Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-31
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wyłączenia
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- - pochodzą z różnych źródeł,
- - opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- - niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-10
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Bartłomiej Oleszczuk.
- E-mail: b.oleszczuk@kppspluban.pl
- Telefon: 757222031
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu
- Adres: ul. Podwale 7
59-800 Lubań - E-mail: kpluban@kwpsp.wroc.pl
- Telefon: 757222031
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Teren komendy znajduje sie przy ul. Podwale 7 gdzie również znajduje się główna brama wjazdowa dla pojazdów służbowych oraz funkcjonariuszy i pracowników. Przed budynkiem znajduje sie parking dla petentów.
Wejście do budynku PSP w Lubaniu znajduje się przy parkingu dla petentów - wjazd od ulicy Podwale. Znajduje się tam domofon, na którym należy nacisnąć zieloną słuchawkę aby nawiązać łączność z pracownikiem lub funkcjonariuszem komendy. Budynek nie jest przystosowany dla wózków inwalidzkich, lecz podczas ostatniej modernizacji przystosowano chodnik przed wejściem do Komendy w sposób ułatwiający wjazd dla wózków inwalidzkich. Petenci z ograniczeniami ruchowymi są obsługiwani na parterze budynku, na którym także znajduje się sekretariat Komendy.
Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.